Svařování co2
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Svařování co2
Potřebuji něco svařit na škoda felicia 1.3 mpi. Musím něco odpojovat na autě při svařování co2?
VW Passat, Golf, Sharan, T4 tdi
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Tím, že odpojíte baterku situaci akorát zhoršíte. Nevím, jak na tuhle pitomost mohl někdo přijít. Baterka vzhledem ke svému nepatrnému vnitřnímu odporu představuje pro naindukovaná napětí zkrat a tím vlastně chrání vše, co je připojeno na plus pól. Pakliže je odpojena, může se do napánecích přívodů naindukovat při zapálení a hlavně při zhasnutí oblouku špička o napětí stovek voltů.
Zásada by měla znít: odpojit vše, co obsahuje polovodiče (alternátor, ECU) a zemní přívod připojit co nejblíže svařovanému místu a dbát na dobrý kontakt.
Zásada by měla znít: odpojit vše, co obsahuje polovodiče (alternátor, ECU) a zemní přívod připojit co nejblíže svařovanému místu a dbát na dobrý kontakt.
No pokud se nepletu oblouk vzniká mezi elektrodou a protipólem svářecího aparátu.Případné napěťové špičky,které vznikají při svařování,nemají při odpojeném akumulátoru kam ukostřovat.To znamená,že napětí,které by prošlo uzavřeným obvodem,by mohlo zničit polovodičové součástky,které se v autě nacházejí.Pokud je odpojený akumulátor, nejsou obvody v autě uzavřené a tudíž nemůže dojít k průrazu žádného polovodiče,protože proud nemůže ptoudit od jednoho pólu ke druhému.Svařovat s připojeným akumulátorem se bezproblému dá,musí se však použí zařízení,které se připojí na svorky akumulétoru a zlikviduje vzniklé napěťové špičky
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Vidíš to zjednodušeně a zcela nesprávně. V autě je několik desítek, možná stovek metrů vodičů, ve kterých se zmíněné špičky mohou naindukovat. Změny proudu při svařování skokem z nuly na sto ampér a naopoak mohou vytvořit indukované napětí v podstatě kdekoli, protože nikdo nemůže předem určit, kudy ten svařovací proud teče. Prostě věř dráteníkovi, že připojený akumulátor chrání. Řídící jednotky mají mezní napětí kolem 30V a jsou vždy jedním vývodem připojeny přes pojistku na plus. Pokud odpojíš akumulátor, tak špička z ktréhokoli vodiče připojeného na svorku 30 jednotku může odprásknout.To znamená,že napětí,které by prošlo uzavřeným obvodem,by mohlo zničit polovodičové součástky,které se v autě nacházejí........
věřit dráteníkovi?
Na to mám schodou okolností taky výučák a navíc mě to živí.
Teda nevim jestli schodou okloností ale je to tak.
Nechci tady rozvíjet nekonečnou debatu ale za svým názorem si stojím.Navíc,kolik metrů vodiče ve svazku,je v dostatečné vzdálenosti od vodiče,ve kterém se uvolnilo napětí od svářečky,aby se napětí v tomto vodiči mohlo naindukovat.Samozřejmě ve škodlivé hodnotě.
Na to mám schodou okolností taky výučák a navíc mě to živí.
Teda nevim jestli schodou okloností ale je to tak.

Nechci tady rozvíjet nekonečnou debatu ale za svým názorem si stojím.Navíc,kolik metrů vodiče ve svazku,je v dostatečné vzdálenosti od vodiče,ve kterém se uvolnilo napětí od svářečky,aby se napětí v tomto vodiči mohlo naindukovat.Samozřejmě ve škodlivé hodnotě.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
To je právě omyl. Napětí se indukuje ve vodičí, který je protínán siločarami.napětí se indukuje ve vodiči .......bla bla...... kterým protéká proud
Debata je planá, batreku si klidně odpoj. A až se budeš nudit, tak vem multimetr, nikam ho nepřipojuj, jenom ho zapni a polož poblíž místa kde budeš svařovat. A když se budeš kór moc nudit, tak mrkni na display toho multimetru. To, že tam budou skákat nějaká čísla není indukcí, to je tím, že se multimetr zbláznil.
Multimetr sem,multimetr tam
To je měření plus mínus autobus.Vezmi si oba póly voltmetru do ruky a taky tam naměříš napětí.Zničíš něco když se něčeko dotkneš?Nezničíš.Napětí který se tam indukuje je minimální.A v tomhle případě spíš měřák ovlivňuje vznik magnetického pole.Ale vždyť to znáš.Nikomu tady necpu,coje správný a co ne.Jen jsem se vyjádřil k tématu.A zasypávt tohle téma takovejma(plkama)který tady vedeme,o to asi zakladateli tématu nešlo.
To je měření plus mínus autobus.Vezmi si oba póly voltmetru do ruky a taky tam naměříš napětí.Zničíš něco když se něčeko dotkneš?Nezničíš.Napětí který se tam indukuje je minimální.A v tomhle případě spíš měřák ovlivňuje vznik magnetického pole.Ale vždyť to znáš.Nikomu tady necpu,coje správný a co ne.Jen jsem se vyjádřil k tématu.A zasypávt tohle téma takovejma(plkama)který tady vedeme,o to asi zakladateli tématu nešlo.