odklon zadní nápravy Golf II, III, Toledo atd...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

odklon zadní nápravy Golf II, III, Toledo atd...

Příspěvek od Toledak »

Ahoj, nevíte někdo jestli se dají sehnat nějaké klínky, které by se namontovaly mezi náboj kola a nápravu a tím by se změnil odklon?Je to klasická vlečná náprava VW používáná od Golfu II výš.
Nafta patří do TDi!
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no takové klínky se nedělají.. to by jsi musel něco vyrobit.. ale moc bych to nedoporučoval.. protože pak už by ti ten náboj nedržel plochou, ale jen přes šrouby a to není dobrý.. mohli by se časem ustřihnout.. to raději tu nápravu kup jinou, nebo opatrně ohnout zpátky.. udělat si nějakej přípravek, který našroubuješ místo náboje a na to dát trubku a opatrně zkusit ohnout, ale jen málo, pokud to máš ohlé víc tak sežen jinou..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

to je škoda, protože u toho klínku by to drželo právě celou plochou a mohlo by to být bez problémů.No uvidím.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

já si takový klínky vyrobil, ale je to drbárna pořád mušíš zkoušet geometrii, chce to tam dát nejdřív nějaký podložky kvůli zjištění tloušťky a podle toho pak udělat třeba z plocháču
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Huml píše:já si takový klínky vyrobil, ale je to drbárna pořád mušíš zkoušet geometrii, chce to tam dát nejdřív nějaký podložky kvůli zjištění tloušťky a podle toho pak udělat třeba z plocháču
ale ještě bych musel sehnat někoho, kdo by to dovedl vyrobit, obě strany musý být naprosto rovné.Štve mě, že mi to žere vnitřky gum, z venkovní jako nová a z nvitřní strany je už pneu na minimu.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to není odklonem, ale tím že máš rozbíhavost, chce to dát na geometrii, vzít hydraulickej rozpínák a trochu ji roztáhnout
Danakroman
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 17 kvě 2006, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: duchcov city

Příspěvek od Danakroman »

JJ to máme asi stejný problem :)
Vw Bora variant 85Kw
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Huml píše:to není odklonem, ale tím že máš rozbíhavost, chce to dát na geometrii, vzít hydraulickej rozpínák a trochu ji roztáhnout
to se mi nějak nezdá, přece když má kolo odklon a celá šíře běhounu se nedotýka vozovky, tak se přece sjíždí jen ta určitá část pneu, ne?
Nafta patří do TDi!
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

vyměn celou nápravu a máš pokoj
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to bys musel mít ten odklon opravdu extrémní, sériově je tam asi 1,5° negativ, já dával podložky abych ho zvedl na 4°do negativu, na okruhu to míň žere gumu a v zatáčce má větší styčnou plochu, toto nastavení není samozřejmě vhodné na jezdění na běžných silnicích, na sjíždění pneumatik má největší vliv sbíhavost, velká tzn. + kola se sjíždí zvenku, - kola se sjíždí zevnitř,dle mýho názoru máš velkou rozbíhavost,nechal bych nejdřív změřit geometrii zadní nápravy a podle toho co se naměří, podle toho se rozhodnout co dál dělat, ty vlečný nápravy moc nevydrží, někdy stačí drbnout do obrubníku a už to je
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

tak to tedy zkusím dát na geometrii a uvidíme, zatím dík.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Ono stačí přiložit latě na kolo a už vidíš jak jsi na tom, nebo jen stavitelná rozpěrná tyč mezi koly, uděláš to na zadní a přední části kola u už vidíš, jak se to to sbíhá či rozbíhá a pak jet na geometrii jen pro finální kontrolu.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Kornout píše:Ono stačí přiložit latě na kolo a už vidíš jak jsi na tom, nebo jen stavitelná rozpěrná tyč mezi koly, uděláš to na zadní a přední části kola u už vidíš, jak se to to sbíhá či rozbíhá a pak jet na geometrii jen pro finální kontrolu.
podle laťky jsem to dělal, levé i pravé kolo bylo přesně vodorovné s prahem a na každé straně byla mezera cca 3cm mezi laťkou a prahem.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Měřit podle prahů :o copak jsou prahy rovnoběžné
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Musíš to měřit podle předních kol, chce to ale ve 2 lidech, samozřejmě že je to trochu nepřesné, ale doladit se to s tím dá, přesně to udělá až geometrie, jenže jezdit x krát na geometrii by se asi prodražilo.
Odklon kola změříš když je auto na rovině v dílně, tak lecos řekne vodováha.
Hnutou nápravu takto poznáš na 100%
Moje zkušenosti z GIII jsou takové, že když dáš širší kola, třeba 195ky, tak se ty vnitřky sjížděj vždy více, ale né zas tak, jak píšeš.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“