Jak jsem si tak precital dotazy, tak si myslim, ze by neskodilo, kdyby dalo par odborniku svoje postrehy, nejlepe podlozeny zkusenostmi o tom, jak tocit ci netocit TDI motory a asi i konkretne pumpe dusse. Jak je zdrave podtaceni tj. jezdit tak okolo 1700 ot/min nebo naopak tocit to pres 4 tis. Diky za vsechny zvedavce a nove uzivatele techto krasnych motoru
já tedy rozhodne podtáčim, když jedu po rovince ustálenou rychlostí tak klidně jedu i 1400 ot, do kopce naopak se snažim mít přes 1800 ot, na spotřebu to teda funguje perfektně
jinak nejlepší využitelnou spotřebu má PD 2000-3000 ot to udělá kwh z 200g paliva, ale je jasný že čim rychlejc se jede tim víc je potřeba kw
No já bych neřekl, že to co píše Mvolesko je podtáčení, alespoň né u diesla.
Jinak podtáčet se nemá žádnej motor, jedno či diesel, či benzín. Samozřejmě i přetáčet.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
No u diesla to možná podtáčení není, ale u PD jo, trošku, je to slyšet i na tom zvuku. Když to jede skoro bez zatížení, tak dejme tomu, ale já to raději držím nad 2000 ot. , líp se s tím pak vystřeluje. Jinak myslím, že i na svižnější jízdu stačí točit do 3000 ot.
Největší problémy se zatuhlou regulací turba a zaneseným sání od EGR mají právě lidi, co jezdí neustále jen do 2500-3000ot.
Občas to pořádně prohnat není vůbec na škodu
Hlavně nebejt hluchej. Jízda na malé otáčky s malým zatížením nevadí. Nechce to ale z malých otáček mermomocí akcelerovat. Nutno odřadit a né to trápit.
No a o to právě jde.
Jinak ten kdo to má čiplý, tak určitě občas motor pořádně protáhne, vždyť kvůli tomu se to snad čipuje, ne?
Nebo snad ten motor nechaj vytočit jen na emisích?!
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
ja mam 85kw tdi pd, je to nacipovane a na 2ke, 3ke to hravo taha od 1500ot, je to posunute trochu niezsie, do kopca radim tak aby nepadli otacky pod 1700, staci jazdit uplne do 3000ot, ale raz zacas mu nezaskodi aj do tych 4000ot, dalej som s tym ja uz nesiel... inac je to zevraj velmi podareny motor ale ked sa mu v kuse slape tak zacne tlacit olej spod hlavy...
SOUHLAS TÉMĚŘ SE VŠÍM. Podtáčení, pokud motor ještě dává krouťák, u dnešních motorů fakt nevadí, i když je třeba je občas taky protáhnout a tak vyčistit. "Nebezbečný podtáčení" je už dnes mýtus - dřívě to ale skutečně nebezpečné mohlo být, což mělo hlavně 2 důvody: 1) Mnohé 4-válce měli jen 3x uloženou kliku a díky velké zátěži a nízkým otáčkám mohla v určitym rezonančnim pásmu prasknout - se někdy stávalo např. u SKODA OCTAVIA či ŠKODA 1202. Škoda 1203 ji proto měli už zesílenou. 2) Dříve nebylo údajně zaručeno, že motor, který se převaluje v zátěži i pod hranicí volnoběhu či kolem něho bude dostatečně promazáván. Výrobci motorů se dnes ale dušují, že jejich motory jsou promazávány i v těhle režimech.
ja som myslel podareny ako spolahlivy, su aj podarenejsie ale ktore? 2,5tdi? tam je velka turbodiera na tej slabsej verzii a 3.0d od BMW? pri oboch rataj s tym ze nezeru 6l aj ked idu, ale kolko krat stretnes take auto na ceste? a benzinaky moc nemusim...
se svym passatkem 96kw pd po rovince jedu klido na 1400ot, ale občas ho protahnu i na 3500 "abych vyhnal saze z výfuku", ovšem hlavně si dávám záležet abych to netočil studený, když vidim nějakýho magora jak skočí ráno do studenýho auta a hned mu naloží, to byh ho nejradši vytáh a zkopal