Podtaceni TDI - PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Antonin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 18 dub 2006, 09:00
Odpovědi: 0

Podtaceni TDI - PD

Příspěvek od Antonin »

Jak jsem si tak precital dotazy, tak si myslim, ze by neskodilo, kdyby dalo par odborniku svoje postrehy, nejlepe podlozeny zkusenostmi o tom, jak tocit ci netocit TDI motory a asi i konkretne pumpe dusse. Jak je zdrave podtaceni tj. jezdit tak okolo 1700 ot/min nebo naopak tocit to pres 4 tis. Diky za vsechny zvedavce a nove uzivatele techto krasnych motoru
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

já tedy rozhodne podtáčim, když jedu po rovince ustálenou rychlostí tak klidně jedu i 1400 ot, do kopce naopak se snažim mít přes 1800 ot, na spotřebu to teda funguje perfektně

jinak nejlepší využitelnou spotřebu má PD 2000-3000 ot to udělá kwh z 200g paliva, ale je jasný že čim rychlejc se jede tim víc je potřeba kw :)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

No já bych neřekl, že to co píše Mvolesko je podtáčení, alespoň né u diesla.
Jinak podtáčet se nemá žádnej motor, jedno či diesel, či benzín. Samozřejmě i přetáčet.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

No u diesla to možná podtáčení není, ale u PD jo, trošku, je to slyšet i na tom zvuku. Když to jede skoro bez zatížení, tak dejme tomu, ale já to raději držím nad 2000 ot. , líp se s tím pak vystřeluje. Jinak myslím, že i na svižnější jízdu stačí točit do 3000 ot.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Okolo 2000 je to optimální, ale taky to chce občas protáhnout.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Největší problémy se zatuhlou regulací turba a zaneseným sání od EGR mají právě lidi, co jezdí neustále jen do 2500-3000ot.
Občas to pořádně prohnat není vůbec na škodu ;)
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Souhlas prakticky se vším....
Hlavně musí člověk cítit a slyšet, jak motoru je...

Tzn. mezi 2-3,5 standard.
Pod 2 neva. Občas je dost dobré "dojít" k 4,5.

:-D
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Záleží na zatížení, jak říkáte. A 4,5 tisíce - nejlepší na pětku (noteeth) Jinak taky moc nad 3000 netočím. Jen ojediněle. Nemám ale PD, tak nevím.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Hlavně nebejt hluchej. Jízda na malé otáčky s malým zatížením nevadí. Nechce to ale z malých otáček mermomocí akcelerovat. Nutno odřadit a né to trápit.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

No a o to právě jde.
Jinak ten kdo to má čiplý, tak určitě občas motor pořádně protáhne, vždyť kvůli tomu se to snad čipuje, ne?
Nebo snad ten motor nechaj vytočit jen na emisích?!
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Koumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 25 dub 2006, 11:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Koumi »

ja mam 85kw tdi pd, je to nacipovane a na 2ke, 3ke to hravo taha od 1500ot, je to posunute trochu niezsie, do kopca radim tak aby nepadli otacky pod 1700, staci jazdit uplne do 3000ot, ale raz zacas mu nezaskodi aj do tych 4000ot, dalej som s tym ja uz nesiel... inac je to zevraj velmi podareny motor ale ked sa mu v kuse slape tak zacne tlacit olej spod hlavy...
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

No vedel bych o podarenejsich motorech, ale kdyz neni nic jinyho, tak vyzdimat to, co je (LOL)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

:) SOUHLAS TÉMĚŘ SE VŠÍM. Podtáčení, pokud motor ještě dává krouťák, u dnešních motorů fakt nevadí, i když je třeba je občas taky protáhnout a tak vyčistit. "Nebezbečný podtáčení" je už dnes mýtus - dřívě to ale skutečně nebezpečné mohlo být, což mělo hlavně 2 důvody: 1) Mnohé 4-válce měli jen 3x uloženou kliku a díky velké zátěži a nízkým otáčkám mohla v určitym rezonančnim pásmu prasknout - se někdy stávalo např. u SKODA OCTAVIA či ŠKODA 1202. Škoda 1203 ji proto měli už zesílenou. 2) Dříve nebylo údajně zaručeno, že motor, který se převaluje v zátěži i pod hranicí volnoběhu či kolem něho bude dostatečně promazáván. Výrobci motorů se dnes ale dušují, že jejich motory jsou promazávány i v těhle režimech.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Koumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 25 dub 2006, 11:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Koumi »

ja som myslel podareny ako spolahlivy, su aj podarenejsie ale ktore? 2,5tdi? tam je velka turbodiera na tej slabsej verzii a 3.0d od BMW? pri oboch rataj s tym ze nezeru 6l aj ked idu, ale kolko krat stretnes take auto na ceste? a benzinaky moc nemusim...
koudy
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 18 úno 2006, 12:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od koudy »

se svym passatkem 96kw pd po rovince jedu klido na 1400ot, ale občas ho protahnu i na 3500 "abych vyhnal saze z výfuku", ovšem hlavně si dávám záležet abych to netočil studený, když vidim nějakýho magora jak skočí ráno do studenýho auta a hned mu naloží, to byh ho nejradši vytáh a zkopal
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“