Stránka 1 z 2

Dynamický předstih

Napsal: 05 led 2008, 21:14
od Rudolf Diesel
Vysvětlí mi někdo princip nastavení dynamického předstihu a co se může nebo nemůže stát když ho nenastavím po výměně rozvoďáku.

Napsal: 05 led 2008, 21:32
od origoš
Dynamický znamená tohle. ECU nastavuje předvstřik výpočtem podle naměřených veličin ( otáčky, požadavek výkonu, teplota nafty, signál zdvihu jehly, hallova snímače a další dle typu řízení). Nastavovat může pouze v rozsahu, který je dán "mechanickými mantinely", kterým se také říká základní nastavení. Pokud toto nastavení bude špatně, dochází k tomu, že Ecu "zjistí", že předvstřik je např. malý a snaží se přidat na vypočtenou hodnotu, ale dostane se do krajní polohy a to, že nelze přidat tolik, kolik je potřeba vyhodnotí jako chybu.
To, že motor takto nastavený neběží tak, jak by měl není potřeba připomínat. Naštěstí máme ke správnému nastavení prostředky (tedy alespoň pro VW-Group) a mělo by být zásadou po výměně rozvodů udělat kontrolu. To, že se to nedělá a dokonce i v některých značkových servisech je otázka jiná.
U starých a vyběhaných aut mnohdy "muzikantské" ucho dělalo zázraky, ale u TDI to bez Vagu nejde.

Napsal: 06 led 2008, 10:25
od Marek77
Přesně tak. Jenom bych skromně doplnil o jednu informaci - kontrola dynamického předvstřiku u VW motorů je velice jednoduchá věc, prostřednictvím VAGu je to otázka asi jedné minuty.

Napsal: 06 led 2008, 21:34
od Vecernicek
Marek77 píše:Přesně tak. Jenom bych skromně doplnil o jednu informaci - kontrola dynamického předvstřiku u VW motorů je velice jednoduchá věc, prostřednictvím VAGu je to otázka asi jedné minuty.
ale ten kdo to dělá si nechá tu minutu hodně dobře zaplatit (crazy)

Napsal: 06 led 2008, 21:42
od origoš
Ono to je trochu jinak. Změřit to trvá tu minutu, ale když se musí pohnout čerpadlem, tak se to většinou na poprvé nepodaří trefit, mezitím to trochu vychladne a tak se musí čekat, než se to zas zahřeje. Ale vyplatí se to nastavení mít správné.

Napsal: 06 led 2008, 21:43
od mvolesko
Vecernicek píše:
Marek77 píše:Přesně tak. Jenom bych skromně doplnil o jednu informaci - kontrola dynamického předvstřiku u VW motorů je velice jednoduchá věc, prostřednictvím VAGu je to otázka asi jedné minuty.
ale ten kdo to dělá si nechá tu minutu hodně dobře zaplatit (crazy)
jasne protoze treba jen HEX-CAN kabel a notebook neco stoji

Napsal: 06 led 2008, 21:59
od Tomas.cz
Heleďte a třeba u Octavie nebo Golfa TDi dáváte pryč když nastavujete předvstřik trubku od IC do sacího potrubí ( EGR ventilu ),
nebo se protáhnete prstama i přes tu trubku?

Napsal: 06 led 2008, 22:06
od mvolesko
Tomas.cz píše:Heleďte a třeba u Octavie nebo Golfa TDi dáváte pryč když nastavujete předvstřik trubku od IC do sacího potrubí ( EGR ventilu ),
nebo se protáhnete prstama i přes tu trubku?
ja nedavam pryc nic(jen kryt motoru a rozvodu) je tam mista habadej :), o neco horsi je to u auta s xenonama ma vetsi bandu a min mista, ale daseto vklidu

Napsal: 07 led 2008, 08:35
od Marek77
Přesně jak píše origoš - zjištění hodnoty trvá minutu, ale korekce nastavení je už otázka delšího času. Málokdy se nastavení povede na prvý pokus. Navíc jak víme, existují dva způsoby korekce - jeden jednodušší (pootočení kola čerpadla na jeho hřídeli - např. Octavia) a druhý náročnější (například Passat nebo Sharan s motorem AFN - pootočení celým čerpadlem). Nehledě k faktu, že demontáž horního krytu rozvodů u Sharana je "pr..čka" na hodinu (pokud ho nemáte nepatrně upravený .............. :D, pak je to venku za deset vteřin).

Napsal: 23 úno 2015, 13:41
od Micko
Ahoj, zkusím tohle staré vlákno k nalezení odpovědi: Projeví se nějak na chodu motoru přesnost nastavení předvstřiku? Tedy pokud hodnota nebude přesně na prostřední čáře TDI grafu, ale bude ulítnutá v rámci mezí. Chybu to žádnou nepíše, jen mám subjektivně pocit, že nastavení na spodní hranici vs. horní má na běh motoru vliv - nicméně podle výše psaného by to měla řj zvládat vyrovnávat...díky za osvětlení :?

Napsal: 23 úno 2015, 17:01
od Marek77
Zkoušel jsem spoustu nastavení - horní mez, dolní mez, kolem středu. Pokaždé se to chová jinak.

Při nastavení na horní mez to má tvrdší chod, naopak při nastavení na dolní mez to může mít vliv na pružnost motoru a teplý start.

Mně se osvědčilo nastavení kolem středové čáry (teď jsem dlouhodobě asi pět milimetrů pod středem a je to luxus).

Napsal: 23 úno 2015, 17:41
od jericho-3
Samozřejmě vliv to nesporně má, jen bych chvilku počkal, než se řemen usadí. Zní to blbě, ale je to tak. Těsně po montáži rozvodů se třeba zjistí, že motor víc žere, a dělají se různá kouzla a ono nic. Ale postupem času se spotřeba srovná sama..Zkoušel někdo přeměřit předvstřik před montáží nových rozvodů /pouze řemenu/a pak těsně poté a dát řemen jen po očárání a nepovolování seř. šroubů?

Napsal: 23 úno 2015, 18:07
od Marek77
Já to dělám běžně. Posune se to o kousek nahoru po výměně.

U mě na autě je to tak, že před výměnou jsem centimetr pod středem, po výměně asi centimetr nad.

Takže z toho důvodu na čerpadlo ani nesahám. Předně, u mého motoru se musí kroutit celou pumpou, ne kolem - takže to nemá smysl. Navíc kdybych do toho sáhnul, spíš bych to víc rozhasil, protože teď to mám vlastně úplně přesně (už skoro 200.000 km pořád takhle).


Zlatý AFN..................

Napsal: 23 úno 2015, 18:50
od TDI tech
Pokial sa dynamicky predvstrek nastavy pri motore zohriatom na prevadzkovu teplotu t.j. dole pod grafom pise hlasku "dle specifikace blokovano (alebo ziadny)" tak je to OK. No niekto je vsak nedockavy a dynamicky predvstrek nastavuje pri studenom motore, tak potom sa este posunie ked sa motor zohreje a mysli si ze sa natiahol remen. No nieje to tak. Po vymene rozvodov, poriadne zohrejem motor a nastavim dynamicky uhol vstreku na modru ciaru a amen zakon.

Napsal: 23 úno 2015, 19:57
od Micko
Super, to jsem chtěl vědět, díky moc! Já měl za to, že pokud je to mechanicky nastaveno v rozumných mezích, že si to ŘJ ureguluje už sama...jinými slovy, že nastavení se dělá proto, aby to při zásahu ŘJ nešlo až k dorazu=chyba v paměti. Takže budu pokračovat v hrátkách (crazy)