Má tenhle alternátor volnoběžku?
Napsal: 13 led 2008, 17:58
Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99
Problikává mi za studena dobíjení.
rok je tam 12/99
Problikává mi za studena dobíjení.
mrkni na tu řemenici, odloupni plastovou kdytku a pokud tam uvidíš dutinu s tisícihranem cca 18-20 mm tak tam je milošdury2 píše:Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99
Problikává mi za studena dobíjení.
Pokud se domníváš, že ta volnoběžka způsobuje to problikávání kontrolky, tak bych spíš vsadil na "ojeté" uhlíky.dury2 píše:Valeo 120A, VW G3, na altíku je: 028 903 029E SG 12B012 2542234A
rok je tam 12/99
Problikává mi za studena dobíjení.
Praveže to peklo može nastat, volnobežku alternátora majú len diesle, vyrovnáva čiastočne kmity klin remeňa na volnobeh, kedy je chod motora tvrdý. Všimni si ako ti kmitá piestik šponováka klin remeňa a aký je teplý, dlho to nevydrží. Vätšinou sa zlomí a klin remen spadne, len aby nespadol pri vysokých otáčkach nerozbil kryt rozvodov a potom bum. Volnobežku vždy menit s rozvodmi ako aj vodné čerpadloRichard Šurek píše:Volnoběžku poznáš po sundání krytky .
Mně se volnoběžka zasekla , takže po pár případech problikávání teď " drží" , ale je napevno , tak nevím jestli to nemůže dělat nějaké peklo , nemůžu si najít čas to nechat opravit . Mám dobrého servisáka autoelektro , tak nechám udělat i uhlíky a ložiska , když už se stím budu casnovat . Je to dílo , vyndává se to spodem , všechno odmašlit a nakonec shodit kompresor klimatizace a zavěsit na kus drátu do motorového prostoru . Zoufale málo místa . A ten plochý řemen má snad 10 metrů
postup bol správny, radšej s tym nejazdi a rovno vymen volnobežku, ak je natvrdo hrozí že sa utrhne a zleza aj s remenom. Može následne poškodit ďalšie veci, už som sa s tym stretol.dury2 píše:Kontrolka asi na týden přestala problikávat, ve čtvrtek opět začala a teď už skoro permanentně svítí. Dle měření napětí alternátor dobíjí i když kontrolka svítí = několikrát ověřeno. V pondělí už snad konečně budu mít čas a na ten altík se podívám. Jinak co se týče volnoběžky, zkoušel jsem při sundaném řemenu roztočit na jednu a pak prudce na druhou stranu alternátor. Málem mi to zlámalo hnáty, ani na jednu stranu se neprojevilo nic co by nasvědčovalo protočení - tedy jestli chápu princip volnoběžky dobře. Pak jsem profesionálnězaaretoval altík šroubovákem a s řemenicí nešlo za boha povolit. Prostě je natvrdo!
Co nejdřív vyměnit , uvidíš jak se motor celkově ztiší a napínák a se ani nehne . Je toho kolem dost , co se může roztržený řemen rozflákat . Neodkládat !!!dury2 píše:Kontrolka asi na týden přestala problikávat, ve čtvrtek opět začala a teď už skoro permanentně svítí. Dle měření napětí alternátor dobíjí i když kontrolka svítí = několikrát ověřeno. V pondělí už snad konečně budu mít čas a na ten altík se podívám. Jinak co se týče volnoběžky, zkoušel jsem při sundaném řemenu roztočit na jednu a pak prudce na druhou stranu alternátor. Málem mi to zlámalo hnáty, ani na jednu stranu se neprojevilo nic co by nasvědčovalo protočení - tedy jestli chápu princip volnoběžky dobře. Pak jsem profesionálnězaaretoval altík šroubovákem a s řemenicí nešlo za boha povolit. Prostě je natvrdo!

Volnoběžka se ti může hlavně seknout vlivem velké zátěže. Třeba když budeš se svým nastartovaným autem startovat přes kabely nějaké jiné s total vybitou baterkou a nejlíp v mraze.dury2 píše:No je pravda, že se mi to už takkhle klepe co to mám tedy 3 roky, za tu dobu najeto přes 60tis. Klepe si mi ale řemenice dole na klice, řešil jsem to už mockrát a i když je klika zfrézovaná a je tam nový ozubec (řemenice) tak se to stejně klepe. Už to nemám sílu řešit, alespoň ne teď , v pondělí odstraním závadu na altíku a uvidím. Jestli je nějak seklá volnoběžka v altíku kvůli těm otřesům z klikovky, tak se pravděpodobně sekne i nová a nevím jestli je rozumné vyhazovat 2 tis za volnoběžku. Myslíte, že se mohla seknout volnoběžka kvůli tomu klepání?
VLASTNÍ ZKUŠENOST