Stránka 1 z 1

Brzdy

Napsal: 14 led 2008, 21:22
od -=zipp=-
Ahojte, koupil sem alfu 156. Zadní kotouče sou dost sjetý, bůhví, co destičky. Co nejdřív to napravím. Přední kotouče a desky téměř nový. Ale o co mi de

1) Když jedu trošku svižněji, tak po pár zabržděních se divně zvýší tuhost brzdovýho pedálu. Téměř s ním nejde hnout a auto skoro nebrzdí?

2) Když na to šlápnu naplno, tak sepne ABS - to je ok. Ale ok není, že auto sebou začne jaksi divně celý házet. Mohlo by to být těma zadníma brzdama? Nebo sem kdesi četl něco o zatuhlým tom "plavání" plovoucích třemnů???

Napsal: 14 led 2008, 23:10
od kaad
Může být špatně seřízena vůle mezi posilovačem a hl. brzdovým válcem nebo je zcela bez vůle. Tím, že se brzd. kapalina po několika zabrděních zahřeje se roztáhne a v podstatě je pořád mírně stlačen pístek v hl. brzd. válci. Už jsem se s tím setkal několikrát. Stačí vymezit vůli mezi tím posilovačem a brzd. válcem. Tuším, že 2,5mm. To házení vozu způsobuje /za předpokladu, že jsou čepy, tlumiče apod. vpořádku/ nestejnoměrné brzdění kol. A tam je příčin několik. Např. zavzdušnění, stará kapalina, přidřené pístky brzd. třmenů, přidřené nebo zarezlé vodítka plov. třmenů...

Napsal: 14 led 2008, 23:19
od pajda
Spíš bych si typnul že jsou slybý kotouče a při intenzivním brždění se moc zahřejou.Proto vadne brzdnej účinek.Ty vibrace bejvaji s tím spojený,páč ten kotouč jak se zahřeje,tak se zvlní a pak to bubnuje do celýho auta.Nehledal bych zbytečně složitý řešení

Napsal: 14 led 2008, 23:47
od -=zipp=-
nejsou tam žádný vibrace... háže to s autem... to je rozdíl.... a určitě nejsou zvlňený kotouče, to bych poznal

a není to jen při inteznivní jízdě... třeba i když stojím v kopci a dycky auto trošku popustím a pak zabrzdím, tak třeba po 3 zabržděních to přestane jít... takže to není přehříváním apod

Napsal: 15 led 2008, 09:42
od raara
No musíš ty brzdy projít,mě to dělalo něco podobného,byla to ucpaná jedna brzdová hadice

brzdy

Napsal: 15 led 2008, 17:22
od schmegea
Pokud jde ztuha pedál tak je to dle mého názoru posilovač.Jnak jak se psalo přede mnou je tam toho více. Stářím dochází i k ucpání brzdových hadiček. Každopádně bych změřil kotouče, pokud je nutnost tak bych je vyměnil, zvlnění poznáš více na předku než na zadku. Najdi místo s nezpevněným povrchem a tam zabrzdi a pak se podívej jak ti brzdí (podle stopy brždění) všechny kola a pak postupuj dál, odvzdušnění nebo pořípadě výměna hadiček atd. Zkontroluj taky uchycení zadních ramen