Prosba o radu, vypínanie turba 66kw-Seat alhambra- opakovaný
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
Prosba o radu, vypínanie turba 66kw-Seat alhambra- opakovaný
Opätovne prosím o radu s problémom, ktorý som už načrtol dňa 4.1.2008.
Mám SEAT Alhambru 1.9TDi 66 kW (AHU) r.v. 2000- turbo s obtokom. Prosim o radu pri probléme s vypínaním turba za jazdy, pri 3 prevodovom stupni a pokuse o max. zrýchlenie z cca 1500 ot/min dochádza k vypnutiu turba do pohotovostného stavu pri otáčkach cca 3200ot/min. Stále sa to objavuje pri zaťaženom vozidle a len pri jazde do kopca. Na rovinke žiadny problém ani pri max. rýchlosti. Po znovunaštartovaní funguje OK až kým mu znovu nepritlačím na 3-jke do kopca.
Pri diagnostike mi vypisovalo sporadická porucha riadiacej jednotky a medzná hodnota hmotnosti vzduchu (asi power box). Našiel som trochu načatú hadičku k turbu tak mi ju pre istotu skrátili v mieste poškodenia a nadpojili novú, ktorá vedie k membráne pod palubnú dosku. Po výmene je auto pružnejšie.
Mal som namontovaný chip POWER BOX, ale na základe odporúčania že "klame" riadiacu jednotku som ho vyhodil a je to rovnaké.
Vymenil som už snímač hmotnosti vzduchu, a na základe odporúčania HUML-a aj N75 .
Diagnostika je (bez chipu) po výmene horeuvedených komponentov OK bez závad (test urobený za jazdy, tlaky sú OK). Skúšal som rovnaký kopec 3x z toho iba raz mi motor stratil ťah, myslím si že mi turbo vyplo.
Vyzerá to tak, že to robí len pri maximálnom ťahu turba v určitom momente...
Pozn. Pri diagnostike a grafe je veľká diferencia v grafe a v určitom momente, pri veľkej odchýlke mi stratí ťah-asi vyhodnotí veľkú diferenciu (ale turbo je počuť hvízdať).
Môže to robiť riadiaca jednotka? Môže to robiť samotná tyčka na tlakovej banke-iba niekedy?
Som vážne v koncoch, poradte prosím... Vopred ďakujem za názory...
[/b]
Mám SEAT Alhambru 1.9TDi 66 kW (AHU) r.v. 2000- turbo s obtokom. Prosim o radu pri probléme s vypínaním turba za jazdy, pri 3 prevodovom stupni a pokuse o max. zrýchlenie z cca 1500 ot/min dochádza k vypnutiu turba do pohotovostného stavu pri otáčkach cca 3200ot/min. Stále sa to objavuje pri zaťaženom vozidle a len pri jazde do kopca. Na rovinke žiadny problém ani pri max. rýchlosti. Po znovunaštartovaní funguje OK až kým mu znovu nepritlačím na 3-jke do kopca.
Pri diagnostike mi vypisovalo sporadická porucha riadiacej jednotky a medzná hodnota hmotnosti vzduchu (asi power box). Našiel som trochu načatú hadičku k turbu tak mi ju pre istotu skrátili v mieste poškodenia a nadpojili novú, ktorá vedie k membráne pod palubnú dosku. Po výmene je auto pružnejšie.
Mal som namontovaný chip POWER BOX, ale na základe odporúčania že "klame" riadiacu jednotku som ho vyhodil a je to rovnaké.
Vymenil som už snímač hmotnosti vzduchu, a na základe odporúčania HUML-a aj N75 .
Diagnostika je (bez chipu) po výmene horeuvedených komponentov OK bez závad (test urobený za jazdy, tlaky sú OK). Skúšal som rovnaký kopec 3x z toho iba raz mi motor stratil ťah, myslím si že mi turbo vyplo.
Vyzerá to tak, že to robí len pri maximálnom ťahu turba v určitom momente...
Pozn. Pri diagnostike a grafe je veľká diferencia v grafe a v určitom momente, pri veľkej odchýlke mi stratí ťah-asi vyhodnotí veľkú diferenciu (ale turbo je počuť hvízdať).
Môže to robiť riadiaca jednotka? Môže to robiť samotná tyčka na tlakovej banke-iba niekedy?
Som vážne v koncoch, poradte prosím... Vopred ďakujem za názory...
[/b]
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34089
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Prosba o radu, vypínanie turba 66kw-Seat alhambra- opako
ty hadičky bych lépe probádlal ten podtlak máš propojený i s přepouštěčem spalin, takži i tam prasklá hadička má vliv na turbo a ještě ty hadičky máš v jednom místě jakoby zdvojená a že jsou prasklé tam to není vidět, jde to i za provozu okuřovat cigaretou a hýbat snimi a nebo to nich foukat milošfirefighter1 píše:Opätovne prosím o radu s problémom, ktorý som už načrtol dňa 4.1.2008.
Mám SEAT Alhambru 1.9TDi 66 kW (AHU) r.v. 2000- turbo s obtokom. Prosim o radu pri probléme s vypínaním turba za jazdy, pri 3 prevodovom stupni a pokuse o max. zrýchlenie z cca 1500 ot/min dochádza k vypnutiu turba do pohotovostného stavu pri otáčkach cca 3200ot/min. Stále sa to objavuje pri zaťaženom vozidle a len pri jazde do kopca. Na rovinke žiadny problém ani pri max. rýchlosti. Po znovunaštartovaní funguje OK až kým mu znovu nepritlačím na 3-jke do kopca.
Pri diagnostike mi vypisovalo sporadická porucha riadiacej jednotky a medzná hodnota hmotnosti vzduchu (asi power box). Našiel som trochu načatú hadičku k turbu tak mi ju pre istotu skrátili v mieste poškodenia a nadpojili novú, ktorá vedie k membráne pod palubnú dosku. Po výmene je auto pružnejšie.
Mal som namontovaný chip POWER BOX, ale na základe odporúčania že "klame" riadiacu jednotku som ho vyhodil a je to rovnaké.
Vymenil som už snímač hmotnosti vzduchu, a na základe odporúčania HUML-a aj N75 .
Diagnostika je (bez chipu) po výmene horeuvedených komponentov OK bez závad (test urobený za jazdy, tlaky sú OK). Skúšal som rovnaký kopec 3x z toho iba raz mi motor stratil ťah, myslím si že mi turbo vyplo.
Vyzerá to tak, že to robí len pri maximálnom ťahu turba v určitom momente...
Pozn. Pri diagnostike a grafe je veľká diferencia v grafe a v určitom momente, pri veľkej odchýlke mi stratí ťah-asi vyhodnotí veľkú diferenciu (ale turbo je počuť hvízdať).
Môže to robiť riadiaca jednotka? Môže to robiť samotná tyčka na tlakovej banke-iba niekedy?
Som vážne v koncoch, poradte prosím... Vopred ďakujem za názory...
[/b]
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
ďakujem za názor, skúsim ju vymeniť celú.
Existuje možnosť, že pri max. výkone nestíha odvod spalín cez časť výfuku s katalizátorom pre problém s jeho zanesením a riadiaca jednotka vypne turbo (kamarát mal podobný problém a až po nejakej dobe na to prišli v servise)? Len rozmýšľam o možných ďalších príčinách...
Existuje možnosť, že pri max. výkone nestíha odvod spalín cez časť výfuku s katalizátorom pre problém s jeho zanesením a riadiaca jednotka vypne turbo (kamarát mal podobný problém a až po nejakej dobe na to prišli v servise)? Len rozmýšľam o možných ďalších príčinách...
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
šup pod auto a zkontrolovat funkci přetlakové bandasky turba, s citem do ni fouknout, bude ale asi Ok, ventil N75 máš novy jak píšeš, tak vyměň kompletně!!!!všechny hadičky co jdou k N75 a turbu,ještě zkontroluj i tu co jde k ř. jednotce, a zaslep EGR, ta hláška o tom že je ř. jednotka mot.vadná, tak toho si nevšímej, to je klasika, potřebuješ asi tak 2,5 m hadiček, to by mělo pomoci 
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
-
Toledo1,9TDI
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 16 lis 2007, 17:51
-
Toledo1,9TDI
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 16 lis 2007, 17:51
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
Ešte dve otázky.
1.Na diagnostike mi v nejakom grafe ukazuje, ze nastavenie vstrekov je pod minimálnou hodnotou. Je tam jeden graf kde je horna, priemerná a dolná medza a ja mám počas chodu motora krivku tesne pod minimom. Môže to robiť stratu výkonu motora pri 3-jke a 3200 ot/min?
2. Dá sa vymeniť tlaková banka turba-AHU os btokom separátne alebo je potrebné vymeniť celé turbo?

1.Na diagnostike mi v nejakom grafe ukazuje, ze nastavenie vstrekov je pod minimálnou hodnotou. Je tam jeden graf kde je horna, priemerná a dolná medza a ja mám počas chodu motora krivku tesne pod minimom. Môže to robiť stratu výkonu motora pri 3-jke a 3200 ot/min?
2. Dá sa vymeniť tlaková banka turba-AHU os btokom separátne alebo je potrebné vymeniť celé turbo?
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
Môže to robiť upchatý katalyzátor? Niekto mi povedal, že pri maximálnom tlaku turba ide prebytok do výfuku a aby nedošlo k poškodeniu motora, môže RJ hodiť motor do núdzového stavu. Pýtam sa na to preto, lebo auto fungovalo s chipom POWER BOX a bola vyššia dymivosť. Mohlo to upchať katalyzátor, prípadne i turbo?
Má niekto s tým skúsenosti?
Vopred ďakujem.
Má niekto s tým skúsenosti?
Vopred ďakujem.
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
Teraz som si všimol, že hadička, ktorá ide od telesa vzduchového filtra do nejakého regulátora, ktorý je tesne vedľa N75, je na začiatku a na konci (cca 10 cm) gumená s vláknovým prepletením na povrchu ale v celej dĺžke je nadpojená nejakou tenšou tvrdšou hadičkou s menším prierezom (ten priemer sa nevojde na prípojky vzduchového telesa a regulátora) . Môže to byť príčinou padnutia do núdzaku pri plnom výkone - 3stupeň a 3200 ot/min? 
Radšej vládnuť v pekle, ako slúžiť v nebi.
tím to není, vyměň všechny hadičky co souvisejí s turbem a N75, hlavně je zapoj správně a uvidíš jestli to bude dobrý , nebo nefirefighter1 píše:Teraz som si všimol, že hadička, ktorá ide od telesa vzduchového filtra do nejakého regulátora, ktorý je tesne vedľa N75, je na začiatku a na konci (cca 10 cm) gumená s vláknovým prepletením na povrchu ale v celej dĺžke je nadpojená nejakou tenšou tvrdšou hadičkou s menším prierezom (ten priemer sa nevojde na prípojky vzduchového telesa a regulátora) . Môže to byť príčinou padnutia do núdzaku pri plnom výkone - 3stupeň a 3200 ot/min?
tím to není, vyměň všechny hadičky co souvisejí s turbem a N75, hlavně je zapoj správně a uvidíš jestli to bude dobrý , nebo ne[/quote]
Aké hadičky je treba kúpiť?
Aké hadičky je treba kúpiť?
SEAT ALHAMBRA,1,9TDi , 85 Kw PD,AUY,r. v. 2002
VW PASSAT VARIANT B3,1,8i, 79Kw, PF
HYUNDAI (MITSUBISHI) GALLOPER, 2,5TD 73kw,D4BH, r. v. 98
VW PASSAT VARIANT B3,1,8i, 79Kw, PF
HYUNDAI (MITSUBISHI) GALLOPER, 2,5TD 73kw,D4BH, r. v. 98
-
firefighter1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 04 led 2008, 12:15
- Bydliště: SR, Košice
