Chladiaca kvapalina
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chladiaca kvapalina
V aute som menil chladiacu kvapalinu a nalial som ju tam nezriedenú. Je to G 12. Môže to mať nejaký negatívny vplyv?
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 665
- Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
- Bydliště: Řepiště
- Kontaktovat uživatele:
Ano. Nebude správně plnit svoji funkci. Musí být ředěná dle návodu.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 665
- Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
- Bydliště: Řepiště
- Kontaktovat uživatele:
Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Pokud použiješ koncentrovanou, tedy neředěnou chladicí kapalinu, riskuješ, a to ne málo !!!
Především je potřeba vzít v úvahu, že koncentrovaná chladicí kapalina je velmi agresívní. Prakticky sežere vše, co jí přijde "pod ruce" - vodní kámen, korozi, ale především hliníkové části systému.
Další nepříjemnou vlastností koncentrované chladicí kapaliny je její špatný odvod tepla - ona má totiž tendence pěnit a motory se více hřejí.
Nejhorší skutečností je fakt, že taková náplň neplní svou nejzákladnější vlastnost - koncentrovaná chladicí kapalina totiž zmrzne velmi brzy. Nevím jak moderní kapaliny, ale starý dobrý Fridex Stabil v koncentrované podobě měl bod tuhnutí -13°C (takže aby ses nedivil, že Ti zamrzne mašina !!!
).
Vypusť polovinu náplně a doplň čistou vodou - systém to dokonale promísí během deseti minut, nemusíš mít strach.
Především je potřeba vzít v úvahu, že koncentrovaná chladicí kapalina je velmi agresívní. Prakticky sežere vše, co jí přijde "pod ruce" - vodní kámen, korozi, ale především hliníkové části systému.
Další nepříjemnou vlastností koncentrované chladicí kapaliny je její špatný odvod tepla - ona má totiž tendence pěnit a motory se více hřejí.
Nejhorší skutečností je fakt, že taková náplň neplní svou nejzákladnější vlastnost - koncentrovaná chladicí kapalina totiž zmrzne velmi brzy. Nevím jak moderní kapaliny, ale starý dobrý Fridex Stabil v koncentrované podobě měl bod tuhnutí -13°C (takže aby ses nedivil, že Ti zamrzne mašina !!!

Vypusť polovinu náplně a doplň čistou vodou - systém to dokonale promísí během deseti minut, nemusíš mít strach.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 665
- Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
- Bydliště: Řepiště
- Kontaktovat uživatele:
PardonHuml píše:destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamenePetr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
a co teda ked nie destilka?Huml píše:destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamenePetr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
cista vodanetopier píše:a co teda ked nie destilka?Huml píše:destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamenePetr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
Octavia Combi 90 -> 125k ALH, 2004
Přesně jak píše Huml - moderní chladicí kapaliny se ředí běžnou pitnou vodou (osobně doporučuji převařit, ale ani to není nutné).
Veškerou chladicí kapalinu ze systému nedostaneš nikdy (vždy se najde místečko, kde jí malinko zůstane). Pokud chceš být důsledný, několikrát systém vypláchni čistou vodou.
Ovšem podle mého názoru jsi udělal zásadní chybu - měnit chladicí kapalinu v zimě je přinejmenším nerozumné. Takové věci se dělají v létě nebo aspoň v období, kdy nemrzne
.
Veškerou chladicí kapalinu ze systému nedostaneš nikdy (vždy se najde místečko, kde jí malinko zůstane). Pokud chceš být důsledný, několikrát systém vypláchni čistou vodou.
Ovšem podle mého názoru jsi udělal zásadní chybu - měnit chladicí kapalinu v zimě je přinejmenším nerozumné. Takové věci se dělají v létě nebo aspoň v období, kdy nemrzne

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pozeral som návod na danej kvapaline a bolo tam výslovne napísané aby sa to riedilo DESTILOVANOU vodou. Najmenší pomer riedenia, bolo 1,5 : 1 a to by malo byť do -60 C.
Tak teraz neviem
Zastavil som sa aj v servise, aby mi zmerali hustotu a povedali, že to mám do -50 C a vraj s tým nemusím nič robiť.
Posledné 2 týždne sme tu mali teplotu okolo +8 C, takže nemrzlo.
Tak teraz neviem

Zastavil som sa aj v servise, aby mi zmerali hustotu a povedali, že to mám do -50 C a vraj s tým nemusím nič robiť.
Posledné 2 týždne sme tu mali teplotu okolo +8 C, takže nemrzlo.
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
Marek77 píše:Přesně jak píše Huml - moderní chladicí kapaliny se ředí běžnou pitnou vodou (osobně doporučuji převařit, ale ani to není nutné).
Veškerou chladicí kapalinu ze systému nedostaneš nikdy (vždy se najde místečko, kde jí malinko zůstane). Pokud chceš být důsledný, několikrát systém vypláchni čistou vodou.
Ovšem podle mého názoru jsi udělal zásadní chybu - měnit chladicí kapalinu v zimě je přinejmenším nerozumné. Takové věci se dělají v létě nebo aspoň v období, kdy nemrzne.
to je snad lepší to vyfoukat vzduchem, a Marku proč ne v zimě?,já mám teda taky radši teplo
