Chladiaca kvapalina

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MP
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Chladiaca kvapalina

Příspěvek od MP »

V aute som menil chladiacu kvapalinu a nalial som ju tam nezriedenú. Je to G 12. Môže to mať nejaký negatívny vplyv?
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Ano. Nebude správně plnit svoji funkci. Musí být ředěná dle návodu.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

max 1:1 na -35 miloš
MP
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od MP »

to ju odtial teraz odtial asi musim vypustit. Alebo nejaky iny, jednoduchsi napad ako ju dodatocne doriedit?
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud použiješ koncentrovanou, tedy neředěnou chladicí kapalinu, riskuješ, a to ne málo !!!

Především je potřeba vzít v úvahu, že koncentrovaná chladicí kapalina je velmi agresívní. Prakticky sežere vše, co jí přijde "pod ruce" - vodní kámen, korozi, ale především hliníkové části systému.
Další nepříjemnou vlastností koncentrované chladicí kapaliny je její špatný odvod tepla - ona má totiž tendence pěnit a motory se více hřejí.
Nejhorší skutečností je fakt, že taková náplň neplní svou nejzákladnější vlastnost - koncentrovaná chladicí kapalina totiž zmrzne velmi brzy. Nevím jak moderní kapaliny, ale starý dobrý Fridex Stabil v koncentrované podobě měl bod tuhnutí -13°C (takže aby ses nedivil, že Ti zamrzne mašina !!! :wink:).

Vypusť polovinu náplně a doplň čistou vodou - systém to dokonale promísí během deseti minut, nemusíš mít strach.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Petr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti usazování vodního kamene
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Petr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamene
MP
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od MP »

len tak pre informáciu. Koľko sa tam tej kvapaliny má zmestiť a ako dosiahnuť, aby som odtiaľ dostal všetkú?
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Huml píše:
Petr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamene
Pardon
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Huml píše:
Petr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamene
a co teda ked nie destilka?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
tomikaaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 26 bře 2007, 18:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomikaaa »

netopier píše:
Huml píše:
Petr98 píše:Pro lepší promíchání je třeba ji vypustit, popřípadě odlej, dolíj destilkou a doufej, že ti to vodní pumpa dostatečně promíchá.
destilka už se dávno do chlazení nedává, protože je hladová a nový chladící kapaliny obsahujou látky proti vylučování vodního kamene
a co teda ked nie destilka?
cista voda
Octavia Combi 90 -> 125k ALH, 2004
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně jak píše Huml - moderní chladicí kapaliny se ředí běžnou pitnou vodou (osobně doporučuji převařit, ale ani to není nutné).

Veškerou chladicí kapalinu ze systému nedostaneš nikdy (vždy se najde místečko, kde jí malinko zůstane). Pokud chceš být důsledný, několikrát systém vypláchni čistou vodou.

Ovšem podle mého názoru jsi udělal zásadní chybu - měnit chladicí kapalinu v zimě je přinejmenším nerozumné. Takové věci se dělají v létě nebo aspoň v období, kdy nemrzne :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
MP
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od MP »

Pozeral som návod na danej kvapaline a bolo tam výslovne napísané aby sa to riedilo DESTILOVANOU vodou. Najmenší pomer riedenia, bolo 1,5 : 1 a to by malo byť do -60 C.
Tak teraz neviem :-(
Zastavil som sa aj v servise, aby mi zmerali hustotu a povedali, že to mám do -50 C a vraj s tým nemusím nič robiť.
Posledné 2 týždne sme tu mali teplotu okolo +8 C, takže nemrzlo.
VW Passat 1.9 TDI PD 96kW; AVF; rv 2001
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Marek77 píše:Přesně jak píše Huml - moderní chladicí kapaliny se ředí běžnou pitnou vodou (osobně doporučuji převařit, ale ani to není nutné).

Veškerou chladicí kapalinu ze systému nedostaneš nikdy (vždy se najde místečko, kde jí malinko zůstane). Pokud chceš být důsledný, několikrát systém vypláchni čistou vodou.

Ovšem podle mého názoru jsi udělal zásadní chybu - měnit chladicí kapalinu v zimě je přinejmenším nerozumné. Takové věci se dělají v létě nebo aspoň v období, kdy nemrzne :wink:.


to je snad lepší to vyfoukat vzduchem, a Marku proč ne v zimě?,já mám teda taky radši teplo :D , aby nezmrzla?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“