Stránka 1 z 4

Výkon vs počasí??

Napsal: 04 kvě 2006, 07:38
od tom4550
Zdravím Vás,

Mám zajímavý postřeh u své O1 81kw. Už nějakou dobu sleduji výkyvy ve výkonu zřejmě v závislosti na počasí. Po ránu cca okolo 7:30 ráno a večer okolo 22:00 hod kdy je chladněji a zřejmě i větší vlhkost vzdychu tak auto jede skvěle při akceleraci rovnoměrně zrychluje a i průměrná spotřeba je kolem 4,5 l /100 km mimo město (cesta do práce) prostě bez problémů. To samé v zimě (což jsem nechápal) a když je zataženo.
Avšak během dne a při popojíždění po městě a následném opuštění města (cesta z práce) a v horku auto nechce jet sešlápnete plynový pedál a nic akcelerace je 3x pomalejší než v opačném případě spotřeba kolem 6l/100 km prostě hrůza. V servisu nikdo na toto nechce slyšet, VAG vše ok.
Nevím co to je a čím to je a vadí mi to. Máte někdo nějaké řešení?

Díky Tom

Napsal: 04 kvě 2006, 08:13
od scream
hm, tak se přestěhuj do UK, když ti to vadí.

Napsal: 04 kvě 2006, 08:13
od Lany
Je to zajímavé. Subjektivně mi to taky tak připadá.

Napsal: 04 kvě 2006, 08:30
od tom4550
scream píše:hm, tak se přestěhuj do UK, když ti to vadí.
díky za radu už tam sháním bydlení ještě překopat auto na pravostranné řízení a hotovo

Napsal: 04 kvě 2006, 09:01
od kasec
Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)

Napsal: 04 kvě 2006, 09:06
od tom4550
kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?

Napsal: 04 kvě 2006, 09:11
od mvolesko
stači se podivat na teplotu nasávaného vzduchu , když je chladno má tak kolem 25C když vedro leze přes 60C, po chipu samozdřejmě i dál, nejhorší je popojíždění v kolonách na rozpálenym asfaltu, octa I má malej IC, to třeba octa II už ma docela slušnej IC a navic když se to už trochu ohřeje a stoji se namístě tak běžej oba větráky co chladěj všechny chladiče včetně IC

Re: Výkon vs počasí??

Napsal: 04 kvě 2006, 09:11
od Kornout
To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?

Napsal: 04 kvě 2006, 09:25
od kasec
tom4550 píše:
kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?
No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.

Re: Výkon vs počasí??

Napsal: 04 kvě 2006, 09:29
od tom4550
Kornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
Climatronic mam na auto :roll:

Napsal: 04 kvě 2006, 09:35
od tom4550
kasec píše:
tom4550 píše:
kasec píše:Mám úplně stejný subjektivní pocit. Ještě jsem to tedy nepozoroval na počasí, ale chvilku se mi zdá, že to jede v poho a jindy zase ta akcelerace je mizerná. Zkusím to ještě napojit na VAG, tak uvidím. (LOL)
Dával jsem to na VAG asi před měsícem a bylo to ráno, takže samozřejmě
nezjistili a navíc jsem u toho nebyl, takže ani nevím jestli s tím autem vůbec jeli, mechanik mi dal jen papir z výpisem z řídící jednotky kde nebyla žádná závada a dál se se mnou nebavil. zaplatil jsem 1200 Kč. :?
No je potřeba to dát na VAG, nechat to projet a změřit množství vzduchu a plnící tlak. A určitě to projet odpoledne.
jestli to chápu dobře tak mám po nich chtít vypsat tyto dvě hodnoty? a kdo zhodnotí zda jsou v pořádku?

Re: Výkon vs počasí??

Napsal: 04 kvě 2006, 09:39
od tom4550
Kornout píše:To že vlhkost podporuje spalování je známá věc, ale že by to bylo až tak markantní to ani náhodou a že by ta teplota vzduchu zase o tolik ochlazovala vzduch v IC se mi taky nezdá.
Zkus jinou váhu vzduchu, jestli náhodou není chycená.
Nebo ještě jedna věc, nemáš náhodou Climatronic? Zapnutej na AUTO?
Jinak jste tu skvělí, nečekal jsem tolik reakcí. :)
Na jinejch forech jsem čekal na odpověď i dva dny.
Fakt díky za zájem. Všem.

Napsal: 04 kvě 2006, 10:44
od kasec
Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru :roll:

Napsal: 04 kvě 2006, 10:50
od tom4550
kasec píše:Napíchneš na VAG, nastavíš skupinu 010 a změříš pole 1 (množství nasávaného vzduchu) a 3 (plnící tlak). Měří se to při zařazeném 3.rychlostním stupni z 1500 otáček, přidat na plný plyn na 3000 otáček a v tento moment odečíst výše uvedené hodnoty.Poté porovnat s DP, nebo nadhodit zde na fóru :roll:
Já bohužel VAG nemám a ti co ho mají tak ho používají v době kdy u toho nejsem. Prostě přivezeš auto na diagnostiku a oni tě pošlou na 2 až 3 hodiny někam, pak ti daji výpis že je vse ok. Pokud máte někdo doporučení kam v Brně, respektive ke komu "normálnímu" tak prosím o kontakt.
Děkuji

Napsal: 04 kvě 2006, 11:16
od elit
Je to normalni, studenejsi vzduch ma vetsi hustotu a "vleze" se ho do valce vic.