1,4 TDI - olejová náplň

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

PetrK
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2007, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

1,4 TDI - olejová náplň

Příspěvek od PetrK »

Zdravím,
tímto jsem chtěl poprosit o radu ... kolik se leje do motoru 1,4 TDI PD 51 kW?
Oficiální literatura uvádí 3,2 litru, ale už druhý autorizovaný servis mi tam chtěl suše narvat 4,5 litru ... děkuji
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dneska jsem tam nahulil 4 litry, nastartoval nechal naplnit filtr a po cca 5ti minutách po chcípnutí bylo na měrce těsně nad miniměm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mám dojem, že literatura uvádí 4,2 litru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bobek
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 18 led 2008, 23:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bobek »

Je to tak, vleze tam 4,5l, myslim že ta nechceli oklamat, ten motor vychadza z 1,9 len má 3 valce.
VW Golf IV 1,9 TDI ALH 66KW
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ale logicky by měl mít kratší vanu? ne?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

tomu motoru by stacilo 1l oleje to by ale nesměl být koncern vw domluvenej s jiným koncernem........
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Obi píše:tomu motoru by stacilo 1l oleje to by ale nesměl být koncern vw domluvenej s jiným koncernem........
(wallbash) mozek... to si rád poslechnu (noteeth) pěkně nám to tady vysvětli, jak to chceš s těma intervalama apod....
GIV Variant TDi ???kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Slavkov píše:
Obi píše:tomu motoru by stacilo 1l oleje to by ale nesměl být koncern vw domluvenej s jiným koncernem........
(wallbash) mozek... to si rád poslechnu (noteeth) pěkně nám to tady vysvětli, jak to chceš s těma intervalama apod....
na litr to bezesporu pojede pokud to nemá hlídání a interval 2500 km oil :-D vymyslet se dá cokoliv i totální blbost miloš
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Proč má mít motor 1,4tdi víc oleje než 1,9tdi?Protože jsme jen maličcí zákazníčci,kteří poslechnou a nalejou.Ano,je stavěnej na 4,5 litru,protože TY ho koupíš,musíš.Nekoupíš,nejedeš.Jde o ropu!Kdyby se někomu chtělo a mohl to tak navrhnout,ten motor by bzučel za 1l 10tis km.To se ale nikomu nechce.Ropa musí proudit!
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

To je docela pí..vina ne.Motor chladí nejen kapalina,ale i motorový olej.Když je náplň malá,tak se těžko uchladí a motor se zadře.Ten olej se moc zahřeje a seškvaří se(čemu se mimo jiné v jiném vlákně někteří hrozně divili).Má potom konzistenci,jako řídká vazelína a je napečenej všude kde se dá.Oni konstruktéři asi uvažujou trochu jinak.A hlavně to maji spočítaný a vyzkoušený.
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

To je můj názor.
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Proč má teda 1,9 míň oleje než 1,4?olej nelze víc chladit?Nelze fitrovat bipas?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Jde o výkon a namáhání oleje 3válPD nejni tak kultivovaný jinak obsah je větší kvůli tomu hrbu na vaně asi ví proč to dělají 12HTP má 3.2litru.Třeba 3.0TDI má obsah 9.5 litru že by to bylo kvůli tomu aby ropný kartely prodali víc oleje se mi věřit nechce.Prostě ví proč to tak je ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jak říkám dneska jsem tam nalil 4 litry a bylo těsně nad miniměm, po dolití 0.5l se hladina ustálila cca ve 2/3nách měrky.

Jinak vana 1.4TDi PD je zvláštní oproti 1.9TDi-PD má ještě dvě komory směrem dozadu k nápravnici proto se tam vejde oleje o trochu víc.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Takzvaný pahrbek geniality (LOL) (LOL) (LOL)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“