Dunění motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Koloushek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 04 lis 2006, 11:42
Odpovědi: 0

Dunění motoru

Příspěvek od Koloushek »

Zdar dieslaci, :)
měl bych na vás dotaz. Mám Cordobu 1.9 SDi a nedávno mi v Polsku měnili vlnovec. Z ničeho nic mi motor strašně duní, má tvrdý chod, sání vzduchu se klepe a po otevření vzduchového filtru je cítit spálenou naftu jako z výfuku. Taky je slyšet podobné zvuky, jako když běží kompresor nebo nějaká pumpa. Myslíte, že by to mohl dělat špatně namontovaný vlnovec? Že by motor dostával zpětné rány?
Mimochodem včera jsem měl rozdělaný výfuk mezi katem a zadním tlumičem a zjistil jsem, že když mi nedávno ve značkovém servise Škoda zavařovali díru v trubce, tak tam odborníci nacpali do té díry klubko drátu a pak to svařili. Vytahoval jsem zevnitř trubky samé kousky tenkého drátu a půl hodiny piloval ten smrkanec co tam nadělali.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

možná ti to trocho ucpali a jde ti to přes vlnovec ven zkus přidat na3000 ot a zkontroluj "vítr" z výfuku...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Koloushek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 04 lis 2006, 11:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Koloushek »

Kontroloval jsem potrubí a ven nikde nic nefučí. Je to zvláštní, že po výměně toho vlnovce mi strašně začal dunět střední tlumič a taky sání vzduchu přes recirkulační ventil. Pokud je škrtící klapka zavřená, tak to ještě jde, ale když se otevře, tak to duní až ve vzduchovém filtru. Při jízdě, když se sedí vzadu a já točím 2000 ot. a více, tak je to podobný pocit, jako by si člověk sednul mezi dva subwoofery. Po delší jízdě člověku až zaléhá v uších. Tlumičem výfuku to není, protože jsem tam měl nový, dělalo to, hodil jsem tam starý (původní) a dělá to stejně. Taky jsem rozpojil potrubí za katem a mrknul, zda není vysypaný. Je OK. Vzal jsem kousek tyčky a opatrně zkusil zatlačit na tu keramickou vložku uvnitř, zda není uvolněná. Taky nic.
Myslíte, že to dunění by mohlo být způsobené třeba špatným průměrem těsnění mezi motorem a výfukem nebo špatným průměrem vlnovce? Jsem z toho už docela zoufalý. Auto táhne dobře, nečoudí, spotřeba OK, ale pořád duní.
Uživatelský avatar
bidrs
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 22 lis 2007, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od bidrs »

Mam ten samej probém...z airboxu je slyšet dunění a motor je hlučný ale když lehce přivřu klapku co je u EGR ventilu tak jde motor krásně tiše. Auto v popisu
Naposledy upravil(a) bidrs dne 08 dub 2009, 15:14, celkem upraveno 1 x.
seat cordoba 1.9TDi-ALH 66kw
rosta tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 247
Registrován: 06 led 2008, 19:33
Odpovědi: 0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvek od rosta tdi »

velice podobnou záležitost jsem řešil před rokem,ale na své Octavii. Na 2tis.ot. to dunělo jak prase! Mě to dunělo v místě ohybu pod vlnovcem. Zespodu zhruba ve středu auta drží vejfuk na takovej dvou silenblokách a tam se vystředuje vejfuk. Tak jsem to vystředil a mám pokoj. Ale jestli je něco u Seatu netuším.
Octavia 1.9TDi 66KW motor ALH r.v 2001
BMW E46 330d 150Kw Touring, individual, speciální edice r.v 2004 M57/TU
BMW E46 330Ci cabrio r.v 2005 M54
Uživatelský avatar
bidrs
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 22 lis 2007, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od bidrs »

ale tohle je něco s nasávanym vzduchem nebo tak něco, protože když rozeberu airbox tak to jde na 100% odsud
seat cordoba 1.9TDi-ALH 66kw
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Odpovědi: 0
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

taky bych to viděl na ten špatně vystředěný vyfuk ,když není dany přesně podle manualu ,a je v pnuti ,,tak to dělá hrozný rachot ....
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Koupil jsem minuly rok pruchozi dil priruba z turba 2 spojka dalsiho vyfuku (proste trubku bez katalyzatoru) dil mel stejne uchyceni jako katalyzator.

Pri jizde v 2700rpm (odpovida budikove 130km/h) rezonoval jako prase. Nasledne jsem si vsiml, ze se utrhl 1 svar. Ikdyz jsem uchyceni odstranil, huceni se pri 130km/h stale objevuje, hlavne pri brzdeni motorem...

Take nevim co s tim a nejak jsem to prestal resit.
Naposledy upravil(a) schonus dne 22 dub 2009, 10:32, celkem upraveno 1 x.
STOledo 1M, AHF - poladeno
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Odpovědi: 0
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

na toto všechno je jednoduchá odpověd ....není nad original dil ,a pokud pirat tak jedině posledni dil ..od předu radši nechat origo ,nestoji to za to ušetřit 2 tisice ,a pak x let poslouchat rachot ,,ten vyfuk musi byt fakt vystředěný ,a to jak vertikal ,tak horizontal ,pokud mate jeden silemblok ,natahly ,a druhy volný je to jasne znamení ,budoucích problemu ,,řešil jsem to kolikrát ,,,nejhorší jsou ty předni vlnovce ,na 1,6 74kw ....tdi je celkem v poho ,a rezonatory to je teprv věc (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
bidrs
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 22 lis 2007, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od bidrs »

já mam vejfuk ok...u mě to mechanická porucha nebude...
seat cordoba 1.9TDi-ALH 66kw
jendakomin
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 15 čer 2008, 10:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od jendakomin »

JOOO Peca má pravdu,špatně namontovanej,upevněnej a napruženej výfuk je fakt svině....
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Odpovědi: 0
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

bidrs : a nebude to u tebe ,že maš airbox z 81 ,a ne 96 ?? si vem jjak začne to větší turbo nasavat ,a ten airbox to nemuže udýchát.....nevim no ,ale pokud maš tu sestavu co maš v popisu a nechal jsi puvodni sáni ,je to jasne .....chce víc vzduchu s menší namahou ...
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
bidrs
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 22 lis 2007, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od bidrs »

peca píše:bidrs : a nebude to u tebe ,že maš airbox z 81 ,a ne 96 ?? si vem jjak začne to větší turbo nasavat ,a ten airbox to nemuže udýchát.....nevim no ,ale pokud maš tu sestavu co maš v popisu a nechal jsi puvodni sáni ,je to jasne .....chce víc vzduchu s menší namahou ...
konečně nějákej nápad..taky mě to napadlo ale ještě nemam soft tak jsem myslel že si to turbo víc nebere...větší box tam asi nedám protože na to nemam místo..vadí mi tam baterka:) jedině že by to někdo řešil a poradil jak na to:)
seat cordoba 1.9TDi-ALH 66kw
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Odpovědi: 0
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

možna by stačilo trošku poupravit tu přivodní díru co je z boku blatníku ,,,možna KN filtr ,i když ten zas dost zatěžuje vahu vzduchu ...no ale myslim že filtr box z 96 se tam da vepchat ...mrkni do jine sekce ,někdo to určitě řešil ....
Z Prava dobrý:-)))
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

bidrs píše:
peca píše:bidrs : a nebude to u tebe ,že maš airbox z 81 ,a ne 96 ?? si vem jjak začne to větší turbo nasavat ,a ten airbox to nemuže udýchát.....nevim no ,ale pokud maš tu sestavu co maš v popisu a nechal jsi puvodni sáni ,je to jasne .....chce víc vzduchu s menší namahou ...
konečně nějákej nápad..taky mě to napadlo ale ještě nemam soft tak jsem myslel že si to turbo víc nebere...větší box tam asi nedám protože na to nemam místo..vadí mi tam baterka:) jedině že by to někdo řešil a poradil jak na to:)
Velke sani z 96/110kW ma stejne velky Filterbx jako 81kW. Rozdil je v prumeru MAF.
Pro tvou informaci, udelal jsem obdobnou upravu co ty (TD 96kW a S764) a dokud jsem nesahal na KAT, zadne dumeni se neozyvalo ani pred softem, ani po softu.
STOledo 1M, AHF - poladeno
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“