Stránka 1 z 2

Tlak ve valcich

Napsal: 17 úno 2008, 08:20
od hurvajs
Zdar kluci,jake tlaky ve valcich maji dislove vozy. :?

Napsal: 17 úno 2008, 09:21
od Slavkov
Vyšší jak zážehové :D :D :D

Napiš, jaký motor Tě zajímá (LOL)

Napsal: 17 úno 2008, 10:08
od hurvajs
Seat toledo 1.9d ,Td.Peugeot 205, 106 a Renault 19 (LOL)

Napsal: 17 úno 2008, 10:46
od Peete
hurvajs píše:Seat toledo 1.9d ,Td.Peugeot 205, 106 a Renault 19 (LOL)
v rozmezi 21 - 23

Napsal: 17 úno 2008, 10:52
od TDI tech
Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.

Napsal: 17 úno 2008, 11:18
od hurvajs
a jde nekde sehnat na to merak,stacil by manometr (LOL)

Napsal: 17 úno 2008, 18:15
od Ren'as
Seat TD nový 34bar . Minimum 26bar. Je to podle tabulek. Jinak stačí obyč tlakoměr. Mám to dělané žhavička i držák trysky vtom ventilek= natlakuješ vypustíš. (rofl)

Napsal: 17 úno 2008, 21:15
od TDI tech
Zajtr ti nafotim moj prist5roj na meranie tlakov made in doma

Napsal: 18 úno 2008, 08:35
od Marek77
jojo píše:Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Milý jojo, mýlíš se. Pleteš kompresní poměr a kompresní tlak dohromady !!!

Obecně platí pro drtivou většinu naftových motorů osobních a dodávkových vozů (bez ohledu na kompresní poměr či systém vstřikování), že hodnota kompresního tlaku by měla být v rozmezí 25 - 32 Bar. Minimální hranice je 19 - 20 Bar (ale to už motor nejede a nestartuje). Takže když je motor dobrý, měl by mít na všech válcích kolem 30 Bar.

Napsal: 18 úno 2008, 21:32
od TDI tech
Marek77 píše:
jojo píše:Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Milý jojo, mýlíš se. Pleteš kompresní poměr a kompresní tlak dohromady !!!

Obecně platí pro drtivou většinu naftových motorů osobních a dodávkových vozů (bez ohledu na kompresní poměr či systém vstřikování), že hodnota kompresního tlaku by měla být v rozmezí 25 - 32 Bar. Minimální hranice je 19 - 20 Bar (ale to už motor nejede a nestartuje). Takže když je motor dobrý, měl by mít na všech válcích kolem 30 Bar.
A co som tam asi napisal. Este raz si to poriadne precitaj. Kompresny pomer (min. tlak pri ktorom sa palivo vznieti) je vyrobcom udavany pri konstantnom tlaku a teplote v tlakovej komore. Ale my nemame idealne podmienky ako vyrobca. Meriame pri atmosferickom tlaku vzduchu v danej nadmorskej vyske, pocasi a teplote vzduchu.

Napsal: 18 úno 2008, 22:08
od TDI tech
Tak tu je ten moj tlakomer.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 18 úno 2008, 22:30
od TDI tech
K vyrobe je potrebne zohnat nasledovne veci: hadicku z dekalamitky (pumpy na vazelynu), dva stare selepy (ventilky) dlhe z kolesa z nakladiaku, budik z redukcneho ventilu na acetylen co ukazuje pracovny tlak (alebo iny vhodne ociachovany s vhodnym rozsahom, najlepsie do 40Bar), nejake holendre, odbocky, tecka atd. Stary zhavic alebo zapalovaciu sviecku z daneho typu motora v ktorom chceme merat tlaky, kovove ciapocky zo selepa (ventilku), trubku zo vstrekov. Autogen, sustruh, stojanovu vrtacku, spajkopvacku, cin, kalafoniu, zverak, chut do prace, cas, pevne nervy, trpezlivost.

Funguje fantasticky!
Cez jeden selep tlaci piest tlak dnu do tlakomera cez dany adapter (zhavic, sviecka). tym ze na obidvoch stranach su selepy od seba, tlak ostava vo vnutry uzavrety, cim sa da tlak odcitat este chvylu po dotoceni motora. to znamena, ze mozete merat tlaky aj sam. Niesu ktomu potrebne dbe osoby ako u inych pristrojov. Na druhej strane sluzi vdruhy ventil na zresetovanie (vypustenie tlaku po zatlaceni nechtom) tlakomera aby sa dalo pripadne opakovat meranie este raz bez odsrubovania od adaptera. Ale da sa to spravit aj s jednym selepom.

Postup: Najprv vymontujeme von vsetky sviecky/zhavice. Potom nasrubujeme postupne do jednotlivych valcov prislusny adapter ( prerobeny zhavic alebo sviecku). Do adaptera nasrubujeme selep na strane hadicky tlakomera. zacneme tocit s motorom (startovat) asi 20s. Potom odcitame tlak z "budika". Cely postup opakujeme postupne na vsetkych valcoch pricom namerane hodnoty si zapisujeme do poznamok, aby sme ich nakoniec vedeli porovnat.

Napsal: 16 led 2010, 09:26
od Sakul
Jakym zpusobem spajet tu cepicku z ventilku a zhavic. Na te cepicce mi ten cin chytne, ale na zhavici to proste nejde. Neni potreba nejake spesl tavidlo na ocel? Pouzivam obyc kalafunu, ale nedari se?

Napsal: 16 led 2010, 10:11
od Kornout
Mám doma starší, min používaný tento http://www.univer.cz/detail.php?id=77
za 3500kč bych ho nechal, je to na diesel i benzín.

Napsal: 16 led 2010, 10:54
od pafka
kornout, máš SZ