Teplota oleja kolko ma byt

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Teplota oleja kolko ma byt

Příspěvek od jordee_23 »

kolko je tak normalne ? ... kolko je uz tak dost :O) ?? nejaka max hodnota ? a optimum ? bavme sa o TDI samozrejme :D
GIV var asz 4mot upraveny
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

normálne je od 80 do 100 ked je studenšie ako 60 tak tomu ani nepridávam ale na 100 vybehne ked idem tak pružnejšie
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

Pokial viem oficialny pracovny rozsah je 80-120. Pri TDI sa moze obcas v zime stat ze je pod 80, i ked teplota vody je 90 ako ma byt. Ak sa nikdy nedostane ani na 70 tak je zle (ale ak sa voda dostane na 90 tak by sa to nemalo stat), takisto nad 120 je zle, pri 180 uz ten olej mozes rovno vymenit, je rozlozeny. Optimum zalezi od motora, pri TDI podla mna 80-100.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
jirka cordoba GT TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 617
Registrován: 16 úno 2006, 01:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Roky

Příspěvek od jirka cordoba GT TDi »

když sem měl ještě cordobu GT TDi, tak na pal PC sem měl hodnotu v létě při max jízdě po dálnici(cihla) 132 stupnů
volej není voda ořívá se víc
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

do 140 cihla je dobrý v létě normální chladí přeci písty...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jirka cordoba GT TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 617
Registrován: 16 úno 2006, 01:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Roky

Příspěvek od jirka cordoba GT TDi »

Ladas píše:do 140 cihla je dobrý v létě normální chladí přeci písty...
jj přesně tak
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

No ja neviem ako velmi by som musel mojmu autu nalozit, aby som dostal olej nad 120... velmi zalezi aj na motore a oleji. Moj V6 2.5TDI je znamy tym, ze v zime sa olej malokedy dostane nad 80, a ani v lete som ho este nevidel nad 100. 140 - to by som bol uz dost vystresovany. Syntetika to este znesie, ale stat sa to mineralnemu oleju, menim ho okamzite.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to jak píší kluci - při běžné jízdě je teplota cca jako u vody. Olej se ohřívá pomaleji než voda, takže voda může mít 90°C, ale olej bude v tu dobu mít třeba jen 40°C a pomalu se ohřívá. Podle stylu jízdy a počasí to trvá třeba i 30 km, než se ohřeje na "provozní" teplotu, tedy těch zhruba 80 - 100°C.
Při svižnější jízdě může teplota oleje vzrůst až k 120 - 130°C. Není to nic neobvyklého a není to špatně. Mnohé motory mají chlazení oleje, ať už náporoné nebo výměníky voda/olej, takže teplota oleje se dá udržet na slušných provozních teplotách. Navíc olej se ochlazuje i o stěny spodního víka motoru.

Je potřeba si uvědomit, že proto, aby olej plnil své optimální vlastnosti, musí mít právě tu provozní teplotu. Je tedy nutné olej co nejrychleji ohřát. Z toho důvodu mají motory VW (a některé další) výměník voda/olej. Při svižné jízdě se ve výměníku olej od chladnější vody ochlazuje, naopak při prohřívání motoru se chladnější olej od teplé vody ohřívá. Je to tedy dvojí mechanismus.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

...no,že to ti kluci z VW maj vychytaný! :D
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

No to teda maju... taky chladic oleja ked odide, to je ina palka za novy :D
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

tak je to ok lebo ked tomu davam tak lezie aj na 114 tusim podla palubaka ....takze je to este ok ....:) pri normalnej jazde je niekde 90 az 100 zalezi kolko stupnov je von :O)
GIV var asz 4mot upraveny
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

jordee_23 píše:tak je to ok lebo ked tomu davam tak lezie aj na 114 tusim podla palubaka ....takze je to este ok ....:) pri normalnej jazde je niekde 90 az 100 zalezi kolko stupnov je von :O)

..... Naprosto v pohodě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

no tak ja som sa este cez 106 st nedostal a to dialnica 15 km stale podlaha .. moze kecat cidlo teploty?
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

netopier píše:no tak ja som sa este cez 106 st nedostal a to dialnica 15 km stale podlaha .. moze kecat cidlo teploty?
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96
ja ked jazdím svižnejšie tak nechám aj 5 min bežať auto na voľnobeh a potom vypnem
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ale co je to sviznejsie... ked sa ten olej nedostane nad 107 treba uz? kludnou jazdou vychladim aj ja len neviem ako velmi ci staci kilometer atd.... lebo po dialnici ist 80 hmm
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“