
Teplota oleja kolko ma byt
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Teplota oleja kolko ma byt
kolko je tak normalne ? ... kolko je uz tak dost :O) ?? nejaka max hodnota ? a optimum ? bavme sa o TDI samozrejme 

GIV var asz 4mot upraveny
Pokial viem oficialny pracovny rozsah je 80-120. Pri TDI sa moze obcas v zime stat ze je pod 80, i ked teplota vody je 90 ako ma byt. Ak sa nikdy nedostane ani na 70 tak je zle (ale ak sa voda dostane na 90 tak by sa to nemalo stat), takisto nad 120 je zle, pri 180 uz ten olej mozes rovno vymenit, je rozlozeny. Optimum zalezi od motora, pri TDI podla mna 80-100.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 16 úno 2006, 01:06
- Bydliště: Roky
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 16 úno 2006, 01:06
- Bydliště: Roky
No ja neviem ako velmi by som musel mojmu autu nalozit, aby som dostal olej nad 120... velmi zalezi aj na motore a oleji. Moj V6 2.5TDI je znamy tym, ze v zime sa olej malokedy dostane nad 80, a ani v lete som ho este nevidel nad 100. 140 - to by som bol uz dost vystresovany. Syntetika to este znesie, ale stat sa to mineralnemu oleju, menim ho okamzite.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Je to jak píší kluci - při běžné jízdě je teplota cca jako u vody. Olej se ohřívá pomaleji než voda, takže voda může mít 90°C, ale olej bude v tu dobu mít třeba jen 40°C a pomalu se ohřívá. Podle stylu jízdy a počasí to trvá třeba i 30 km, než se ohřeje na "provozní" teplotu, tedy těch zhruba 80 - 100°C.
Při svižnější jízdě může teplota oleje vzrůst až k 120 - 130°C. Není to nic neobvyklého a není to špatně. Mnohé motory mají chlazení oleje, ať už náporoné nebo výměníky voda/olej, takže teplota oleje se dá udržet na slušných provozních teplotách. Navíc olej se ochlazuje i o stěny spodního víka motoru.
Je potřeba si uvědomit, že proto, aby olej plnil své optimální vlastnosti, musí mít právě tu provozní teplotu. Je tedy nutné olej co nejrychleji ohřát. Z toho důvodu mají motory VW (a některé další) výměník voda/olej. Při svižné jízdě se ve výměníku olej od chladnější vody ochlazuje, naopak při prohřívání motoru se chladnější olej od teplé vody ohřívá. Je to tedy dvojí mechanismus.
Při svižnější jízdě může teplota oleje vzrůst až k 120 - 130°C. Není to nic neobvyklého a není to špatně. Mnohé motory mají chlazení oleje, ať už náporoné nebo výměníky voda/olej, takže teplota oleje se dá udržet na slušných provozních teplotách. Navíc olej se ochlazuje i o stěny spodního víka motoru.
Je potřeba si uvědomit, že proto, aby olej plnil své optimální vlastnosti, musí mít právě tu provozní teplotu. Je tedy nutné olej co nejrychleji ohřát. Z toho důvodu mají motory VW (a některé další) výměník voda/olej. Při svižné jízdě se ve výměníku olej od chladnější vody ochlazuje, naopak při prohřívání motoru se chladnější olej od teplé vody ohřívá. Je to tedy dvojí mechanismus.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- rici.houba
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 937
- Registrován: 01 črc 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jordee_23 píše:tak je to ok lebo ked tomu davam tak lezie aj na 114 tusim podla palubaka ....takze je to este ok ....pri normalnej jazde je niekde 90 az 100 zalezi kolko stupnov je von :O)
..... Naprosto v pohodě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
no tak ja som sa este cez 106 st nedostal a to dialnica 15 km stale podlaha .. moze kecat cidlo teploty?
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
ale co je to sviznejsie... ked sa ten olej nedostane nad 107 treba uz? kludnou jazdou vychladim aj ja len neviem ako velmi ci staci kilometer atd.... lebo po dialnici ist 80 hmm
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967