Stránka 1 z 2

Výpočet komory a svodů sání

Napsal: 06 bře 2008, 19:17
od Dartanion
Zdar pánové, už mám hotovy vyfukový svody a teď se chystám na sání. Je tu někdo schopen spočítat jak velká by měla být ta komora před sáním a jak dlouhé a tlusté svody přímo na motor? U benzína jsem s tím laboroval a když byly moc dlouhý propálil jsem píst a když krátké, tak to sice přidalo krouťák, ale ubralo koně. Něco jako blbě udělanej vejfuk. Díky za radu či případný info podle čeho to spočítat.

Napsal: 06 bře 2008, 19:47
od Ladas
Tak to jsi dal dobrou otázku! :P

Napsal: 06 bře 2008, 20:11
od pter
čus ladiči,nevím jestli jsem to dobře pochopil jak to píšeš,ale když je sání delší tak se naopak krouták zvyšuje,dej sání z Fabie SDI a máš to bez práce,kdy vyjedeš?já čekám na písty :(

Napsal: 06 bře 2008, 21:15
od rici.houba
Hernajs!!! Toť otázka-by mně to taky zajímalo...

Napsal: 06 bře 2008, 22:31
od go.vojta
no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..

Napsal: 06 bře 2008, 23:04
od Bóďa
Počty nestojí za námahu, když nedostaneš přes malé ventily dovnitř vzduch. ;)

Napsal: 07 bře 2008, 07:22
od go.vojta
no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..

Napsal: 07 bře 2008, 08:42
od Stingray
go.vojta píše:no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..

Som rad ze "ta komora za turbom" uz nie je predmetom ohnivej diskusii o jej opodstatneni......k tym zvodom ano investoval som do vyvojarkeho softu na vyfukové zvody ktorý dokaze kedze ide o spojite rozonancne prvky prepocitat aj sanie.......je to velmi presne a overene na LUPE kde sa zvody stavali na spicku 3100otacok a vyslo z toho na brzde ca 3180rpm spicka......takisto vyfuk nepouzivame komercne sracky typu supersprint alebo take home-made supertlmice......mam overenu znacku z motorsportu takze viem co od nej mozem cakat aj ked ma obcas prekvapi odbrzdenich 40HP a 100Nm na 2.0turbe len po vymene vyfuku od serioveho katalyzátora.......ale to su vynimky ktore potvrdzuju pravidlo

Napsal: 07 bře 2008, 09:59
od Dartanion
go.vojta píše:no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..
Jak jsi to myslel s tou komorou za turbem? Jinak jsem se chtěl zeptat, jak bys vyřešit, výfuk, když víc jak 50-tku průměr mezi ty škouby nedostanu. Má tam cenu dělat nějaký mezikus?

Napsal: 07 bře 2008, 10:10
od Rybízek
udělej konickou přírubu.

Napsal: 07 bře 2008, 12:20
od pter
a nefunguje ta komora právě jako zásobník tlaku?když přeřadí tak než se to znovu nafoukne,na Solbergovym Subaru je ta komora jak malej vzduchojem

Napsal: 07 bře 2008, 12:36
od Stingray
Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......

Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD

Napsal: 07 bře 2008, 12:40
od pter
Stingray píše:Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......

Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
já,ale myslel na sání,ta je tam proč?

Napsal: 07 bře 2008, 20:44
od DANO PANCI
Stingray - to si ma zas pobavil a nič z toho. Ty asi doma spíš z nejakým technickým slovníkom a stále používaš slovíčka, ktorým možno ani sám nerozumieš (ja určite nie). Veď taký výskum nerobia ani v NASA. Tak už konečne ukáž aký si macher - hoď tu nejakú fotku, nejaký návod, nejaký odkaz na firmu ktorá je v úpravách dobra. Jediné čo si tu na fórum dal, boli fotky turba BMW 535 d (za čo Ti ďakujem) ale okrem toho strašne veľa teórie, teórie a chvály nejakého LUPA (myslíš asi toho POLIAKA).
Nepochybujem o Tvojích znalostiach, ale tie nikomu nepomôžu a ani nerozšíria obzor poznania.
Skús sa nad tým zamyslieť ..... (hm)

Napsal: 07 bře 2008, 20:58
od Stingray
zamyslam sa jak hovado a nic z toho........tak porad teda ako sa to teda spravne robi to zamyslanie?