rozdil v pohonu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

rozdil v pohonu

Příspěvek od patrik.kloucek »

prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Funguje to oboje úplně stejně, ale není to stálý pohon.
Ryč
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 21 zář 2007, 09:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od Ryč »

Andre píše:Funguje to oboje úplně stejně, ale není to stálý pohon.

A jaký je to teda pohon?
Passat 96kw r.v.2002
Roomster 77kw r.v.2006
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.

staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.

ak sa hovorim bludy tak ma opravte
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od jordee_23 »

patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Taky si myslím že v A4 rv. 97 a B5 rv. 00 bude Torsen akorát na zadku je jiné označení.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Tomas.cz píše:Taky si myslím že v A4 rv. 97 a B5 rv. 00 bude Torsen akorát na zadku je jiné označení.
az B6 ma Haldex
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
Sigi
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 24 led 2006, 08:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Sigi »

Žádnej rozdíl tam není - pouze v názvu. Všechno je to Torsen, akorát audi tomu říká quatro a u VW to bylo syncro, které se u B5,5 prejmenovalo na 4motion. Sigi
VW Passat Syncro 1,9 Tdi 81 kW - AFN, jednohmota Valeo, EGR + KAT off - auto je prodané

Mitsubishi Pajero 3,2 DiD
Ryč
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 21 zář 2007, 09:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od Ryč »

Sigi píše:Žádnej rozdíl tam není - pouze v názvu. Všechno je to Torsen, akorát audi tomu říká quatro a u VW to bylo syncro, které se u B5,5 prejmenovalo na 4motion. Sigi

Přesně :)
Passat 96kw r.v.2002
Roomster 77kw r.v.2006
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

jj ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od patrik.kloucek »

jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

asi tak ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Nechápu, jak někdo může nazývat auto, u kterýho, když se ukroutí jedna za čtyr poloos, tak stojí na místě a musí pro něj odtahovka (nebo třeba video s jednou nápravou na válcích), stálým pohonem všech kol.... o stálém pohonu mám teda jinou představu.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Andre píše:Nechápu, jak někdo může nazývat auto, u kterýho, když se ukroutí jedna za čtyr poloos, tak stojí na místě a musí pro něj odtahovka (nebo třeba video s jednou nápravou na válcích), stálým pohonem všech kol.... o stálém pohonu mám teda jinou představu.
jj 8)
GIV Variant TDi ???kW
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od jordee_23 »

patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine
GIV var asz 4mot upraveny
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“