Stránka 1 z 2

Ford Mondeo 2,0 TDci 85 Kw kod m:HJBB r.v.6.6.2005 jaky olej

Napsal: 05 dub 2008, 09:09
od automacher
Poradťe aky mam dať motorovy olej do tohoto auta ked majitel nevie aky olej tam je a nema nikde žiadnu nalepku. (wallbash) (wallbash) (wallbash)

Napsal: 05 dub 2008, 13:15
od origoš
Koukni třeba do Workshopu.

Napsal: 05 dub 2008, 20:58
od automacher
To mi je jasne : 5W30. Ale ide mi o to že čo ked tam nejaky šialenec nalial polosintetiku a ja teraz dam plnu tak odpišem motor. Ide mi o nazor ako by ste to riešili :roll: :roll: :roll: :roll:

Napsal: 05 dub 2008, 22:17
od Slavkov
Polosyntetika a plná syntetika je pouze marketing (LOL)
To už nejsou staré oleje typu D a AD, kdy jeden nerozpouštěl a druhý rozpouštěl karbon :D

Napsal: 06 dub 2008, 06:20
od automacher
Slavkov píše:Polosyntetika a plná syntetika je pouze marketing (LOL)
To už nejsou staré oleje typu D a AD, kdy jeden nerozpouštěl a druhý rozpouštěl karbon :D
Takže ty by si dal v pohode 5W30-tku?

Napsal: 06 dub 2008, 10:33
od Slavkov
automacher píše:
Slavkov píše:Polosyntetika a plná syntetika je pouze marketing (LOL)
To už nejsou staré oleje typu D a AD, kdy jeden nerozpouštěl a druhý rozpouštěl karbon :D
Takže ty by si dal v pohode 5W30-tku?
Jasně, akorát nevím u Fordu, zda ten olej nemá mít ještě nějakou další specifikaci (nejenom dle SAE), jako má VW (např. VW505.01 apod.). :)
... jakýsi "placený certifikační humbuk" :D... mám pocit, že u Fordu je to nějaké WSS nebo tak něco (noteeth)

Napsal: 06 dub 2008, 18:35
od Tomas.cz
Do Fordů ( novějších ) co ke mě jezdí dávám Divinol 5w30 FO ( pro motory Ford ) a dlouhodobě bez problémů.

Napsal: 06 dub 2008, 19:15
od automacher
Chlapi vy ma asi nechapete. Hovorim o tom že ten človek si kupil auto a nema ponatia aky olej tam dal ten človek pred nim. (LOL) (LOL)
Ked tam teraz dam 5W30 a niekto predomnou tam dal 10W40 tak asi budem mať problem. Alebo ma niekto iný nazor ? (hm) (hm) (hm)

Napsal: 06 dub 2008, 19:51
od Tomas.cz
A proč by měl problém při přechodu z 10w40 na 5w30? :)

Napsal: 06 dub 2008, 20:01
od Slavkov
Pokud máš na mysli výměnu náplně, filtru, tak úplně v pohodě :D
Ty čísla znamenají vhodnost oleje pro nízké, respektive vysoké teploty... ale to asi víš :)
Co se týká dolévání / míchání, tak to už je dnes také běžná praxe a zatím jsem nic pok*rveného neviděl 8) Samorřejmě triboanalýzu po 200tkm různého dolévání a míchání jsem neviděl (noteeth)

Jistota je výměna náplně a filtru... a za ty prachy... není co řešit...

Napsal: 07 dub 2008, 06:40
od automacher
Tak ja neviem.Opitam sa takto.(LOL) (LOL) Ked tam bol motorovy olej 10W40 a ja tam dám 5W30 tak nič nezkazím ? (wallbash) (wallbash)

Napsal: 07 dub 2008, 09:59
od Tomas.cz
Ne


Dneska nejsou doby, kdy Šáde 120L jezdila na M6A a ten se skoro neměnil a když tam někdo pak nalil 15w40 tak se rozpusili úsady...

Napsal: 07 dub 2008, 14:34
od Slavkov
automacher píše:Tak ja neviem.Opitam sa takto.(LOL) (LOL) Ked tam bol motorovy olej 10W40 a ja tam dám 5W30 tak nič nezkazím ? (wallbash) (wallbash)
OPRAVDU SE NIC NESTANE (LOL)

... nicméně blíží se léto, tak raději ...W40 :D

Napsal: 07 dub 2008, 15:26
od automacher
No tak to som sa zas dozvedel novinku.Doteraz som bol presvedčeny že nemožem prechadzať z polosyntetiky na plnu syntetiku. A to mi tvrdili aj ludia od ktorych olej kupujem. Kokso ved ked by som sa mal vyznať v tych olejoch tak by som na to asi potreboval školu.

Napsal: 07 dub 2008, 19:56
od Slavkov
Slavkov píše:Polosyntetika a plná syntetika je pouze marketing (LOL)
... toto jsem Ti psal na začátku :)
... a smiř se s tím, že to tak je :D