Stránka 1 z 5
Spolehlivost TDI PD motorů?
Napsal: 15 dub 2008, 22:26
od Richi
Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.
Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými.
Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.
Děkuji za všechny informace.

Re: Spolehlivost TDI PD motorů?
Napsal: 16 dub 2008, 00:12
od lubomt
Richi píše:Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.
Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými.
Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.
Děkuji za všechny informace.

Vela stazností som pocul na 2,0PD,napr.kamosovi sa zodrala vacka a mal poctivych 75.000km,ma 8V motor.
1,9PD 96kW mám so 125.000km a stále ide ako nový
Napsal: 16 dub 2008, 01:31
od ivula
Nepřímé vstřikování měli předkomúrky to jest D a TD
Re: Spolehlivost TDI PD motorů?
Napsal: 16 dub 2008, 06:13
od misoVW
lubomt píše:Richi píše:Zdravím.
Pomalu uvažuji o změně vozu. Mám O1 TDI 81Kw a jsem taxikář, takže najedu ročně tak 50-70k km.
O spolehlivosti motorů s přímým vstřikem se není třeba bavit, ale ohledně PD jsem slyšel různé informace.
Hodně stížností jsem slyšel na motory 2.0, nicméně podle katalogu náhradních dílů jsem zjistil, že 2.0TDI PD je s 8V resp. 16V.
Máte někdo dlouhodobější zkušenost s provozem PD motorů?
"Dlouhodobější" myslím 400-600k km. Rady typu - "mám ho tři roky, najel jsem už 40k km a je to super" jsou sympatické, ale nejsou těmi pravými.
Rád bych zjistil zkušenosti z opravdového provozu vozů s těmito motory.
Děkuji za všechny informace.

Nooo,trosku by som ta opravil PD je priamy vstrek a to co mas ty je nepriamy vstrek
Vela stazností som pocul na 2,0PD,napr.kamosovi sa zodrala vacka a mal poctivych 75.000km,ma 8V motor.
1,9PD 96kW mám so 125.000km a stále ide ako nový
TDI 81KW-priamy vstrek(rotacne cerpadlo), PD-priamy vstrek (system cerpadlo-tryska). Vzdy ked je na nejakom fore otazka ake motory su lepsie, vzdy je to TDI 81kW!!! Kup nieco novsie, ale s tymto motorom. PD nie su az tak na zahodenie, ale ked sa ti nieco pokazi, nedoplatis sa! To je moj nazor.
Napsal: 16 dub 2008, 07:03
od go.vojta
nu u pd při dlouhodobějším proběhu počítej s ojetými vačkami a zdvihátky( tady opravdu záleží na kvalitě a poctivým měněnim oleje) kontakty na vstřicích, občas vstřik, vymačkává se v hlavě vedení vstřiku a hrozí netěsnost naftového vedení v hlavě, občas se řeší těsnění pod hlavou, jinak turba drží tak nějak stejně jak u 81kw a občas odchází i tandemové čerpadlo na hlavě a u 85kw občas praskají písty. každopádně oproti 81kw a 66kw to šlo s výdrží dolů. a na taxika si určitě neber 2.0tdi 16v. ten se fakt nepovedl. snad to ted zachrání s tím novým C.R. tdi..
Napsal: 16 dub 2008, 07:52
od Ladas
na taxíka si nech rotačku pd je na 2 věci jinak přímý vstřik je oboje proto se tyto motory označují TDI PD je jen pumpe-Dusse čerpadlo-tryska v jednom

Napsal: 16 dub 2008, 08:16
od Bugs.Bunny
Ladas píše:na taxíka si nech rotačku pd je na 2 věci jinak přímý vstřik je oboje proto se tyto motory označují TDI PD je jen pumpe-Dusse čerpadlo-tryska v jednom

Jestli chce novější auto, tak PDčku se u VW moc vyhýbat nelze. Nemám rád PD, ale už jsem také musel vyměnit auto .

Napsal: 16 dub 2008, 08:35
od Ladas
osud za new car ale když sežene octu 2004-2005 ALH tak má vyřešeneno

Napsal: 16 dub 2008, 09:03
od skoda405
ahoj no ja niesom mechanik ale zopar passatov TDI PD som uz doviezol a predal.pises ze si taxikar u nas si taxikari kupuju vacinou passat 96Kw tdi pd a to aj ti co mali MB.Vela nahradnych dielov dobra dostupnost a slusna vozba.jazdil som passaty co mali origo 400tisic km a na tachaci 150tisic a islo to velmi dobre.pri slusnom zaobchadzani nabehas vela km len si zisti origo kilometre podla servisnych intervalov a treba davat dobry olej a podla mna ziadne lonlife intervali.a menit palivovy filter
mal som TDI 81KW v octe a teraz mam TDI PD a som spokojny pokrok nezastavis keby to nebolo lepsie tak tie rotacky robia dodnes.
no a teraz ma kamenujte

Napsal: 16 dub 2008, 10:38
od misoVW
Vo VW si sami priznali, ze PD nebol moc dobry krok. Teraz idu cestou Common-Rail, PD budu iba v uzitkovych (VW Crafter a pod.)
Napsal: 16 dub 2008, 10:40
od xxxmisko
skoda405 píše:ahoj no ja niesom mechanik ale zopar passatov TDI PD som uz doviezol a predal.pises ze si taxikar u nas si taxikari kupuju vacinou passat 96Kw tdi pd a to aj ti co mali MB.Vela nahradnych dielov dobra dostupnost a slusna vozba.jazdil som passaty co mali origo 400tisic km a na tachaci 150tisic a islo to velmi dobre.pri slusnom zaobchadzani nabehas vela km len si zisti origo kilometre podla servisnych intervalov a treba davat dobry olej a podla mna ziadne lonlife intervali.a menit palivovy filter
mal som TDI 81KW v octe a teraz mam TDI PD a som spokojny pokrok nezastavis keby to nebolo lepsie tak tie rotacky robia dodnes.
no a teraz ma kamenujte

suhlasim s tebou - aj ja som mal rotacku, teraz PD, rozdiel velky, avsak si myslim, ze do mesta PD velmi ee. Ved ten motor treba prehanat, aby nestratil kondicku a nie sa s nim parat po meste a dusit ho. To si nezasluzi...
Re: Spolehlivost TDI PD motorů?
Napsal: 16 dub 2008, 10:44
od Slavkov
Napsal: 16 dub 2008, 11:04
od Ladas
crafter je com.rail

Napsal: 16 dub 2008, 11:36
od xxxmisko
misoVW píše:Vo VW si sami priznali, ze PD nebol moc dobry krok. Teraz idu cestou Common-Rail, PD budu iba v uzitkovych (VW Crafter a pod.)
no mne zase priznali vo VW, ze 2.0TDi su uplne o hovne, ze PD a mas svaty pokoj. Ale je pravda, ze ten motor sa da velmi rychlo dojebat. Ale pokial nie si vysloveny kreten a nechas si poradit od niekoho, kto ma uz nieco najazdene, tak ten motor vydrzi celu vecnost. Niekde som cital, ze ked sa o to normalne staras, mal by ten motor vydrzat cca 30 rokov - zeby to bol FAKE?

Kazdopadne zalezi velmi od vyroby, ci sa podarilo a od prveho majitela...
Napsal: 16 dub 2008, 11:55
od subz3ro_tdi
Kazdopadne tie trysky po nejakych 150 tkm menit musis (mal by si), tak ako u rotacky, akurat ta cena je niekde inde, kvoli cerpadlam...
