Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Odpovědi: 0
Bydliště: u Brna

Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!

Příspěvek od Ludra »

Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!

Příspěvek od jaryn »

Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Už jsem nějakých pár tisíc litrů vyjetého fr. nádrží prolil a auto pořád žije. Tak moc nevěřím tomu, že po 10tkm odejde motor.
K té soli: v oleji se nerozpouští, no.... rozpouští se všechno ve všem, např. ve slinách člověka, který má zlatý zub, lze zlato dokázat. Sůl se v oleji nerozpouští, stejně jako se nerozpouští např. petlahev ve vodě, ještě aby jo ;)
Sůl v oleji však může být ve formě suspenze - a na to platí jen perfektní filtrace.
Ještě k tomu zjišťování NaCl lakmusem: Solný roztok je neutrální - pH7, takže pokud je tam pH8, tak to určitě není solí.
Edit: tak mě ještě napadá, sůl může být v oleji ve formě roztoku, rozpuštěná v drobných kapičkách vody - takže ještě odstranit volnou vodu a po soli je šlus :)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!

Příspěvek od oldaf »

Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Momentálně bych musel mít sedmej motor. Mám nejeto necelých 70tis km na friťák (použitej) Zatím jsem na motoru nemusel šáhnout na nic. Jen filtry a olej.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!

Příspěvek od slovacek.milos »

oldaf píše:
Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Momentálně bych musel mít sedmej motor. Mám nejeto necelých 70tis km na friťák (použitej) Zatím jsem na motoru nemusel šáhnout na nic. Jen filtry a olej.

to je hold teorie a praxe (LOL) nekonečné zpovědi a slohové práce, já bych teoreticky musel mít doma motorárnu a stolici na čerpadla, aby se mi ten řízkový olej vyplatil :-D miloš
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Odpovědi: 0
Bydliště: u Brna

odešlo čerpadlo

Příspěvek od Ludra »

Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: odešlo čerpadlo

Příspěvek od slovacek.milos »

Ludra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
to máš zas stará dělá kdesi ve výzkumáku a zjistili cosi, kdyby to dali k čerpadlářovi a věděljsi jméno tak to má váhu hned mu volám, když si beru od čerpadláře čerpadlo tak mi řekne hrůza v čerpadle byla voda, celý spodek zarezlý, mnoho čistění, přetěsnil jsem to, pojede dobře, asi půl roku jsem si bral čerpadlo které jezdilo jak píšeš půl na půl a neříkal nic, vyčistěno,seřízeno,přetěsněno miloš
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

V zimě jsem si nechával předělat v BOSCH-servisu Lhotka u Mělníka do transportéra elektrický čerpadlo na MTDI a přivezl jsem k němu čerpadlo na kterým jsem si 2roky testoval všechny možný sajrajty , naftu to nikdy nevidělo a na rovinu jsem v servisu řekl na co jezdím ,tak pokud by to čerpadlo bylo na hovno tak seženu na překopávku jiný. Když jsem ho přebíral hotový tak mi řekl že v něm nebylo nic špatnýho a ještě ode mě vše co z něj zůstalo odkoupil. Takže ten friťák asi moc neškodí. A takový keci že jeden známý ..... toho tady bylo. Ať si to každej vyzkouší sám :D
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Re: odešlo čerpadlo

Příspěvek od jaryn »

Ludra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Fakt je, že hodně záleží na kvalitě filtrace těch "mazlavých biosrajd".
Pokud to někdo pratáhne silonkou a šup s tím do nádrže, tak se nesmí divit, že motor dlouho nevydrží.
Pokud bude olej přefiltrovaný, řekněme pod 0.1 mikronu.... není co řešit. A taková filtrace není zase až takový problém, jak se na první pohled zdá ;)
Edit:
Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%)
tohle taky není tak docela pravda ;)
Jedlá sůl:
- kamenná - 97.5% NaCl
- vakuová - 98.5%
- pánvová - 96%
ale to jen pro upřesnění.
Naposledy upravil(a) jaryn dne 04 kvě 2008, 12:36, celkem upraveno 2 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: odešlo čerpadlo

Příspěvek od slovacek.milos »

jaryn píše:
Ludra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Fakt je, že hodně záleží na kvalitě filtrace těch "mazlavých biosrajd".
Pokud to někdo pratáhne silonkou a šup s tím do nádrže, tak se nesmí divit, že motor dlouho nevydrží.
Pokud bude olej přefiltrovaný, řekněme pod 0.1 mikronu.... není co řešit. A taková filtrace není zase až takový problém, jak se na první pohled zdá ;)
a jak to řešíš tu filtraci já to jako problém vidím, zatím jsem nic jednoduchého nevymyslel, a pak je problém sedimentace že přefiltruješ všechno a pak se z toho můžou sedimentovat různé složky miloš
jaryn
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 19 dub 2007, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D

Re: odešlo čerpadlo

Příspěvek od jaryn »

http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=11330
je to malinko roztahaný, ale dá se to pochopit a hlavně to funguje... ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: odešlo čerpadlo

Příspěvek od slovacek.milos »

jaryn píše:http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=11330
je to malinko roztahaný, ale dá se to pochopit a hlavně to funguje... ;)
zajímavé , znám jednoho blázna nechám vyrobit, já jsem to pořešil tak že jsem filtraci odboural, esterifikace, sedimentace a za tři měsíce i dřív křištálová čistota miloš
jaryňák2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 čer 2008, 18:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od jaryňák2 »

Docela by mě zajímalo, jestli elektrostat. čištění taky někdo zkonstruoval.
Sry, ale s původním nick se mi nedaří přihlásit a ani mejl mi to tady neakceptuje :(
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Pevných nečistot bych se moc nebál , od toho je v každým autě palivový filtr, pravda nesmí jich být mnoho , páč se filtr zasere a auto nejede.Ale neměl by nic pustit dál do systému.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Jo ty pevné nečistoty díky mé nedokonalé filtraci zanesou filtr a každé dva měsíce jej měním (stojí jen 92kč).
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
jaryňák2
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 čer 2008, 18:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od jaryňák2 »

Koval(CZ) píše:Jo ty pevné nečistoty díky mé nedokonalé filtraci zanesou filtr a každé dva měsíce jej měním (stojí jen 92kč).
Přijde na to, kolik toho za ty 2m najezdíš ;)
Fakt je, že nemá smysl z toho dělat vědu, filtr je tam od toho, aby na vtřiky - čerpadlo nepřišel sajrajt horší, než jsou schopni tolerovat - z toho vyplývá...... co se mechanických nečistot týká.... je celkem jedno, co tam nakydáme - jen ten filtr budeme měnit časteji :D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“