Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!
Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!
Už jsem nějakých pár tisíc litrů vyjetého fr. nádrží prolil a auto pořád žije. Tak moc nevěřím tomu, že po 10tkm odejde motor.Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
K té soli: v oleji se nerozpouští, no.... rozpouští se všechno ve všem, např. ve slinách člověka, který má zlatý zub, lze zlato dokázat. Sůl se v oleji nerozpouští, stejně jako se nerozpouští např. petlahev ve vodě, ještě aby jo

Sůl v oleji však může být ve formě suspenze - a na to platí jen perfektní filtrace.
Ještě k tomu zjišťování NaCl lakmusem: Solný roztok je neutrální - pH7, takže pokud je tam pH8, tak to určitě není solí.
Edit: tak mě ještě napadá, sůl může být v oleji ve formě roztoku, rozpuštěná v drobných kapičkách vody - takže ještě odstranit volnou vodu a po soli je šlus

Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!
Momentálně bych musel mít sedmej motor. Mám nejeto necelých 70tis km na friťák (použitej) Zatím jsem na motoru nemusel šáhnout na nic. Jen filtry a olej.Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33640
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Sůl v použitém oleji - DOSTAT VEN!
oldaf píše:Momentálně bych musel mít sedmej motor. Mám nejeto necelých 70tis km na friťák (použitej) Zatím jsem na motoru nemusel šáhnout na nic. Jen filtry a olej.Ludra píše:Sůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%) je vysoce agresívní, tedy korozívní reagens - činidlo velmi silné - ten vlastní bordel a ZLO tam dělá hlavně ten CHLOROVÝ-aniont, ani ne tak ten sodík...Pokud tedy někdo bude jezdit hlavně na nějaký přesolený použitý friťák, nejspíš brzy (do 10 tkm) odvaří celý motor a to v podstatě navěky...Výrobci aditiv do olejů a často i paliv bohužel často používají i sloučeniny chloru do těch svých "nalévacích zázraků" (o fluoru v oblíbených TPFE ani nemluvě). Akorát Bishop+1 firma "jedou" totálně bez chloru...jinak všude je v aditivech sloučenin Chloru aspoň pár procent.
Mělo by se někde zjistit, jak odseparovat bezpečně a levně-navázat tu sůl, třeba i vyloučit krystalizací...Jako zjistit, kolik je tam vlastně soli, to se dá i lakmusákem, je pH směrem k 8, čili mírně alkalické, pak je jasné, že něco není OK a je třeba "odsolovat".Spoléhat, že to za nás nakonec udělá nějaké aditivum, třeba VIF, či jiné, není dobré...
to je hold teorie a praxe


odešlo čerpadlo
Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33640
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: odešlo čerpadlo
to máš zas stará dělá kdesi ve výzkumáku a zjistili cosi, kdyby to dali k čerpadlářovi a věděljsi jméno tak to má váhu hned mu volám, když si beru od čerpadláře čerpadlo tak mi řekne hrůza v čerpadle byla voda, celý spodek zarezlý, mnoho čistění, přetěsnil jsem to, pojede dobře, asi půl roku jsem si bral čerpadlo které jezdilo jak píšeš půl na půl a neříkal nic, vyčistěno,seřízeno,přetěsněno milošLudra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
V zimě jsem si nechával předělat v BOSCH-servisu Lhotka u Mělníka do transportéra elektrický čerpadlo na MTDI a přivezl jsem k němu čerpadlo na kterým jsem si 2roky testoval všechny možný sajrajty , naftu to nikdy nevidělo a na rovinu jsem v servisu řekl na co jezdím ,tak pokud by to čerpadlo bylo na hovno tak seženu na překopávku jiný. Když jsem ho přebíral hotový tak mi řekl že v něm nebylo nic špatnýho a ještě ode mě vše co z něj zůstalo odkoupil. Takže ten friťák asi moc neškodí. A takový keci že jeden známý ..... toho tady bylo. Ať si to každej vyzkouší sám 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Re: odešlo čerpadlo
Fakt je, že hodně záleží na kvalitě filtrace těch "mazlavých biosrajd".Ludra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Pokud to někdo pratáhne silonkou a šup s tím do nádrže, tak se nesmí divit, že motor dlouho nevydrží.
Pokud bude olej přefiltrovaný, řekněme pod 0.1 mikronu.... není co řešit. A taková filtrace není zase až takový problém, jak se na první pohled zdá

Edit:
tohle taky není tak docela pravdaSůl jako technicky nečistý chlorid sodný (99-99.5%)

Jedlá sůl:
- kamenná - 97.5% NaCl
- vakuová - 98.5%
- pánvová - 96%
ale to jen pro upřesnění.
Naposledy upravil(a) jaryn dne 04 kvě 2008, 12:36, celkem upraveno 2 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33640
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: odešlo čerpadlo
a jak to řešíš tu filtraci já to jako problém vidím, zatím jsem nic jednoduchého nevymyslel, a pak je problém sedimentace že přefiltruješ všechno a pak se z toho můžou sedimentovat různé složky milošjaryn píše:Fakt je, že hodně záleží na kvalitě filtrace těch "mazlavých biosrajd".Ludra píše:Známý má Hondu ten Akord s CDTi motorem 2.0, asi 2 roky starou, lil tam nebožák ty mazlavý přefiltrovaný "biosrajdy" z hospod řezaný s normal naftou 1:1 a cca po 7 tis. mu odešlo paliv. čerpadlo, rozdělali to, jeho stará dělá kdesi ve výzkumáku, potom teda zjistili, že je rozežrané od NaCl, čili soli, tak nevím...
Pokud to někdo pratáhne silonkou a šup s tím do nádrže, tak se nesmí divit, že motor dlouho nevydrží.
Pokud bude olej přefiltrovaný, řekněme pod 0.1 mikronu.... není co řešit. A taková filtrace není zase až takový problém, jak se na první pohled zdá
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 19 dub 2007, 09:44
- Bydliště: Králíky/UO - bezdomovec :D
Re: odešlo čerpadlo
http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=11330
je to malinko roztahaný, ale dá se to pochopit a hlavně to funguje...
je to malinko roztahaný, ale dá se to pochopit a hlavně to funguje...

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33640
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: odešlo čerpadlo
zajímavé , znám jednoho blázna nechám vyrobit, já jsem to pořešil tak že jsem filtraci odboural, esterifikace, sedimentace a za tři měsíce i dřív křištálová čistota milošjaryn píše:http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=11330
je to malinko roztahaný, ale dá se to pochopit a hlavně to funguje...
Přijde na to, kolik toho za ty 2m najezdíšKoval(CZ) píše:Jo ty pevné nečistoty díky mé nedokonalé filtraci zanesou filtr a každé dva měsíce jej měním (stojí jen 92kč).

Fakt je, že nemá smysl z toho dělat vědu, filtr je tam od toho, aby na vtřiky - čerpadlo nepřišel sajrajt horší, než jsou schopni tolerovat - z toho vyplývá...... co se mechanických nečistot týká.... je celkem jedno, co tam nakydáme - jen ten filtr budeme měnit časteji
