Felicia 1.9D vs. VW Golf 1.9TD(i)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09 pro 2007, 21:35
Felicia 1.9D vs. VW Golf 1.9TD(i)
Měl bych malou otázečku, kdo by věděl jaký je rozdíl motoru (střev) od těchto motorů? Felicia 1.9D a Golf 1.9TD(i) od roku 96 golf má úplně stejně víko motoru jako felda... samozřejmně, že viditelná změna je, že Golf má turbo a jiné čerpadlo... ale jak je to třeba s klikou a ojnicí + písty? je to podobné nebo úplně jiné? mám v plánu oturbit feldu a ptám se dopředu jestli by se něco mohlo vysypat větším plnicím tlakem... nebo jestli to felda snese... spojka je jasná, že půjde do kytek... později by se to řešilo keramikou a přítlačákem z nějákého TD motoru.., spíš mě zajímá jestli by engine něco vydržel... Mám v plánu dát čerpadlo BOSCH z passata 1.6TD s řízeným podtlakem (to jak se dávalo do většiny TD motoru WV group)... a turbo z fabky 74kw, předělanou plechovku na přetlak... celé chlazené intercoolerem přes nasávač na kapotě... díky za každé názory a připomínky... díky...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Felicia 1.9D vs. VW Golf 1.9TD(i)
tvé řešení je odvážné já to viděl jen na netu ty motory jsou asi stejné, to turbo tam bylo z golfa 1.9 TD r.v. tak 93 ten intercooler odrbali z turba to jelo do sání a spokojenost, poběhej i jiná fora s feldama najdeš jinak se budeš potýkat s problémama , mě to stačí jak to je, ale kdybych se turbu ze staršího golfa dopracovl tak to tam asi dám milošpavel.bronec píše:Měl bych malou otázečku, kdo by věděl jaký je rozdíl motoru (střev) od těchto motorů? Felicia 1.9D a Golf 1.9TD(i) od roku 96 golf má úplně stejně víko motoru jako felda... samozřejmně, že viditelná změna je, že Golf má turbo a jiné čerpadlo... ale jak je to třeba s klikou a ojnicí + písty? je to podobné nebo úplně jiné? mám v plánu oturbit feldu a ptám se dopředu jestli by se něco mohlo vysypat větším plnicím tlakem... nebo jestli to felda snese... spojka je jasná, že půjde do kytek... později by se to řešilo keramikou a přítlačákem z nějákého TD motoru.., spíš mě zajímá jestli by engine něco vydržel... Mám v plánu dát čerpadlo BOSCH z passata 1.6TD s řízeným podtlakem (to jak se dávalo do většiny TD motoru WV group)... a turbo z fabky 74kw, předělanou plechovku na přetlak... celé chlazené intercoolerem přes nasávač na kapotě... díky za každé názory a připomínky... díky...
Re: Felicia 1.9D vs. VW Golf 1.9TD(i)
hladaj chalana na tomto fore- RASTIKOS on feldu oturbil...pavel.bronec píše:Měl bych malou otázečku, kdo by věděl jaký je rozdíl motoru (střev) od těchto motorů? Felicia 1.9D a Golf 1.9TD(i) od roku 96 golf má úplně stejně víko motoru jako felda... samozřejmně, že viditelná změna je, že Golf má turbo a jiné čerpadlo... ale jak je to třeba s klikou a ojnicí + písty? je to podobné nebo úplně jiné? mám v plánu oturbit feldu a ptám se dopředu jestli by se něco mohlo vysypat větším plnicím tlakem... nebo jestli to felda snese... spojka je jasná, že půjde do kytek... později by se to řešilo keramikou a přítlačákem z nějákého TD motoru.., spíš mě zajímá jestli by engine něco vydržel... Mám v plánu dát čerpadlo BOSCH z passata 1.6TD s řízeným podtlakem (to jak se dávalo do většiny TD motoru WV group)... a turbo z fabky 74kw, předělanou plechovku na přetlak... celé chlazené intercoolerem přes nasávač na kapotě... díky za každé názory a připomínky... díky...

BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Na bazaru se tady něco podobného prodávalo, zkus prodejce kontaktovat (nevím zda je zároveň i úpravcem):
viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=20841

viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=20841
GIV Variant TDi ???kW
Cau,pokud te zajimaji ty rozdily tech strev motoru,tak je takhle:blok je stejnej kromě tdi to tam ma diru pro cidlo,klika je na obou koncich kratsí ale zdvih a sírka lozisek je stejna 54mm,47mm ojnicní čepy,ojnice ma u dizla delku 150mm a u td delku 144mm a prumer pistnich cepu je u disla 24mm a td 26.A dal, hlava valcu ma na felde jinej sklon pro saní,není rovny ale je pod uhlem na horu,takže bys musel saní z td upravit,nebo tam dat celou hlavu z td a nebo rovnou i pisty s ojnicema,protoze ten motor je preplnovanej a tudiž ma pak i vetsi kompresní pomer a namahani na ojnici a pist.Z kratka td je na preplnovaní uspusobenej Dale je jasne že vacky mají odlisne casovaní,prumery dríku ventilu,sirku rozvodoveho remene apod.AEF je zmensený a vyvinutý motor pro POLO z motoru kodu 1Y, 1,9 disel z Golfa trojky. Ja sam sem delal nucenou prestavbu ve felde,dal sem tam rovnou tdi,když už dat motor tak poradnej ne? Na puvodním se nakým zahadným zpusobem vysroubovalo to mezikolo co pohaní rozvodak pridrel se,preskocil rozvodak potkalo se to a do bloku udelala ojnicka diru. Jinej se tenkrat nedal sehnat,tak sem tenkrat koupil za 12000Kc blok s hlavou a pistama a vstrikama z Trojky tdi.A vysledek? Po 2 mesicich schanení a upravovaní se efekt dostavil,krasne to tahlo zrychlovalo,letelo to 200km/h s dieslovou prevodovkou a tocilo skoro 6000ot/min. Po 1500km mi to ukroutilo jeden kloub na poloose,pak druhej a pak už odesla spojka,pak prevodovka nejdriv mi to ukroutilo mrkev pro spojku,tak sem dal novou a pak se vysypali loziska a tak odesla cela. Než to kleklo celý tak sem stim byl na valcích kolik to ma tocak,mel jsem tam jen turbo,cerpadlo-upravený,intercolr sem tam nemel a melo 193Nm pri 1800ot/min a 69kw pri 4300ot/min,musim rict že sem takovej vykon a tocak necekal a solidne me to prekvapilo a to kort kdyz sem tam neměl chladič vzduchu. A tak sem stim jezdil,daval octavkam v tdi a taky menil prevodovky,spojky až do ty doby nez me to prestalo bavit do toho cpat prachy a koupit neco v origo tdi.Prodat to neslo protože tam byl jiný typ motoru a tak me na vsech stk vyhodily a tak sem nakonec musel koupit z patky AEF za 20000kč a prevodovku za 7000kč a pak jsem to teprve prodal.A muj tuningový motor jsem prodal do venta td za 25000Kč nakýmu človeku odnekat Ustí nad labem nebo odkud byl, už nevým je to už tri roky zpet. Ale s motorem byl náramně spokojený a možna dokud to nekde nezbořil tak mu este jezdí dotet. Proste ten vykon a ta spotreba pri 90km/h 3,6 na sto proste parada a to zrychlení a zatah- brutal,byla stím radost predjiždet,proste sem seslap plnej,zakouril abyl pryc. V zadu sem mel stitek 1,3 takovej nenapadnej dizlovej drak a když se na me na dalnici lepila nebo predjela octavka,tak sem ji hned dojel,chvily jsme jeli vedle sebe a pak si rikam: tak se ukaž jak ti jede 81kw tdi,dal plnej vylit kour a už sem se mu vzdaloval a ten si trhal vlasy,jak ho naka dizlova pelesina mohla predjet. Proste i ten zvouček motoru tdi ve felde a to hvízadaní turbícka užasný.No byl to takovej hlucnejsí trakturek než v octavkach ale zas když si stím stal nekde v kopci na križovatce a vedle tebe oktavka tdi a slysel ten malej rachot,tak si v okte stah okno a povida mi:co to mas za traktor v tom pelechu a ja mu rikam to samý co ty v oktavii,prej :to jo,poznas až skocí zelena,no a pak čumel: to bylo jedna hrabky,dva hrabky,trojka hrabky jen obcas když bylo mokro nebo tak do kopce to jen písklo.Každej kdo stím jel tak řikal,to je raketa jede to jak svině a brzdí jak šlak v zadu byli kotouče z trojky.Jediný co me sralo bylo akorat to že jsem se v tom v zime nikdy neohral,proste se ten motor nedokazal sam ohrat a to sem tam mel i pridavný topení origo co ma tdi a prd platný.Ten motor ma malý odpadní teplo pro ohrev vody a tak se jim musi pomahat ohrivacem.Vzime sem stím jezdil tak že sem mel topení na zimu,motorek vypnutý,na skle pruzor a cekal jsem až tam bude tak 70 a pak to pustil na dvojku a ohral se.Jenže než to ukazalo 70 tak sem ujel 45 km a jak pustil moturek na dvojku tak mi ručka padala zas na 50 a foukalo mi to jen vlažný a chladič byl zavatej a omrzlej,proste celou zimu sem klepal kosu.Zlatej dizlacek,natocis ho 2 minutky povrcí,vypne sytič a už to krasne topý,nebo ne? A tet si polož otazku,vyplatí se neco prededelavat,upravovat a neco vymejslet když už to existuje? Ze skusenosti tvrdím že ne,jediný co ti to da je jen pocit že mas neco co jiný ne a že sis to delal sam,to je tak asi vsechno. druha vec jsou finance a to co ti silný motor ve filde zničí,spojku prevodovku,klouby to vsechno je jen,3500kč,7000kč,2000kč a tak a když stim jezdis normalne tak to vydrží tak 10000km a pak je to vsechno v prdeli,zavodní lamela mě stala 12000km a když mi spojka držela tak se vysrala prevodovka a nepomoh ani specialní olej,byl stejne prepalený a zas se vysypala. Neni se čemu divit když seriovy motor ma 125Nm tocak a je vse pro ten motor spocitaný tak aby to vydrželo a najednou se tam pustí 190Nm tak to ze vsím zamáva. Nehlede na to že stým ma seriova prevodovka problem ,že hučí prevodovky na petku do kopecku a pak víc a víc až vní zachrastí a odejdou ložiska.Da se prodloužit životnost až 100000km tím že tam budes davat řídký a nejlip syntetický olej trídy APi GL4.Už bych se do žadný prestavby nepoustel,lepši to prodat a koupit origo neco tdi,oktavii nebo dostupnejsí tdi treba trojku golfa. Ty peníze co dostanes za fildu ti na nej budou stacit,když tak prisetríš a koupiš neco mladsiho,protože koupit trojku golfa v kloudním stavu je zazrak,bejvaj schnilý a odlýtaný a pod 250000km najeto nenajdes a když,tak je to stočený 11 let stary a ohnilý a najeto 120000km? Nesmysl prece. Ja koupil mojí fildu v roce 2003 byla to 96 1,9 a mela tenkrat 123000km najeto a stala me tenkrat 120000kč a to sem ji koupil na inzerat,jinak ta cena byla mezi 140000-150000kč a byla taky lx vybava bez pytle,no seriovka klasika. Rozvody byly menený byl od toho doklad vsechno bylo to i v servisce no vse ok. Ujel jsen stim 12000km a klek motor a tým to zacalo. Motor celej tdi se vsema nutnýma zastavbovýma uprava me vysel na 23000kč,brzdy 5000Kč,Za prevodovky s kloubama kolik sem dal prachu 20000kč,spojka 12000kč vždycky to vydrželo par tisic a zas se neco vysralo až sem to nemoh vydržet a tak sem to prodal.Mel jsem ji tri roky a ztoho ro k mi to jezdilo s dieslem a dva roky s tdi. Nakonec sem do toho koupil zpatky disla za 20000kč a vodvez do bazaru a prodal. Dostal jsem za ní 103000kč,spojku sem strelil za 10000,motor za 25000kč a zbytek na tom projebal a to celkem necelej ch 50000kč a to i sgumama cosem sjel +naky drobnosti a bežna udržba. No pojezdil jsem si s feldou dost,s tim tdi motorem asi 32000km ale to pojezdení co stalo?hmmmmm už bych to nikdy neudelal,ted mam passata tdi a sem spokojenej.Tak že kdo chcete tunit motor tak tady mate dukaz jak to dopadlo v mem pripade a kdo by chtel videt ten zazrak co sem tam mel tak mu zaslu foto na mail,nemam to focený digitalním fotakem,tenkrat nak nebyli tak to je prefocený z mý pamatkový fotky,pic tuner ZdenekSlavkov píše:Na bazaru se tady něco podobného prodávalo, zkus prodejce kontaktovat (nevím zda je zároveň i úpravcem):![]()
viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=20841

Naposledy upravil(a) Zdeněk M dne 04 kvě 2008, 23:58, celkem upraveno 1 x.
Za těch 1,2 mega jsi mohl koupit něco lepšího než FelduZdeněk M píše:... Ja koupil mojí fildu v roce 2003 byla to 96 1,9 a mela tenkrat 123000km najeto a stala me tenkrat 1200000kč a to sem ji koupil na inzerat,jinak ta cena byla mezi 1400000-150000kč a byla taky lx vybava bez pytle,no seriovka klasika.




... jinak pěkná story


GIV Variant TDi ???kW
to nemam silu cist nemuzete z toho udelat nekdo vycuc

Kazdopadne nez se stim sra... doporucuju feldu prodat koupit golfa dneska sem byl zrovna v nemecku a ac sem si myslel ze trojkovy golfy jsou jiz za horizontem to co jsem tam na kazdem kroku vydel za krasavce me naprosto nadchlo



Kazdopadne nez se stim sra... doporucuju feldu prodat koupit golfa dneska sem byl zrovna v nemecku a ac sem si myslel ze trojkovy golfy jsou jiz za horizontem to co jsem tam na kazdem kroku vydel za krasavce me naprosto nadchlo


Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09 pro 2007, 21:35
Všechno jsem si to pročetl a dospěl jsem názoru, že když se v tom člověk bude hrabat a něco předělávat, sice by ho nějaký výsledek potěšil, ale na druhou stranu, když půjdu do podrobností, že se začne srát celá převodovka a poloosy, navíc ty moje 16ky na feldě, by asi asi taky tomu pomohly, že by převodová část šla do prdel*... Jinak moc děkuji Zdenkovi M. ten svů příběh vypráví ze své zkušenosti a věřím, že v tomto směru bude mít pravdu jak s tím ohřevem vody tak i s tou převodovkou... kdybych mohl poprosit o nějaké fotečky, jen k nakouknutí.. inspirace mě už pustila.... díky... jednou je to D a nebude z toho letadlo s turbínou... to jsem měl uvážit před koupí.... sice to jede, není to žádný voheň, ale strejku s traktorem ještě předjedu...
mail: the.hacker@seznam.cz díky... lepší je přišetřit nějakou kačku a koupit celé TDi a nedělat pokusy.... 


-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 30 pro 2007, 20:39
nazdar. Keby som sa znova rozhodoval ci mam dat do feldy turbo alebo nie tak bi som po mojich skusenostiach do toho siel znova.
mam cca25000km po upravach a nic okrem hadice od turba do sania som nemenil.
tot moj nazor a skusenost.
inac foto komplet prestavby najdes tu na fore.
cawes
mam cca25000km po upravach a nic okrem hadice od turba do sania som nemenil.
tot moj nazor a skusenost.
inac foto komplet prestavby najdes tu na fore.
cawes
FELDA 1.9D. Teraz TD
F1 1.9TDi 101Kw.
F1 1.9TDi 101Kw.
Td ma max.140-145Nm tocak ja mel 193Nm a to je znat a to ti se skodovackou prevodovkou zacvicí.RASTIKOS píše:nazdar. Keby som sa znova rozhodoval ci mam dat do feldy turbo alebo nie tak bi som po mojich skusenostiach do toho siel znova.
mam cca25000km po upravach a nic okrem hadice od turba do sania som nemenil.
tot moj nazor a skusenost.
inac foto komplet prestavby najdes tu na fore.
cawes

