Klima málo chladí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Klima málo chladí
Zdar, kde hledat chybu. Klima mi málo chladí. Už jsem zkontroloval všechny základní věci jako je množství chladiva, pylový filtr, chladič. Kompresor spíná ale trubky co vedou do kabiny nejsou ledové, ale jen chladné.
Neví někdo? Předem dík.
Neví někdo? Předem dík.
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
-
flashmajster
- Sběrač informací
- Příspěvky: 33
- Registrován: 15 srp 2007, 22:23
- Bydliště: Trnava, SK
Zalezi od toho aku mas klimu. Ci mas regulacny ventil alebo skrtiacy ventil. moze byt aj problem vo filtry chladiva cize v susici.
Tlaky na sani a vytlaku vedia tiez pomoct v odhaleni priciny poruchy.
BTW: Ak mas tam regulacny ventil tak typujem ze bude vadny ako tu uz bolo pisane. Za predpokladu ze chladiva maz naozaj dost.
Este ta poprosim ako si zistil ze ho tam je dost? Jedina moznost je to odsat zmerat odvazit porovnat v tabulkach pre dane auto a potom znova naplnit.
Tlaky na sani a vytlaku vedia tiez pomoct v odhaleni priciny poruchy.
BTW: Ak mas tam regulacny ventil tak typujem ze bude vadny ako tu uz bolo pisane. Za predpokladu ze chladiva maz naozaj dost.
Este ta poprosim ako si zistil ze ho tam je dost? Jedina moznost je to odsat zmerat odvazit porovnat v tabulkach pre dane auto a potom znova naplnit.
Takže díka za postřehy, trochu to upřesním. Mám Audi A4 tdi 96 a klima má jenom jeden nápustný ventil a to na chladiči. Většinou jsem viděl verze, kde jsou dva na trubkách co vedou do kabiny. Já tam v těch místech mám cosi, do čeho vedou dráty, je to ten regulační ventil?
A že je dost chladiva, to usuzuju z toho, že první pokus, jak to opravit bylo, že se celá klimatizace odsála a znovu naplnila. Takže by tohla snad mělo být o.k..
A že je dost chladiva, to usuzuju z toho, že první pokus, jak to opravit bylo, že se celá klimatizace odsála a znovu naplnila. Takže by tohla snad mělo být o.k..

nemusia byt dve !!! starsie auta maju len jednu pripojkuDefmanik píše:To do čeho vedou dráty je jen čidlo tlaku, bez něj nebo dostatečného tlaku by klima vůbec nesepla. Rychlospojky na plnění a měření tam musí být vždycky dvě, jedna na nízkotlakym a jedna na vysokotlakým vedení. Ale jak píší kolegové změřením tlaků za běhu poznáš vše.
-
flashmajster
- Sběrač informací
- Příspěvky: 33
- Registrován: 15 srp 2007, 22:23
- Bydliště: Trnava, SK
Na mojej Audi A4 1995 2.6 to vyzerá to tak isto. To vľavo keď rozoberieš tam je tá tryska (expazný ventil alebo škrtiaci ventil). Tam sa to najčastejšie upcháva. Naplňovací otvor to má iba jeden vpredu na chladiči. Nad tými trubkami na kapote by mal byť štítok aké tam ide chladivo, (predpokladám R134a) množtvo chladiva a množstvo oleja. V mojom prípade chladivo 650+50g olej 250g. Pozor na olej treba vždy doplniť!
Tak ako som už písal pusti motor nechaj klímu (kompresor) bežať a chyť tie dve trubky ak je hrubá teplá a tenká studená máš zanesenú tú trysku.
Ešte prípájam odkaz na autodiagnostiku tejto klímy:
http://www.wak-tt.com/tt/climatecontcodes.htm
Tak ako som už písal pusti motor nechaj klímu (kompresor) bežať a chyť tie dve trubky ak je hrubá teplá a tenká studená máš zanesenú tú trysku.
Ešte prípájam odkaz na autodiagnostiku tejto klímy:
http://www.wak-tt.com/tt/climatecontcodes.htm
Naposledy upravil(a) flashmajster dne 09 kvě 2008, 15:09, celkem upraveno 1 x.
No když to malo chladí tak to bejva malo chladiva ale pokud tu klimu nikdo neudržoval a byla tam ta napln tak 4-5 let,tak se napln zacne rozkladat a delat jakoby kal a kompresor to nemuže poradne nasat. Pak musis dat nekdy i novou susarnu,100% odsat starou napln i s olejem a pak naplnit novým chladivem s olejem nechat to zaply a doufat že se chytne,vetsinou se to povede.Pak to muže byt ucpaný expanzní ventil,ten je pred vyparníkem na trubce. Pokud to dela servis klimatizaci,tak ty masiny delas vse automaticky,odsajou stary olej a stary chladivo a daj vse novy a v predepsanym množství. A že je to expanzni ventil tak to poznaj na budikach podle tlaku. U tebe bych to vydel na ten expanzní ventil. Ten stojí kolem 1000kč a susarna taky a za to pohodlý ty prachy stojí.nogis píše:Pokud málo chladí, může to být vadným dehydrátorem. Nejednou jsem se s tím setkal. Po výměně vše v pohodě.
Ten je na trubkach co vedou do výparníku,to je chladicí cast klimatizace a ten mas v aute a knemu vedou ty trubky,na tech je expanzní ventil.noki píše:Tak se mi zdá, že to dělá různě. Někdy chladí víc, někdy míň. Ta slabá trubka je vždycky studenější než ta tlustá. Ale úplně ledová, jako že by se na ní srážela voda to není. Ten expanzní ventil, to je co?? Jak to vypadá a kde to hledat. Je to A4 1996.
nemylme si pojmy !
expanzny ventil maju napr golf 4 a 5 octavia 1 a 2 atd
(ta kocka vpravo je exp. vent.)

skrtic maju passat b 5 audi a4 atd

expanzny ventil je imiestneny na deliacej stene v motorovom priestore a idu cez neho 2 trubky
skrtic je umiestneny v trubke (teraz neviem v ktorej) je to take asi 10cm dlhe a je tam aj taka sietka no tazko sa mi to opisuje
expanzny ventil maju napr golf 4 a 5 octavia 1 a 2 atd
(ta kocka vpravo je exp. vent.)

skrtic maju passat b 5 audi a4 atd

expanzny ventil je imiestneny na deliacej stene v motorovom priestore a idu cez neho 2 trubky
skrtic je umiestneny v trubke (teraz neviem v ktorej) je to take asi 10cm dlhe a je tam aj taka sietka no tazko sa mi to opisuje