nastavenie dlzky tiahla podtlakovej regulacie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vento
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 12 zář 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

nastavenie dlzky tiahla podtlakovej regulacie

Příspěvek od vento »

zdravim vás
menil som podtlakovú reguláciu na turbe, len teraz neviem, ako to správne nastaviť, bol by niekto taký dobrý a opísal mi trochu postup, ako sa to nastavuje? je to potrebné robiť cez comp. alebo sa to nastavuje len tak, že poštelujem a idem to vyskúšať? ide o octaviu I 1.9 TDI 66 kw ALH. zatiaľ dik
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
vento
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 12 zář 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

Příspěvek od vento »

diky moc za odkaz, takže som zistil, že to budem musieť preštelovať. ešte jedna otázka. tým tiahlom na tej plechovke vlastne nastavujem plniaci tlak turba? to zn., že ak bude malý, auto bude lenivejšie ak bude veľký, bude mi padať do nudzaku? ak by som šiel ku známemu, a napojil by mi to na vag, čo mu mám povedať, aby hľadal? blok nameraných hodnôt? a tam nejako ten nameraný tlak nájdem? sorry za moje primitívne otázky, ale fakt sa nevyznám ...
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

:o toto je už na mňa veľa, ja som to poriešil len tým nastavením a auto ide ako šľak, takže nemám čo riešiť.

Práci česť.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
vento
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 12 zář 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

Příspěvek od vento »

mmm, no nič, vyskúšame uvidíme ... ;)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Nechcem zakladať novú tému, hoci je to už roky, keď na túto otázku pár ľudí reagovalo. Trocha som zisťoval okolnosti, ohľadom môjho nového VB, tak údajne Poľskije chlopci, reguláciu nastavia podľa starej banky. Nenastavuje sa to na turbo stolici? Väčšina pánov mechanikov tvrdí, že nie a jeden mi tvrdil, že áno, že preto môžem mať problém s neskorým nábehom. Dik za odpovede. :roll:
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

ak nenabieha spravne tak podľa mňa je najmenej ho nastavit na aute,na každé auto môže to nastavenie reagovať inak..a už uplne inak ak je po repase alebo tak,nastaviť predpetie a hotovo.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

UchoTD píše:ak nenabieha spravne tak podľa mňa je najmenej ho nastavit na aute,na každé auto môže to nastavenie reagovať inak..a už uplne inak ak je po repase alebo tak,nastaviť predpetie a hotovo.
Myslíš takto ako to opisuje Huml:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... =plechovka

To znamená, že je hlúposť, že sa to dá nastaviť na turbo-stolici? Ako si turbo má namontovať napr. zručný laik aby sa nemusel už zaoberať, či je regulácia nastavená OK? U nás v okolí v servisoch drbnú turbo rovno do auta a nikdy nikto reguláciu neriešil. :roll:
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Jak by si chtěl štelovat turbo na stolici? To snad ani nejde..nebo si to nedovedu představit..

Obecně, pokud to není zapečetěný z výroby, se ta regulace nastavuje od dorazu k dorazu..maximálně se nechává vůle cca ty 2mm..
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

kamaratovi vybehol 6kovy golf zo servisu,po vymene turba turbo nabieha tak pri 2300 ot aj neskoršie,myslíš,že to riešil? väčšina laikov si to ani nevšimne takže to neriešia a v servisoch sa im nechce to nastavovať,existujú ale aj seriozny ktorí ti to daju na poriadok ako sa patrí,treba po vymene turba nalogovat,skontrolovat nabeh,špičku plniaceho či neprefukuje,niekedy to netreba nastavovať,všetko je individualne.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Woko_O píše:Jak by si chtěl štelovat turbo na stolici? To snad ani nejde..nebo si to nedovedu představit..

Obecně, pokud to není zapečetěný z výroby, se ta regulace nastavuje od dorazu k dorazu..maximálně se nechává vůle cca ty 2mm..
To ja neviem. Preto sa pýtam. Mne prišlo pred pár rokmi od Andrého Vb s odtrhnutou reguláciou. Určite sa to hádzalo medzi kuriérmi. Andre mi poslal novú reguláciu, tú odtrhnutú som mu vrátil. Novú som nastavil podľa závitov a pri ladení sa to veľmi ladičovi nepozdávalo, tak som ho neskôr poslal Andremu a nastavil to. Povedal, že na 90% som sa trafil. Ale to je jedno. Zaujímavé, že som to riešil s xy mechanikmi a nikto neporadil, nech opäť neposielam celé turbo na koniec ČR. Mám pocit, že ak chce niekto poradiť, tak väčšina mlčí, aby ten kto prosí o radu, náhodou od zajtra nezaložil konkurenčnú firmu nezačal sa živiť ako mechanik a pod. Česť výnimkám Huml, TDI-tech, Ladas, subz3ro tdi...atď...Ale to je nová doba. Niekedy si ľudia viac pomáhali, vážili jeden druhého aj keď sme mali banány len dva krát do roka o to viac sme sa na nich tešili. Dnes si ľudia závidia aj nos medzi očami.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

O závist asi nepůjde.. spíš jde o to že i ten kdo ti radí tomu musel věnovat nějaký čás aby zjistit jak to funguje..různě to zkoušet a vymejšlet. Pak se jednoduše nechce podělit o svoje know-how jen tak pro nic za nic aby z toho nic neměl..takhle to na světě funguje a vždycky fungovalo už od pravěkých dob..

Když sis vyrobil nástroj kterým si ulovil mamuta a celýho ho sežral, tak si nechtěl říct druhýmu jak si ho vyrobil aby ti neulovil tvýho mamuta na kterýho si měl chuť...

Je třeba nad tím přemýšlet a hledat..do klína ti samo nic nespadne.. ;)

i když tady jde konkrétně o prd..je to jen nastavení regulace..řekl jsem ti jak to je a jak se to dělá..každopádně každej motor to snese jinak a je třeba to nastavit dle měřených hodnot podle PC.. Obecně ale platí že od dorazu k dorazu je nejpravděpodobnější pracovní nastavení turba.. :)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Woko_O píše:O závist asi nepůjde.. spíš jde o to že i ten kdo ti radí tomu musel věnovat nějaký čás aby zjistit jak to funguje..různě to zkoušet a vymejšlet. Pak se jednoduše nechce podělit o svoje know-how jen tak pro nic za nic aby z toho nic neměl..takhle to na světě funguje a vždycky fungovalo už od pravěkých dob..

Když sis vyrobil nástroj kterým si ulovil mamuta a celýho ho sežral, tak si nechtěl říct druhýmu jak si ho vyrobil aby ti neulovil tvýho mamuta na kterýho si měl chuť...

Je třeba nad tím přemýšlet a hledat..do klína ti samo nic nespadne.. ;)
Ja som mal skoro 3/4 roka motorku K.O, xy servisov - majstrov sveta, odborníkov a podelil som sa o skúsenosť. Po vojne každý generál a teraz sú múdry hlavne mechanici v YAMAHE či Kawasaki a hlavne pán, ktorého prezentujú motočasopisy za majstra v ladení motorov. Skôr dojebaní motorov, by som povedal. Riešil som to aj tu na fóre. Ja som platil a nikto nič nevyriešil, ale dojebal. Každý sme iní. A áno za rozum sa platí - súhlas. Len ver tomu, že naša generácia je ešte iná a vidím to medzi svojimi rovesníkmi. Raz niečo v živote zažiješ a uvedomíš si , že prachy nie sú všetko. Ver mi. Viem o čom hovorím. Len tak mimochodom pred pár rokmi sme robili Simsony, MZ, Favority, Feldy a nevideli sme v tom prachy, ale opätovnú pomoc, alebo sme sa večer stretli niečo popili a tí ľudia na to do dnes pamätajú aj keď sa už dnes vozia na X6,TT a pod.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

žádné tajemství to není , poslední fotka je mašinka na seřízení regulace - http://www.turbopower.cz/oprava-/ , je to jednoduché při určitým podtlaku daném pro konkrétní turbo musí baňka udělat patřičný krok a v tom okamžiku dosednout na červík
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

1pavel píše:žádné tajemství to není , poslední fotka je mašinka na seřízení regulace - http://www.turbopower.cz/oprava-/ , je to jednoduché při určitým podtlaku daném pro konkrétní turbo musí baňka udělat patřičný krok a v tom okamžiku dosednout na červík
OK dik. Takže existuje na to mašina. To som chcel vedieť. ;)
Nič viac, nič menej.

Zajtra určite kúpim mašinku a budem nastavovať regulácie
(noteeth) - srandujem. Musel by som to najprv vedieť.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“