teplta motoru65-70

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Maca
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 13:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

teplta motoru65-70

Příspěvek od Maca »

Zjistil sem ze mi moc brzo otvira termostat pri volny jizde mam na budiku 65stupnu,kdyz tomu dam tak 70stupnu. Jak moc velkej to ma negativni vliv na motor? Diky:)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33639
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: teplta motoru65-70

Příspěvek od slovacek.milos »

Maca píše:Zjistil sem ze mi moc brzo otvira termostat pri volny jizde mam na budiku 65stupnu,kdyz tomu dam tak 70stupnu. Jak moc velkej to ma negativni vliv na motor? Diky:)
tu teplotu to máš z řj motoru i z řj přístrojovky? aby tě neklamal jen ten teploměr miloš
Maca
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 13:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Re: teplta motoru65-70

Příspěvek od Maca »

slovacek.milos píše:[ tu teplotu to máš z řj motoru i z řj přístrojovky? aby tě neklamal jen ten teploměr miloš
Ne je to mechanika,teplotu beru podle pristrojovky,zkousel sem nekolik cidel vsechny ukazujou stejne.Ted vecer sme jeste prohodil jinej termostat tak zejtra uvidim kam az se to ohreje:) Ale zajimalo by me zda-li je tech 70stupnu pro motor nevhodnych:)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

někde jsem četl, že opotřebení motoru ohřáteho jen na 50°C je asi 8x vyšší než ohřátého na provozní teplotu (85-95°C), takže si obrázek udělej sám
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak, opotřebení nedostatečně prohřátého motoru je mnohonásobně vyšší, nehledě na spotřebu paliva.

Vsadil bych na termostat a věřím, že budeš spokojen. Já jsem po koupi Galaxy řešil stejný problém. Majitel auto prodal s tím, že moc žere (jezdil za devět litrů). Tak jsem vyměnil termostat a vzduchový filtr a jezdím o dva a půl litru níže.

Vadný termostat dělá strašně moc. Nejlépe se jeho závada pozná tak, že na místě je motor schopen ohřát se až na provozní teplotu (při zvýšených otáčkách), ale jakmile se rozjedeš, okamžitě (během několika stovek metrů) teplota padá zpět na tu kritickou teplotu kolem 60 - 70°C.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“