Stránka 1 z 1
teplta motoru65-70
Napsal: 10 čer 2008, 22:07
od Maca
Zjistil sem ze mi moc brzo otvira termostat pri volny jizde mam na budiku 65stupnu,kdyz tomu dam tak 70stupnu. Jak moc velkej to ma negativni vliv na motor? Diky:)
Re: teplta motoru65-70
Napsal: 10 čer 2008, 22:15
od slovacek.milos
Maca píše:Zjistil sem ze mi moc brzo otvira termostat pri volny jizde mam na budiku 65stupnu,kdyz tomu dam tak 70stupnu. Jak moc velkej to ma negativni vliv na motor? Diky:)
tu teplotu to máš z řj motoru i z řj přístrojovky? aby tě neklamal jen ten teploměr miloš
Re: teplta motoru65-70
Napsal: 10 čer 2008, 22:20
od Maca
slovacek.milos píše:[ tu teplotu to máš z řj motoru i z řj přístrojovky? aby tě neklamal jen ten teploměr miloš
Ne je to mechanika,teplotu beru podle pristrojovky,zkousel sem nekolik cidel vsechny ukazujou stejne.Ted vecer sme jeste prohodil jinej termostat tak zejtra uvidim kam az se to ohreje:) Ale zajimalo by me zda-li je tech 70stupnu pro motor nevhodnych:)
Napsal: 10 čer 2008, 22:31
od Huml
někde jsem četl, že opotřebení motoru ohřáteho jen na 50°C je asi 8x vyšší než ohřátého na provozní teplotu (85-95°C), takže si obrázek udělej sám
Napsal: 11 čer 2008, 09:24
od Marek77
Přesně tak, opotřebení nedostatečně prohřátého motoru je mnohonásobně vyšší, nehledě na spotřebu paliva.
Vsadil bych na termostat a věřím, že budeš spokojen. Já jsem po koupi Galaxy řešil stejný problém. Majitel auto prodal s tím, že moc žere (jezdil za devět litrů). Tak jsem vyměnil termostat a vzduchový filtr a jezdím o dva a půl litru níže.
Vadný termostat dělá strašně moc. Nejlépe se jeho závada pozná tak, že na místě je motor schopen ohřát se až na provozní teplotu (při zvýšených otáčkách), ale jakmile se rozjedeš, okamžitě (během několika stovek metrů) teplota padá zpět na tu kritickou teplotu kolem 60 - 70°C.