Stránka 1 z 2

JAK TO TEDA JE?????

Napsal: 04 črc 2008, 22:22
od bombastiq
zdar tak jak to teda je??

co je to ten estrifikát ???? (nikde sem to nenašel)

jak se to vyrábí?????

RO-tím myslíte jako normální rostlinej olej v Hypernově za 22,-
nebo fritovací?? (Euro*shoper)

měď -jak to sní je ?? nápadlo mě udělat nádrž z norezu a do ní dát pochromovanou měděnou trubku aby tu nádrž vyhřívala
??co udělá ten chrom??

dá se jezdit na olej slívanej z fritáku a z pánvičky kterej sem dostal v Hospodě?? (když sem ho dostal tak v tom průhlednym kanystru
když si to sedlo cca 2hodiny se to rozdělilo na 2-3 vrstvy)

a přes jakej hadr mám filtrovat ten hospodskej olej??

Napsal: 05 črc 2008, 17:22
od mmmajo
bez problemov a teplota oleja je 75C

Re: JAK TO TEDA JE?????

Napsal: 05 črc 2008, 18:48
od Slavkov
bombastiq píše:zdar tak jak to teda je??

co je to ten estrifikát ???? (nikde sem to nenašel)

jak se to vyrábí?????

RO-tím myslíte jako normální rostlinej olej v Hypernově za 22,-
nebo fritovací?? (Euro*shoper)

měď -jak to sní je ?? nápadlo mě udělat nádrž z norezu a do ní dát pochromovanou měděnou trubku aby tu nádrž vyhřívala
??co udělá ten chrom??

dá se jezdit na olej slívanej z fritáku a z pánvičky kterej sem dostal v Hospodě?? (když sem ho dostal tak v tom průhlednym kanystru
když si to sedlo cca 2hodiny se to rozdělilo na 2-3 vrstvy)

a přes jakej hadr mám filtrovat ten hospodskej olej??
Stačí více hledat :D ... např MEŘO (Metyl Ester Řepkového Oleje), Googlem toho najdeš také dost, rakouský, český výrobní proces, teplý, studený atd.
Jinak něco o výrobě v garáži je i tady (trochu jsme to téma postupně zvrhli)): http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=24992

O té mědi toho také najdeš dost...

Napsal: 06 črc 2008, 08:47
od slovacek.milos
ty návody na esterifikaci jsou i velmi pochybné, já se nejvíc válím smíchy jak někdo proháněl hodinu ve starém mixeru metanol s louhem, nebo že metanol jde po esterifikaci oddestilovat a použít znova to je totál nesmysl (LOL) (LOL) nebo ohřívat kolem 60 stupnů může mít i smrtelné následky, třeba minulý týden 45 litrů vyfrit postavil jsem na slunce asi v 11.00 jsem do něj dal metanol s louhem a v za necelé dvě hodinky hotovo čistota až na dno, sám jsem se tomu divil miloš

Napsal: 06 črc 2008, 14:50
od jaryn
měď - to už se tady x krát řešilo. Osobně ji dávám, kam jen se dá :D a žádný problém!!!
jo, řešilo se to tady:
http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtop ... ce&start=0

Napsal: 06 črc 2008, 17:45
od wiguf
měď, mosaz atd. taky všude dávám a žádnej problém.

esterifikace - pro mě ztráta času, proženu filtrem a jedu.

filtrace usazením nestačí-částice, a že jich je dost, stejně těžký jako olej si nikdy nemůžou sednout.

Přes hadr nestačí.

Musíš to přefiltrovat a pak nechat sedimentovat, dole zůstane voda, olejovodní emulze, trocha kalu a těžší, míň tekutý tuky - po filtraci je toho málo, ale stejně je lepší to tam nelejt.

Bez ohřevu to ani nezkoušej nebo spláčeš nad vejdělkem a pak budeš všude říkat, že olej ničí motory...

Napsal: 06 črc 2008, 20:03
od bombastiq
wiguf píše:měď, mosaz atd. taky všude dávám a žádnej problém.

esterifikace - pro mě ztráta času, proženu filtrem a jedu.

filtrace usazením nestačí-částice, a že jich je dost, stejně těžký jako olej si nikdy nemůžou sednout.

Přes hadr nestačí.

Musíš to přefiltrovat a pak nechat sedimentovat, dole zůstane voda, olejovodní emulze, trocha kalu a těžší, míň tekutý tuky - po filtraci je toho málo, ale stejně je lepší to tam nelejt.

Bez ohřevu to ani nezkoušej nebo spláčeš nad vejdělkem a pak budeš všude říkat, že olej ničí motory...

no už mě olej zkurvil kaddeta 1,6D :-D

ale chybama se člověk učí objednal sem si filtry na vodu na 1micron
přdehřev je už skoro vychtanej (pouze chybí palivo)
nádrž nerez -místo baterky ,vyhřívaná
palivovej filtr (zatím fiat tipo -el.výhřev) a před čerpadlem žhavička

1 palivovel el.ventil už mám ale ještě mě 3 chybí


P.S. for JARYN v pátek (sobotu)přijedu

Napsal: 08 črc 2008, 16:32
od slovacek.milos
a co ti na tom kadetu odešlo, kámoš jezdil na vyfrit několik let 1.6D, nakonec skončil u esterifikátu a dokezdil na brzdy a výfuk že se mu nechtělo investovat, chipsi.cz co tu jezdí s kadetem tak směšná nafta a sem tam už skouší bohemku a slunečnici karolina miloš

Napsal: 08 črc 2008, 17:11
od bombastiq
miloši víš jezdil sem na "jedlý rostliný olej" - výrobce euro shoper

to bylo ještě v pohodě ná 20litrů oleje 2 litry benzínu

kadet jezdil super

no pak byl jednou dlouhej vejkend před vejplatou .

tak sem zašel do 2 hospod vzal tam friták cca40litrů

matce vzal punčochu ..........dyť to znáš

a naředil to nitro ředidlem C6000

no a jednou ráno už sem nenastartoval :-) (čerpadlo a vstřiky)

tak sem si řekl ...že to nemá smysl a sešrotoval sem ho





kupní cena kadeta rv 86 3000,-

ve šrotě sem dostal 5000,-


takže sem eště 2000,- vydělal

Napsal: 09 črc 2008, 15:54
od bombastiq
milošíííííííííííííí

tak olej už je ,louh taky, průhlednej kanystr taky


ALE KDE SEŽENU TEN METANOL??????????? (wallbash) (wallbash)


někdo mě tvrdí že je to tecnickej líh a jinej že je to bůh ví jaká sračka
a prodává se to jako palivo do modelů letadel


prosimtě napiš mě co to vlastně je !

třeba jako

tecnickej líh
aceton
ředidlo C6000

atd ....

Napsal: 09 črc 2008, 17:02
od jaryn
nemusí to být metanol, technický líh se dá použít taky, akorát nevzniká meřo, ale eeřo.

Napsal: 09 črc 2008, 18:52
od radluk
(LOL)

Napsal: 09 črc 2008, 20:33
od slovacek.milos
dám si za úkol koupím litr technického etanolu a zkusím esterifikaci, zkoušeolo to pár lidí co mi psali a byla z toho paplanice, metanol je jed volně se asi neprodává, musíš mít školení práce s jedy a evidovat každý litr miloš

Napsal: 09 črc 2008, 20:36
od slovacek.milos
jaryn píše:nemusí to být metanol, technický líh se dá použít taky, akorát nevzniká meřo, ale eeřo.
teoreticky miloš

Napsal: 09 črc 2008, 20:37
od slovacek.milos
radluk píše:do modelu se leje pouze METHYL !
A jak pise kolega, pouzij lih, vznika pak ne MERO, ale EERO ( etyl ester repkoveho oleje )
zkus to miloš