Stránka 1 z 3
MB W124 - Kam zapojit výměník?
Napsal: 22 črc 2008, 17:47
od ToLa
Ahoj. Chci dát do auta předehřev, ale ač jsem tu hledal, tak jsem nenašel, kam bych měl výměník zapojit a samotného mě to nějak nenapadá.
Je vstup do chladiče nahoře nebo dole?
Tipuji, že na výstup z topení ne, takže zbývá vstup do topení, nebo vstup do chladiče.
Děkuji za případnou pomoc.
Napsal: 22 črc 2008, 19:08
od radluk
Napsal: 22 črc 2008, 19:17
od ToLa
Chápu to tedy zprávně?
Přijde mě že ne, protože mě nenapadá, jak by byla zajištěna cirkulace....
Napsal: 22 črc 2008, 20:08
od wiguf
jo takhle je to správně, jak máš na obrázku, dáváš to těsně za to čerpadlo mezi těma ventilama a čerpadlem, jak sem psal na mclassic.cz
Napsal: 23 črc 2008, 06:11
od Pavel
Výměník ani nepotřebuješ, stačí vyřadit z funkce ten ventil dole na patce motoru a napojit to napřímo do originál předehřevu paliva v hlavě, bohatě dostačuje. MB Nepotřebuje prakticky úpravy.
Napsal: 23 črc 2008, 06:13
od Pavel
A na tý poslední fotce je vstup do topení, nikoliv výstup.
Napsal: 23 črc 2008, 06:17
od Pavel
A ješte je tu jedno řešení dát to do serie s předehřevem ostřikovací kapaliny, pokud ho tedy máš instalovaný.
Napsal: 23 črc 2008, 06:27
od Pavel
A ješte je tu jedno řešení dát to do serie s předehřevem ostřikovací kapaliny, pokud ho tedy máš instalovaný.
Napsal: 23 črc 2008, 07:38
od ToLa
To snad ne, vstup je přeci u těch dvou ventilu na leve strane motoru, za předehřevem kapaliny.
Předehřev kapaliny mam, tam by to asi taky šlo.
Napojení na přímo na motor mě nenapadlo... Nevim, zda ten ohřev v hlavě je tak výkoný aby to stačilo, i když při šlusnutí zpátečky by to stačit asi mohlo... Zkusim a uvidim... Díky za postřeh
Napsal: 23 črc 2008, 09:59
od radluk
Napsal: 23 črc 2008, 10:54
od ToLa
4 Pavel
Tak jsem to napojil na přímo se šlusnutou zpátečkou na integrovaný ohřev a nění to moc učiný, po 10ti minutách, při teplotě motoru kolem 80-90°C to ohřálo tak na 40-50°C, což je dost bídné, na to jaký je teplo, takže to budu muset vyřešit stejně výměníkem...
Před výměník, dám ještě regulační ventil, abych v zimě mohl ubrat výměníku průtok a zvýšit ho tim v topení.
Napsal: 23 črc 2008, 12:44
od radluk
Nedavej tam ventil, je to zbytecne. Mas strach, ze by to netopilo?

Vyres to tim, ze odbocka pro vymenik bude mit svetlost cca. 10 mm, to staci.
Napsal: 23 črc 2008, 12:56
od ToLa
Ok..
Napsal: 23 črc 2008, 14:35
od Pavel
tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.
50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY
DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
Napsal: 23 črc 2008, 14:44
od ToLa
Pavel píše:tAMTO JE OPRAVDU VSTUP DO TOPENÍ, JDE PŘÍMO Z HLAVY. TY ELEKTRICKÝ OVLÁDACÍ VENTILY JSOU AŽ ZA TOPENÍM. NEJSOU PAK TAK RTEPELNĚ NAMÁHANÉ. V MB PŘEMÝŠLELI.
50°C BOHATĚ STAČÍ, MB FAKT ŽÁDNOU PŘESTAVBU NEPOTŘEBUJE, JEZDÍM UŽ DLOUHÉ ROKY NA SMĚS. PŘECI JEN TA NAFTA MÁ NĚJAKÉ ADITIVA A TED V LÉTĚ DÁVÁM JEN CCA 5-10% NAFTY, JINAK PODLE TEPLOTY, KDYŽ BYLO -17°C TAK JSEM JEZDIL 50/50 ALE TO JSOU VYJÍMEČNÉ STAVY
DNES RÁNO BYLO 9,5°C A JÁ SE SVÝMI 95% RO BEZPROBLÉMŮ START, POKUD MÁŠ V POŘÁDKU VSTŘIKY, ČERPADLO A ŽHAVENÍ DRCNE VŽDYCKY.
Ja osobně bych to nějak ani extra neresil, už rok (leto-zima) jezdim na čistěj RO, takže problemy nemam, ale je lepsi to mit predehraty... Olej mě asi leze do motorovyho oleje a nedela to dobrotu...