zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))

Příspěvek od dvorky1 »

ahojte. mám Escorta 1,8 TD do nedávna jsem jezdil s Lucasem, ale začalo to dost blbě chytat, ale jelo to moooooc fajnově. Dal jsem tam Bosche z obyč. 1,8 D z r.v. kolem 1987 i vstřiky a potrubí, ale starty o nic moc lepší ( krapet tedy jo) i pohoda, když přepnu na naftu ( Lucas začal chcípat pokud jsem ho na naftu neprotáhl min. 8 km), ale ten výkon o dost horší. S Lucasem i 200 Km/h a s Boschem sotva 160 km/h, ale jen po dálnici a z mírnýho kopečka. Když chci předjíždět tak jako bych jel s naloženou Škodovkou :-((( nemáte někdo nějakou radu jak na to??
Mám dvounádržovej systém. Pomocný čerpadlo, filtr novej, Turbo taky funguje s Lucasem je znát s Boschem jako by tam nebylo :-(((
všem moc díky za případnou pomoc (hm)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Logicka uvaha: cerpadlo preplnovaneho motoru by melo teoreticky davat vic paliva kdyz tam jde vic(stlaceneho) vzduchu nez cerpadlo pro klasiku
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

To bude chtit nejspis cerpadlo z TDeckoveho Forda.
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jinak bejt tebou, zavital bych do ostatnich diskuzi na tomhle serveru. V jinych sekcich najdes jiste nakyho dobryho cerpadlare co ti poradi
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Zaprvé předpokládám, že to čerpadlo je na turbomotory a má tzv. LDA tzn. obohacovač v závislosti na tlaku turba - jinými slovy je m.j. tenkou hadičkou spojen s turbo-potrubim a při vyšším plnícím tlaku úměrně přidává palivo. Za druhé doufám, že jsi čerpadlo správně nastavil tzn. načasoval vůči vačce a vůči klikovce. A za třetí - tam bych začal - je potřeba seřídit maximální dávkování paliva tak, aby motor při plný zátěži ( tedy v tahu ) nepatrně kouřil tzn. čerpadlo nemuselo bejt z auta se stejnym objemem válců ( natož s turbem ) a při plnym knedlíku čerpadlo na 1 zvih dávkuje příliš málo - naopak: když se to přežene, pak dávkuje moc a motor v tahu černě kouří, ovšem do určitý míry se tak i znatelně zvedne jeho výkon ( za předpokladu, že vstřikovače jsou více méně okay ) .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:22, celkem upraveno 1 x.
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

to Radluk : precti si co napsal pred tebou Kuba. Ja to napsal jen tak strucne, vim ze to tak nejak zhruba funguje (chtel jsem jednou do klasiky montovat turbinu).
Co se tyka toho okyslicovani, s obohacovanim smesi kyslikem bych si az tak nezahraval hlavne u skodovek viz. tve pokusy skodovka vs.kyslik (skodovky maj docela horlave pisty) (rofl)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

(noteeth)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Kuba píše:Zaprvé předpokládám, že to čerpadlo je na turbomotory a má tzv. LDA tzn. obohacovač v závislosti na tlaku turba - jinými slovy je m.j. tenkou hadičkou spojen s turbo-potrubim a při vyšším plnícím tlaku úměrně přidává palivo. Za druhé doufám, že jsi čerpadlo správně nastavil tzn. načasoval vůči vačce a vůči klikovce. A za třetí - tam bych začal - je potřeba seřídit maximální dávkování paliva tak, aby motor při plný zátěži ( tedy v tahu ) nepatrně kouřil tzn. čerpadlo nemuselo bejt z auta se stejnym objemem válců ( natož s turbem ) a při plnym knedlíku čerpadlo na 1 zvih dávkuje příliš málo - naopak: když se to přežene, pak dávkuje moc a motor v tahu černě kouří, ovšem do určitý míry se tak i znatelně zvedne jeho výkon ( za předpokladu, že vstřikovače jsou více méně okay ) .
asi to bude ten problém. Ten Bosch je z byčejný 1,8 D. Je to pouze holá mechanika. To LDA tam není. To jsem měl předtím na tom Lucasovi a je pravda, že je to znát, dával jsem i Lucase bez toho potrubí a nic moc. S tím seštelováním to taky nevím. Když mu přidám na naftě, tak se zvednou i otáčky a nejdou snížit dorazem ani když je na minimum. To pak otočím o 1/4 otáčky táhlem kde je lanko na plyn a pořád to nereaguje. Takže to s tím štelováním nafty je taky podivný. Chtěl jsem tam zkusit dát lucasový vstřiky co by to udělalo. Ale předpokládám, že lucas je štelovanej na menší tlaky a tak spíš na lucase dát Boschácký vstřiky. Jsem z toho už neštěstnej. Lucas jede nádherně, ale vůbec nestartuje ani za tepla, myslel jsem že by mohlo už být vyběhaný čerpadlo a při malých otáčkách neudělá takovej tlak a špatně rozstřikujou vstřiky. Kouří mi to jinak pořád bíle, ale to si myslím, že je to tím rostliňákem. Když tam byl Lucas, tak měl chvíli prodlevu, že dost brzdil pak si odčudil černě a pak byl tah jak hrom :-). To mi teď chybí. Co se týče Bosche z nějakýho TD kde bych ho sehnal. Mám dojem že na Fordy se montovali jen Bosche na obyč diesly a pak se začaly dávat jen Lucasy. Nebo se mílím?? No a seštelovaný bych to měl mít na horní úvrať na vačce v místech kde to jede nejlíp. Když bych to kus přetočil tak to špatně chytá a při přidání plynu to zvrliká jako vyběhanej tranzit :-)) no jsem vděčnej za jakýkoliv nápad jak na to. Je super že se jezdí levně, ale když vím, že to auto má na víc, tak je škoda to nevyužít :-))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No to by to čerpadlo muselo bejt už sakra vyběhaný, aby se to projevilo na rozprašování vstřikovačů. Vysokotlaká část čerpadla dává totiž daleko vyšší tlak ( více než 250 barů ) než při kterých Ti otevřou vstřikovače ( cca. 150 barů ) a je tam dostatečná rezerva. Tomu nevěřim. Nastavení čarpadla vůči klice a vačce ale musá bejt přesný, to nejde jen tak od oka. To je základ. Pak se šteluje to max. dávkování, jak už jsem psal. To pochopitelně rozhodí jak volnoběžný tak i přeběhový otáčky a ty se seřídí nakonec. Nemá-li to Tvé 2 čerpadlo ale ten "LDA" obohacovač, pak budeš mít vždycky nižší výkon, protože při plnění válce turbodmychadlem pak nedojde k odpovídajícímu obohacení ( navýšení ) dávkování paliva čerpadlem a tak ve válci zůstane víc vzduchu než odpovídá stechiometrickému poměru.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Kuba píše:No to by to čerpadlo muselo bejt už sakra vyběhaný, aby se to projevilo na rozprašování vstřikovačů. Vysokotlaká část čerpadla dává totiž daleko vyšší tlak ( více než 250 barů ) než při kterých Ti otevřou vstřikovače ( cca. 150 barů ) a je tam dostatečná rezerva. Tomu nevěřim. Nastavení čarpadla vůči klice a vačce ale musá bejt přesný, to nejde jen tak od oka. To je základ. Pak se šteluje to max. dávkování, jak už jsem psal. To pochopitelně rozhodí jak volnoběžný tak i přeběhový otáčky a ty se seřídí nakonec. Nemá-li to Tvé 2 čerpadlo ale ten "LDA" obohacovač, pak budeš mít vždycky nižší výkon, protože při plnění válce turbodmychadlem pak nedojde k odpovídajícímu obohacení ( navýšení ) dávkování paliva čerpadlem a tak ve válci zůstane víc vzduchu než odpovídá stechiometrickému poměru.
Asi budeš mít pravdu, ale zaráží mě, že ten Lucas co dobře jede špatně startuje i na naftu. Nevím možná že i ten novej motoro co jsem tam dal je už taky nějakej načatej. No a co říkáš na tu výměnu vstřiků bude to k něčemu?? a potom by mě taky zajímalo, jestli nevíš jaký čerpadlo by tedy bylo vhodný. Z jakýho auta aby šlo předělat do Forda a aby dávalo naftu tak jak má :-)) díkes za radu. Chci jet teď na dovču na Slovensko, tak tam asi zatím nechám toho lenocha ale pak bych to do budoucna chtěl předělat ať to zase upaluje :-) Jezdil jsem dost na trafáč s s tím takový problémy nebyli :-( no ale trafáč není a pokud je tak ve stejný cenový relaci jako friťák a tak radši volím ekologii.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

tak jsem rozebíral motor ze svýho Forda TD a hned vedle obyč. 1,8D a musím konstatovat, že v nich není žádný rozdíl. Někdo mluvil o ostřiku dna pístů u TD - tak nic takovýho tam není. Porovnával jsem 93 D a 96 TD. Písty mají po boku vybrání u obyč D a TD jsou kulatý a pouze otvor pro čep. Krožky jsou stejně silný. První jsou stejně vysoko, jen 2 a stírací má obyč asi o 2 mm níž oproti TD, nebo obráceně to už nevím. Uložení kliky je taky stejný. takže bych řekl že jedinej rozdíl je pouze v kodu motoru a to RT ( 1,8 D ) a RF ( 1,8 TD ) byl trochu rozdíl ve stěracích kroužcích, ale to může být rokem výroby. Každopádně žral mi olej a to protože byla na stšracích kroužkách vůle kolem 1 cm. První měl taky vůli a druhej o něco větší.

Pokud někdo víte kolik mají být minimální vůle na kroužkách rád se přiučím. Chtěl bych dát nový, ale válce jsou krapet vydřený, tak bych tam dal o něco větší a v případě potřeby bych je krapet zabrousil. Protože posílat celej blok na výbrus a nechat si k tomu dát písty no na Forda asi darda peněz :-(( nebo nemáte někdo zkušenosti?? za kolik a kde???
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Čerpadlo z VW pasuje i na Forda

Příspěvek od dvorky1 »

Zdarec lidičky, tak jsem úspěšně překopal Forda na čerpadlo z VW Golf II 1,6 TD jezdí to parádně. udělal jsem už dost experimentů a zatím můžu říct že tohle čerpadlo je nejlepší. Musí se tedy použít nástavec z Lucase ( s menší středovou osičkou na 19 tku klíč ) to pasuje na Boschácký čerpadlo. Na to se pak nasadí originál Ford řemenice, ale musí se dát obráceně. Proto je potřeba vyvrtat ještě jednu díru aby se mohla uchytit na čerpadlo ( na ten nástavec z Lucase ) na 3 šrouby. Je to z důvodu, že Bosch z VW má kratší osičku a ta řemenice jinak nejde uchytit. Je třeba jinak nastavit časování vstřiků. Na VW podle risky pouští levý horní výstup a na Fordu v horní úvrati na prvním pístu je potřeba aby pouštěl levý spodní tak se to jen musí doladit pootočením o 1/4 otáčky a udělat novou risku. V případě špatnýho nastavení je to otázka posunutí o jeden zub tam nebo zpět. Já to nastavil na poprvé a hned to chytlo :-)). Zatím jsem to jen zkoušel ( tedy už mám ujeto 1 000,- Km a pořád ok. Výkon super a starty také. ( na směs 30 l ol. + 10 l nafta - jednonádrž. systém ) řemen nesedí celou šířkou na řemenici. Zhruba o 2 mm přečuhuje na vnitřní straně ( směrem k čerpadlu, tak to mám už vymyšlený musím nechat udělat redukci ( prodloužení ) toho nástavce z Lucase Jen ocelovej kroužek a v něm 3 díry se závitem na uchycení řemenice. Pak se může dát řemenice tak jak patří. No mám teď políčeno na čerpadlo z VW 1,9 TD a jsem zvědav jestli to udělá ještě něco s tím výkonem, který je už teď dostačující :-))).
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

nejen cerpadlo ale i cely motor z VW 1.9TD bych tam dal a mas pokoj na porad!! (rofl)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no to by bylo asi nejlepší :-)) ale jak ho tam napasovat :-( a co na to leasingovka?? :-))) těm by se to asi nelíbilo (hm)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“