Stránka 1 z 6

Vstřiky Croma TDid

Napsal: 09 srp 2008, 11:51
od raara
Tak jsem trochu pátral a zjistil jsem,že Croma 2.0 TDid,od r.v. 92 měla jiné vstřikovače,dvoupružinové,bylo i jiné čerpadlo,snad řízené.Nevíte jak podle čísla poznám ty dvoupružinové a jestli musím i čerpadlo dát jiné.

Napsal: 09 srp 2008, 12:58
od pajda
Dvoupružinové jsou proto,že umí pilotní vstřik.Podobně jako CR.Takže teoreticky by čerpadlo mohlo zůstat

Napsal: 09 srp 2008, 14:37
od raara
Tak to rád slyším,totiž mě je jeden nabízí,ale bez čerpadla,no čerpadlo má,ale na pohled je uplně stejné,co mam já.Zase někdo jiný mě ale tvrdí,že to čerpadlo musí být jiné,že má jiné tlaky,to se mě ale nezdá.Jen nevím,jestli ty co mě nabízí,jsou opravdu ty dvoupružinové,poslal mě fotku,nějaké číslo mě opsal,liší se to jen snad jedním číslem,proti těm co mam já.

Napsal: 09 srp 2008, 16:22
od TDI tech
No opravte ma ak sa mylim, ale Croma Turbo D i.d.rotacka nikdy nemala EDC cerpadlo a ani vstrekovaci ciklus rozdeleny na pilotnu a hlavnu davku. Je to proste klasicka MTDI rotacka.

Napsal: 09 srp 2008, 22:28
od pajda
No to je dost možmý že bude mít jiný tlaky.

Ten system pilotního vstřiku je dělanej ptávě těma dvěma pružinama.Jedna je měkčí,druhá tvrdší,takže je vstřik paliva rozdělenej do dvou etap.S el. řízením čerpadla to nemá nic společnýho.

Napsal: 09 srp 2008, 23:03
od raara
No jen to jsem chtěl vědět,jestli jsou takové vstřikovače a jak je poznám.

Napsal: 10 srp 2008, 19:12
od TDI tech
Prave som hovoril s clovekom co je maniak na Cromy TDI a on mi potvrdil, ze Croma pilotny a hlavny vstrek nevie. Ta druha maksia pruzina tam je iba preto aby vo vyssich otackach utlmila zakmity ihly v dyze.

Napsal: 10 srp 2008, 21:10
od bjukemen
...ahoj potrebujem radu kupil som motor 1.9tdid a ako som sa pozeral na tie vstrekovače tak zo spodu su nejaké dierky so zavitom tak chcem vedieť či mi tam niečo chýba alebo čo poprípade dajte foto vstreku...


...nemajú tam byť nahodou prepadové hadičky...

Napsal: 10 srp 2008, 22:23
od pajda
Fiat měl pilotní vstřik tímhle způsobem.Stejně jako měl první "TDI" a první motor se systémem common rail,mimochodem už v roce 92.

Napsal: 11 srp 2008, 06:25
od raara
bjukemen píše:...ahoj potrebujem radu kupil som motor 1.9tdid a ako som sa pozeral na tie vstrekovače tak zo spodu su nejaké dierky so zavitom tak chcem vedieť či mi tam niečo chýba alebo čo poprípade dajte foto vstreku...


...nemajú tam byť nahodou prepadové hadičky...
tak přepadové hadičky tam jsou,jestli myslíš tohleObrázek

Napsal: 11 srp 2008, 06:39
od raara
No pišou od r.v. 92 dvoupružinový vstřikovač,jednou jsem s někým mluvil,ten mě řikal,že se mu motor zadřel,že dovezl novější Cromu a ta že snad má řízené čerpadlo a uplně jiný zvuk,jako Octávka

Napsal: 11 srp 2008, 08:54
od TDI tech
raara píše:No pišou od r.v. 92 dvoupružinový vstřikovač,jednou jsem s někým mluvil,ten mě řikal,že se mu motor zadřel,že dovezl novější Cromu a ta že snad má řízené čerpadlo a uplně jiný zvuk,jako Octávka
Croma TDI s EDC cerpadlom neexistuje. Tych zopar drotikov co idu do cerpadla su iba snimac polohy plynoveho pedalu, spinac max. krajnej polohy plynoveho pedalu (koli EGR) predvstrek, stopventyl / prip. 3vodice k IMM tot vsjo. Ak ich odpojis motor pobezi uplne normalne dalej (samozrejme okrem stopventylu).

Napsal: 11 srp 2008, 09:20
od TDI tech
pajda píše:Fiat měl pilotní vstřik tímhle způsobem.Stejně jako měl první "TDI" a první motor se systémem common rail,mimochodem už v roce 92.
Asi musim zajst trochu do dejin techniky. FIAT prvy TDI nemal, FIAT ako prvy na svete TDI pouzil v osobnom aute (Croma) a aj ho seriovo vyrabal.
V roku 1994 inziniery FIAT group konkretne divizie Alfa Romeo zacali pracovat na vyvoji uplne noveho revolucneho systemu vstrekovania nafty Common Rail. V roku 1995 uz mali zhotoveny prvy prototyp tohto vstrekovania a koncom toho isteho roku a vpriebehu nasledujuceho roku vyrobili zopar kusov FIAT Croma 1.9 JTD s tymto systemom. No chod motora nesplnal celkom ich predstavy.
Pretoze vtej dobe to bola este dost tazko zvladnutelna technologia a FIAT group potreboval vynalozit dalsie nemale financne prostriedky na drobne doladenie chybyciek a vyriesenie nedostatkov vtedy este v plienkach CR systemu, tak po dohode a stanoveni urcitych obchodnych a autorskych podmienok odstupil vyvoj, inzinierov a svoje know-how BOSCHovy. BOSCH v r.1997 predstavil finalnu verziu systemu vstrekovania Common Rail a FIAT group okamzite zahajil ako prvy na svete seriovu vyrobu automobilov s motormi so vstrekovanim common rail (JTD). Nasledne nato od BOSCHa kupil a zacal montovat CR systemy aj Mercedes-Benz (CDI). No boom CR nastal az v roku 1998 ked PSA Peugeot zacal pouzivat tiez CR a investoval do marketingu a vdaka reklame spravil motory s CR velmi popularne.
No za otca CR je podla autorskych a obchodnych podmienok dohodnutych s firmou BOSCH oficialne uznany FIAT.

FIAT group tento system nadalej neustale vivija, vylepsuje a zdokonaluje. Momentalne je na trhu tretia generacia systemu CR. Disponuje vstrekovacim tlakom 1800Bar, piezoelektrickymi vstrekovacmy a vstrekovaciou mapou MultiJet.

Napsal: 11 srp 2008, 09:35
od TDI tech
A este nieco. System Common Rail okrem BOSCHa vyrabaju licencne aj firmy, SIEMMENS, Delphi a DENSO.

Napsal: 11 srp 2008, 10:07
od raara
jojo píše:
raara píše:No pišou od r.v. 92 dvoupružinový vstřikovač,jednou jsem s někým mluvil,ten mě řikal,že se mu motor zadřel,že dovezl novější Cromu a ta že snad má řízené čerpadlo a uplně jiný zvuk,jako Octávka
Croma TDI s EDC cerpadlom neexistuje. Tych zopar drotikov co idu do cerpadla su iba snimac polohy plynoveho pedalu, spinac max. krajnej polohy plynoveho pedalu (koli EGR) predvstrek, stopventyl / prip. 3vodice k IMM tot vsjo. Ak ich odpojis motor pobezi uplne normalne dalej (samozrejme okrem stopventylu).
tak to jo,přesně tak,řikal mě,že ani všechny dráty zapojené nemá a jezdí to,tím pádem je zbytečné,abych takové dvoupružinové vstřikovače (které se mají montovat od r.92)sháněl,když to neni na ten pilotní vstřik,díky