Velka kola vs. nizkoprofilove pneu vs. dily napravy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Velka kola vs. nizkoprofilove pneu vs. dily napravy
Pred nejakym pulrokem jsem koupil od kamarada 16" origo kola Alfa Romeo a na ne pneu 205/45/16. Kratce po namontovani kol na auto jsem menil ramena a cepy rizeni (velke vule,auto nekdy samo od sebe mirne zatocilo,pri prerazovani sebou volant cukl do strany), nyni uz s novymi cepy a rameny je vse OK, auto jezdi jako po kolejich, ale mam obavy ze se vse zacne za nejakou dobu opet sesypavat. Ramena staly 833Kč/kus , nové, v Azzure v Brne, cepy 250Kc za kus. Ma nekdo zkusenosti s velkymi koly a jejich vliv na trvanlivost napravy? Jinak na origo 14" kolech to auto vypada hnusne ale podvozek drzi, na 16" vypada az skoro brutalne (kola couhaji cca 1cm z blatniku) ale zase trvanlivost dilu napravy je buhvi jaka.Diky predem za odpovedi a nazory.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně, že to "vypadá". Geometrie je v háji a jízdní vlastnosti nadraka. Pokud neprochází prodloužená osa svislého čepu středem pneumatiky a těžiště není ve středu kuličkových drah, tak je to vylepšení k horšímu. Takové vozidlo ani nesmí projít STK. Pokud dojde k dopravní nehodě, pojišťovna odmítne plnění. Brutálně.
Hlavně, že báto cáká na střechu a na kolemjdoucí.
Hlavně, že báto cáká na střechu a na kolemjdoucí.
No kdyz das vetsi kola nez ty co mas predepsany vyrobcem tak musis pocitat se snizenim zivotnosti cepu silenbloku lozisek a v neposledni rade dostavaj vic zahulit i tlumice a pruziny nic mene jestli cumej centimetr pres tak je to na pokutu a mel bys vytahnout lemy nebo koupit pneu co ti udelaj A ale to je to nejhorsi reseni co muzes zvolit a vposledni rade vymenit ty kola za jiny co maji jiny ET vetsi a popripade i mensi J
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS. Dacia Duster II 1.5 dci
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak pomyslné prodloužení čepu musí procházet přesně polovinou pneumatiky (cca 10,5 cm od strany disku)? Pak li že je prochází vnitřní polovinou pneumatiky (dál od středu) tak tím je to horší? Může to vytrhnout svislý čep?origoš píše:Hlavně, že to "vypadá". Geometrie je v háji a jízdní vlastnosti nadraka. Pokud neprochází prodloužená osa svislého čepu středem pneumatiky a těžiště není ve středu kuličkových drah, tak je to vylepšení k horšímu. Takové vozidlo ani nesmí projít STK. Pokud dojde k dopravní nehodě, pojišťovna odmítne plnění. Brutálně.
Hlavně, že báto cáká na střechu a na kolemjdoucí.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Napsal jsem jak správně má vypadat geometrie přední osy. Tyto zásady firmy, které prodávají homologované díly ke sportovním úpravám musí dodržet. Nestačí jen namontovat širší disky, eventuálně to vypíčit pomocí podložek ven, aby to "vypadalo", nebo kolo nedřelo o tlumič. Musí se vyměnit těhlice, tlumiče, většinou i pružiny a i další díly. Homologace je nutná a úprava musí být zapsána v technickém průkazu, jinak se jedná o nedovolený zásah do konstrukce vozidla. Od dnešního dne platí přísnější předpisy a policajtům jistě podobné výstřelky neujdou. Samozřejmě je to Tvůj problém, co si se svým autem uděláš já takové úpravy prostě neuznávám. Denně vidím spoustu takhle "vylepšených" vozidel. Bohužel jezdí přes stejné přechody, po kterých chodí naše děti.
- Tkevlar
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 178
- Registrován: 23 led 2006, 17:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ja ted trochu odbocim nechapu totiz " těžiště není ve středu kuličkových drah".
Ciste teoreticky na Tipo se davali 15", 14" i 13" kola a žádný rozdíl v podvozku jsem neviděl. Takže na Mé Tipo kde mám 13" bych mohl s klidnou duší dát 15" a k žádnému zhoršení by nedošlo jen ke zlepšení pač bych měl širší pneumatiky. Nepočítám do toho, že by to moje Tipo neutáhlo a že nejsou peníze a že bych to tam stejnak nedal max 14".
Ciste teoreticky na Tipo se davali 15", 14" i 13" kola a žádný rozdíl v podvozku jsem neviděl. Takže na Mé Tipo kde mám 13" bych mohl s klidnou duší dát 15" a k žádnému zhoršení by nedošlo jen ke zlepšení pač bych měl širší pneumatiky. Nepočítám do toho, že by to moje Tipo neutáhlo a že nejsou peníze a že bych to tam stejnak nedal max 14".
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
ex. Fiat Tipo 1.7D
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud měly disky stejné ET, tak proč né. To je OK. S tím ložiskem je to takhle. Jedná se o dvouřadé kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem, a z důvodu životnosti je dost důležité, aby se zatížení rozložilo rovnoměrně na obě kuličkové dráhy. To platí stoprocentně, pokud auto stojí, nebo jede rovně a je použit disk se správným ET. V zatáčkách se začnou projevovat dynamické účinky, se kterými konstrukce nápravy musí počítat a nesmí být překročeny mezní hodnoty.
Když ale posuneme těžistě síly mimo ložisko, a k tomu dojde snadno, když uvážíme, že rozteč kul. drah je asi 30 mm (podle velikosti ložiska), tak dojde k "vyvracení" ložiska už když auto stojí. Dynamické účinky při jízdě tuhle nepříznivou skutečnost násobí a dochází k nadměrnému opotřebení. Životnost ložisek kol podle mých zkušeností není nic moc a že se prodávají i v nevalné kvalitě nemusím připomínat. Auta by měla být především bezpečná a spolehlivá. Co chvíli ke mně přijede člověk, co někde levně koupil alu disky a chce je nabastlit na auto, kam nepatří. A já mu řeknu: "Jo hliník, tak to musíš do Humpolce, tyhle předělávky nedělám".
Když ale posuneme těžistě síly mimo ložisko, a k tomu dojde snadno, když uvážíme, že rozteč kul. drah je asi 30 mm (podle velikosti ložiska), tak dojde k "vyvracení" ložiska už když auto stojí. Dynamické účinky při jízdě tuhle nepříznivou skutečnost násobí a dochází k nadměrnému opotřebení. Životnost ložisek kol podle mých zkušeností není nic moc a že se prodávají i v nevalné kvalitě nemusím připomínat. Auta by měla být především bezpečná a spolehlivá. Co chvíli ke mně přijede člověk, co někde levně koupil alu disky a chce je nabastlit na auto, kam nepatří. A já mu řeknu: "Jo hliník, tak to musíš do Humpolce, tyhle předělávky nedělám".
Rovno si priprav prachy na nove ramena (okrem ineho), ja som vymenil ramena za nove 2500,-/ks a jedna cesta KV - BA a spat ich odrovnala. Teda este jazdia, ale uz je pocut volu. Za nejakych 800,-/ks, tie musia byt vybuchane uz z vyroby. A 16-ky s vyskou gumy 45 tomu tiez na zivotnosti nepridaju.lukee píše:Díky za vysvětlení, budu pozorovat kde se začne časem něco na nápravě dít. Akorát mě trošku mrzí protože ty kola jsem leštil ručně celý týden, vzal jsem si kvůli toho i dovolenou v práci
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti
D1 a to jej tuc, tuc, tuc robi zazraky. Neni nad kvalitny rovny panel. Tymto zdravim vsetkych kamionakov a prajem im vela stastnych km s pretazenymi navesmi.
Tie ramena su TRW a su od Stangla. Teraz stoja 2000,-/ks
Mam ich tam este stale (asi 2 roky), ja len, ze po montazi boli uplne tiche a teraz po prejazde vyraznejsimi dierami uz su pocut.
Tie ramena su TRW a su od Stangla. Teraz stoja 2000,-/ks
Mam ich tam este stale (asi 2 roky), ja len, ze po montazi boli uplne tiche a teraz po prejazde vyraznejsimi dierami uz su pocut.
Fiat Tipo 1.9TDsX 270.000 km / po smrti
A nemáš v háji tlumiče? že by ti všechny ty nárazy šly do čepu??rat21 píše:D1 a to jej tuc, tuc, tuc robi zazraky. Neni nad kvalitny rovny panel. Tymto zdravim vsetkych kamionakov a prajem im vela stastnych km s pretazenymi navesmi.
Tie ramena su TRW a su od Stangla. Teraz stoja 2000,-/ks
Mam ich tam este stale (asi 2 roky), ja len, ze po montazi boli uplne tiche a teraz po prejazde vyraznejsimi dierami uz su pocut.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V