Stránka 1 z 2

Slabý ťah bmw 325TDS

Napsal: 22 zář 2008, 18:06
od slany
Chlapi chcem kúpiť bmw 325 tds 105kw rok 95.Je tam ale problém že auto neťahá ako má.Predávajúci mi tvrdi že s autom bol na diagnostike a povedali mu že je zlé čidlo teploty vzduchu v sacom potrubí.Je tam niečo také a može to spôsobovať?neni tam len váha vzduchu?Auto ťahá ako hladký diesel bez turba.Ináč motor má tlaky vo válcoch ok.Vopred dakujem za odpovede

Napsal: 23 zář 2008, 18:54
od slany
Chlapi to nik nevie poradiť?

Napsal: 23 zář 2008, 21:56
od toyota.kzj
to cidlo to muze zpusobit,je umisteno zespodu na sani.a da se nahradit jen odporem ale nevim uz jakou hodnotu.

Napsal: 24 zář 2008, 19:57
od slany
DAkujem

Napsal: 24 zář 2008, 20:07
od slany
Ozaj prosím ťa kde presnejšie je to čidlo umiestnené?

Napsal: 24 zář 2008, 21:35
od toyota.kzj
je na komore sani zespodu je dvou pin konektor jako va vstrikach Wv

Napsal: 26 zář 2008, 09:34
od barvas
Pokud to nejezdí jak má, tak to nekupuj. Může to být cokoli od čerpadla po turbo. Kdyby to bylo jenom to čidlo jak tvrdí prodávající, tak ho vymění a zjednodušší prodej. Měl jsem E 34 s tím to motorem, jsem automechanik se slušným zázemím ale tenhle motor mě docela potrápil, už bych to nechtěl mít doma. Nespolehlivé a drahé na údržbu.

Napsal: 30 zář 2008, 01:06
od Dan_O799
:D taky mam tenhle problem...motor jde jak ma ale vubec to nejede,mam 325TD... kde se da koupit to čidlo nebo jaky odpor tam dat? poradte někdo prosím...jinak spotreba 12litru,mam to v 36 v automatu :(

Napsal: 30 zář 2008, 07:11
od barvas
Dan_O799 píše::D taky mam tenhle problem...motor jde jak ma ale vubec to nejede,mam 325TD... kde se da koupit to čidlo nebo jaky odpor tam dat? poradte někdo prosím...jinak spotreba 12litru,mam to v 36 v automatu :(
Motor jde jak má ale nejede to, to nějak neštimuje. Zkus odpojit EGR ventil (vytáhni tu podtlakovou hadičku co ovládá tu klapku), ještě před tím bych rozpojil tu hadici před sáním a zkontroloval jestli je ta klapka v otevřené poloze, někdy je tam bordel a zůstane přivřená. Zmáčkni hadici za turbem a zvyš otáčky, měla by ztvrdnout tlakem - nejjednodušší zkouška funkčnosti turba. Od turba vede k EGR ventilu trubka, někdy praskne - projevuje se to syčením při akceleraci, místo praskliny bývá očouzené, chce to ošahat (za studena - pálí to). Pak jsou tady takové základní věci, jako jestli nemáš zanesený vzduchový filtr. Podle těch popisů závady mě to furt vede hledat tu závadu v přívodu vzduchu, je to udušený. Teda pokud to začalo dělat samo do sebe, jestli se to začalo projevovat po nějakém zásahu na čerpadle nebo rozvodech tak to jsme pak zase úplně někde jinde. Také jsem se setkal s tím (konkrétně u sebe), že jsem měl lehce přídřené čerpadlo - ten předsuvník) dej do nafty trochu oleje klidně 1dcl na 10l nafty, většinou se to rozchodí.

Napsal: 30 zář 2008, 16:23
od Dan_O799
barvas píše:
Dan_O799 píše::D taky mam tenhle problem...motor jde jak ma ale vubec to nejede,mam 325TD... kde se da koupit to čidlo nebo jaky odpor tam dat? poradte někdo prosím...jinak spotreba 12litru,mam to v 36 v automatu :(
Motor jde jak má ale nejede to, to nějak neštimuje. Zkus odpojit EGR ventil (vytáhni tu podtlakovou hadičku co ovládá tu klapku), ještě před tím bych rozpojil tu hadici před sáním a zkontroloval jestli je ta klapka v otevřené poloze, někdy je tam bordel a zůstane přivřená. Zmáčkni hadici za turbem a zvyš otáčky, měla by ztvrdnout tlakem - nejjednodušší zkouška funkčnosti turba. Od turba vede k EGR ventilu trubka, někdy praskne - projevuje se to syčením při akceleraci, místo praskliny bývá očouzené, chce to ošahat (za studena - pálí to). Pak jsou tady takové základní věci, jako jestli nemáš zanesený vzduchový filtr. Podle těch popisů závady mě to furt vede hledat tu závadu v přívodu vzduchu, je to udušený. Teda pokud to začalo dělat samo do sebe, jestli se to začalo projevovat po nějakém zásahu na čerpadle nebo rozvodech tak to jsme pak zase úplně někde jinde. Také jsem se setkal s tím (konkrétně u sebe), že jsem měl lehce přídřené čerpadlo - ten předsuvník) dej do nafty trochu oleje klidně 1dcl na 10l nafty, většinou se to rozchodí.

tak EGR je zaslepeno,filtr ok,turbo tlačí až ve vysokejch otáčkách,spotřeba velka a vykon nikde... :(
asi tam jde málo nafty,vubec to nekouří.

Napsal: 30 zář 2008, 18:52
od Bosis
No záleží jak si to turbo zkoušel a kolik to je přesně ta hodnota turbotlaku.Turbo se zkouší v tahu,nejlépe do táhlého kopce a mezi 3000-4000 ot/min má tlačit u TD(115PS) 0.65 bar u TDSa(143PS) 1 bar.
V případě že tam třeba ten tlak bude,ale bude vadný snímač turbotlaku prostřednictvím řj motoru zjištuje jaký je,tak stejně řj motoru naftu nepřidá,přidává prostě podle velikosti turbotlaku.
Není třeba jen vypadlá ta hadička co vede ze sacího potrubí k tomu čidlu tlaku.
A kolik ten motor vůbec točí?

Napsal: 01 říj 2008, 09:50
od barvas
Bosis píše:No záleží jak si to turbo zkoušel a kolik to je přesně ta hodnota turbotlaku.Turbo se zkouší v tahu,nejlépe do táhlého kopce a mezi 3000-4000 ot/min má tlačit u TD(115PS) 0.65 bar u TDSa(143PS) 1 bar.
V případě že tam třeba ten tlak bude,ale bude vadný snímač turbotlaku prostřednictvím řj motoru zjištuje jaký je,tak stejně řj motoru naftu nepřidá,přidává prostě podle velikosti turbotlaku.
Není třeba jen vypadlá ta hadička co vede ze sacího potrubí k tomu čidlu tlaku.
A kolik ten motor vůbec točí?
Píše že má tds r.v 95, to bude podle mě M51, tam to tak chytrý není. (alespoň u mě to tak nebylo) Může tam jít málo nafty, ( po filtru nafty už určitě šel) ale to by spíš cukalo při zátěži. A kdyby tam šlo málo nafty tak je to docela dobře poznat podle toho bramborometru na měření okamžité spotřeby, při plně sešlápnuté pedálu plynu a akceleraci by to neukazovalo za roh jako normálně ale motalo by se to tak okolo 20-25l (také osobně odzkoušeno). Na druhou stranu píše, že to nekouří. Co řídící vstřik na 4 válci? Nebo úplná blbost - není zanešený výfuk, někdy i uhnilá přepážka v tlumiči která začne působit v roli klapky dovede pozlobit....

Napsal: 01 říj 2008, 10:09
od Bosis
Ještě může jít o druhý extrém,a to že turbotlak je moc veliký.Nevím jak u TD,ale u TDS (E34),když je zatuhlá regulace turbotlaku waste-gate tak ten turbotlak spoupá pořád více aniž by byl regulován a po dosažení (u TDS) tuším 1.5 či 1.7 baru tu naftu začne řj motoru také odstavovat,jedná se jakousi ochranu toho motoru.
Nebo pak ucpaný katalyzátor jak už bylo napsáno nahoře. ;)

Napsal: 01 říj 2008, 11:58
od Dan_O799
motor je to td z roku 92
točí normalně 5500ot.
včera se mi stalo že jsem sundal za jizdy nohu z plynu a pak to vubec na plyn nereagovalo,musel sem asi 40s držet plnej a pak se to rozjelo a šlo to už normalně...
kat to nema.

Napsal: 01 říj 2008, 16:26
od Dan_O799
tak už to jede líp...
jestli ten snimač tlaku ma 3pin zásrčku tak hadička od něj byla zaslepená... bylo to asi nějak špatně zapojeny.
dřív mi po dálnici ujíždela i fabia HTP (LOL)
ted 200km/h neni problem :)