Nejde nastartovat- relé????

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Nejde nastartovat- relé????

Příspěvek od Ondra »

Zdravím všechny příznivce TDíček. Mám takový problém s Oct. TDI 81KW. Někdy se mi stane (intenzita výrazně roste), že zastavím s teplým autem, vypnu motor no a když jdu třeba za 1-5 minut nastartovat,tak to nejde. Můžu točit třeba "celej den"a nic. Nejdříve mě napadlo, že by mohl být problém s nedostatkem nafty, případně že by systém nasával někde vzduch. Potom jsem zkusil, při tom když to nešlo nastartovat několikrát zapnout a vypnout zapalování a až potom nastartovat, což vždy pomohlo a auto chytlo nadrc. Z toho jsem nějak vydedukoval, že by to mohlo být nějaké spínací relé, že se třeba neodlepí atd.... Vag nehlásí nic. Kde by jste hledali závadu a popřípadě jak poznat,tedy pokud by to mohlo dělat relé, že již není v pořádku.

Děkuji moc za radu.
Octavia L&K, TDI 81 kw
vildap
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2007, 11:35
Odpovědi: 0

Re: Nejde nastartovat- relé????

Příspěvek od vildap »

Ondra píše:Zdravím všechny příznivce TDíček. Mám takový problém s Oct. TDI 81KW. Někdy se mi stane (intenzita výrazně roste), že zastavím s teplým autem, vypnu motor no a když jdu třeba za 1-5 minut nastartovat,tak to nejde. Můžu točit třeba "celej den"a nic. Nejdříve mě napadlo, že by mohl být problém s nedostatkem nafty, případně že by systém nasával někde vzduch. Potom jsem zkusil, při tom když to nešlo nastartovat několikrát zapnout a vypnout zapalování a až potom nastartovat, což vždy pomohlo a auto chytlo nadrc. Z toho jsem nějak vydedukoval, že by to mohlo být nějaké spínací relé, že se třeba neodlepí atd.... Vag nehlásí nic. Kde by jste hledali závadu a popřípadě jak poznat,tedy pokud by to mohlo dělat relé, že již není v pořádku.

Děkuji moc za radu.
Už to tady je , dej hledat.....
Pssat Variant Comfortline 2004,1.9 TDi PD 96kW ,AWX (chip+EGR off)
Dozbec
Přispěvovatel
Příspěvky: 860
Registrován: 25 bře 2008, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dozbec »

A jak to chyta za studena, jakej je predstrik,a zkusils zvednout startovaci dávku??
Octavia combi 2FL 2.0TDI 103Kw
Fabia Greenline 1.2TDI
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

je to jasně relé napájení řj motoru...když to nejde nastartovat tak tě ani neblikne žhavení co :P
603917329
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

presne tak, rele 109. Vsimni si, ze ked to nechce chytit, tak Ti po zapnuti klucika nepreblikne zhavenie. Vymen rele a mas po probleme.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

No právě to žhavení normálně problikne. Po zapnutí zapalování kontrolka žhavení normálně zasvítí (cca.1-2sekundy), ale motor nejde nastartovat. To relé najdu normálně pod volantem?? Kolik to tak stojí?? A bude to skutečně tím, když se kontrolka žhavení normálně hlásí???
Octavia L&K, TDI 81 kw
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

ak Ti kontrolka normalne preblikne, tak relem to nebude.Skus VAG.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

misoVW píše:ak Ti kontrolka normalne preblikne, tak relem to nebude.Skus VAG.
VAG nic nehlásí. Žádná chyba,žádný problém. Problém je v tom,že mi to vždy udělá v tu nejhorší možnou chvíli a nemám po ruce notebook ani čas to nějak řešit. Zvláštní je, že to udělá vždy jen u teplého motoru.
Octavia L&K, TDI 81 kw
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

kamarádovi se to taky takhle projevovalo a bylo to relé 109, nakonec to prostě nenatočil, ale to už i ta kontrolka žhavení neblikla to relé bylo úplně vytavený (ne kontakty) Od té doby OK
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

Tak ještě jednou. Vyměnil jsem to relé 109. Myslel jsem si, že je vše ale dnes se situace znovu opakovala. Točil jsme tak cca.5s než to chytlo. Čili stejná situace jako předtím. Problém je v tom,že to udělá jen občas a VAG vůbec nic nehlásí. Dnes,když se mi auto nedařilo nastartovat,tak jsem odpojil čidlo teploty a auto chytlo okamžitě.Kde mám hledat chybu. Je mi jasné, že po odpojení čidla teploty dává jednotka vyšší dávku na start. Čidlo ukazuje teplotu v pořádku.Jde mi o to,že auto jinak startuje v pohodě. Může mít špatné čidlo teploty vliv na to,že by auto nešlo vůbec nastartovat, popřípadě dá se nějak zjistit, zda je v pohodě.

Díky za každou radu.
Octavia L&K, TDI 81 kw
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

Jestli jsi nezkoušel zvednout startovací dávku,tak zkus ještě tohle...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

zkusit zvednout startovací dávku nebo namontovat relé pro teplý start viz.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1932
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Ondra píše:
misoVW píše:ak Ti kontrolka normalne preblikne, tak relem to nebude.Skus VAG.
VAG nic nehlásí. Žádná chyba,žádný problém. Problém je v tom,že mi to vždy udělá v tu nejhorší možnou chvíli a nemám po ruce notebook ani čas to nějak řešit. Zvláštní je, že to udělá vždy jen u teplého motoru.
Dojet spravím ;)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

toby66kw píše:
Ondra píše:
misoVW píše:ak Ti kontrolka normalne preblikne, tak relem to nebude.Skus VAG.
VAG nic nehlásí. Žádná chyba,žádný problém. Problém je v tom,že mi to vždy udělá v tu nejhorší možnou chvíli a nemám po ruce notebook ani čas to nějak řešit. Zvláštní je, že to udělá vždy jen u teplého motoru.
Dojet spravím ;)
Kde bych tě našel???
Octavia L&K, TDI 81 kw
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Máme oba v podpisu vyškov ;)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“