Stránka 1 z 3
Xenony
Napsal: 07 říj 2008, 20:48
od alfik
Napsal: 07 říj 2008, 21:33
od Peete
no maji tam hezky vysvetleny, ale neni ta svitivost uvedena spis v kandelach??
Napsal: 08 říj 2008, 08:06
od -=zipp=-
co to je za hovězinu s tím nejpřirozenějším denním světlem - 6kK??? Proč teda dávají skoro všichni výrobci aut 4300K? Protože to svítí blbě? LOL Tohle mě dokáže dycky vytočit
Napsal: 08 říj 2008, 08:07
od -=zipp=-
Peete píše:no maji tam hezky vysvetleny, ale neni ta svitivost uvedena spis v kandelach??
kandelách? Jako že by tam měli někde "cd"?

Není to svítivost, ale teplota světla, proto ty K !!
Napsal: 08 říj 2008, 09:17
od TDI tech
Mnoho ludi si nahodi tie xenonove vybojky do svojich ziarovkovych svetiel a kazdy vuav super ako to svieti. Asi o pol roka maju naspat povodne. Preco?
Zabudli na jednu dost podstatnu vec. Ak priemerne vzdelany clovek na hodinach fyziky nespal, ked pan ucitel vysvetloval optiku, tak vie ze: Teplota vyboja xenonoveho obluku je ovela vyssia ako u obycajnej ziarovky. Xenonove svetlo ma uplne inu vlnovu dlzku ako ziarovkove. A este zopar inych odlisnosti. Takze ak strcite xenonovu vybojku v puzdre ziarovky napr. H7 do paraboly urcenej pre H7 tak to zvykne svietit vsade len nie tam kde treba. Lampa (svetlomet, parabola) bola navrhnuta tak aby rozptilovala svetlo o urcitej vlnovej dlzke a teplote (konkretne H7) do daneho priestoru. Dalsi fakt je ten ze vybojka v puzdre ziarovky je vacsinou o trochu dlhsia co sposobuje ze aj jej ohnisko sa posunie viac dopredu takze uz musi svietit celkom do diva.
Takze ak chcete mat zo xenonovych svetlometov skutocny uzitok a nie len "modry efekt", tak radsej investujte viac a zozente si origo xenonove svetlomety od daneho vyrobcu. Takyto svetlomet uz ma napr. sosovku a cela jeho konstrukcia je navrhnuta tak aby xenonove svetlo rozptylovala tak ako to je treba. Original xenonove svetlomety su uz fakt o niecom uplne inom, ako tieto lacne prestavbove kity.
Napsal: 08 říj 2008, 17:04
od alfik
-=zipp=- píše:co to je za hovězinu s tím nejpřirozenějším denním světlem - 6kK??? Proč teda dávají skoro všichni výrobci aut 4300K? Protože to svítí blbě? LOL Tohle mě dokáže dycky vytočit
http://cs.wikipedia.org/wiki/Barevná_teplota
Napsal: 08 říj 2008, 17:31
od bjukemen
...píšu tam riadne somariny ako vždy...najidealnejšia teplota je 5200
...oko to vidí trochu inak a 6500 svieti pomerne vyrazne do modra!!
Napsal: 08 říj 2008, 17:37
od alfik
No ta enciklopedia asi nebude pisat velke bludy. V podstate tam pisu to co hovoris ty. Tych 5200 az 5500 je cista biela.A tych 6000 bude jemne do modra.
Napsal: 08 říj 2008, 17:38
od kenz007
idealne je niečo oklo 5000 mam 6000 a su dost modre ked je mokro nieje to bohviečo
Napsal: 08 říj 2008, 17:42
od alfik
Tu ma kamarat na Golfe IV 6000 K a hovoril ze za dazda,aj ked je sucho parada.Ze dialkove vobec nepouziva.A kolega mal na Skodovke 6000K z BMW a jeden Xenon mu svietil lepsie,ako mne obidve svetla. A na mokro mas mlhovky...

Napsal: 08 říj 2008, 17:48
od kenz007
hmlovky nemam

Napsal: 08 říj 2008, 17:49
od alfik
Aaaaaa,tak to treba nieco domontovat.

Napsal: 01 lis 2008, 15:57
od greenca
Osobně už bych neměnil.Mám 6000k a absolutní spokojenost.Udělal jsem přestavbu z H.I.D. sady a to co tu píše JOJO,tak stím nesouhlasím.Světlo směřuje kam má a žádné problémy s oslnováním proti jedoucích taky řidičů nemám.Mám je už rok a jak jsem už napsal,tak bych neměnil.
Napsal: 02 lis 2008, 00:20
od Peete
-=zipp=- píše:Peete píše:no maji tam hezky vysvetleny, ale neni ta svitivost uvedena spis v kandelach??
kandelách? Jako že by tam měli někde "cd"?

Není to svítivost, ale teplota světla, proto ty K !!
ok ok jsem se spletl...

Napsal: 06 lis 2008, 15:21
od bjukemen
...jojo zrejmä myslel to že svietia na prd ked ich dáš do klasických svetiel čo ešte nemajú číru optiku,kde je to hrube pasikavé sklo...