Dvouhmotový setrvačník

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Dvouhmotový setrvačník

Příspěvek od Marek77 »

Pánové, jak poznám při kontrole spojky, kdy dvouhmotový setrvačník je použitelný a kdy je vadný a je tedy třeba ho měnit? Co se na něm projeví jako opotřebení?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak jednak by měl vůli, že chodí od dorazu k dorazu a já ho měl totál ko, takže z té dělící spáry lezl ten tlumicí materiál ( asi nějaká guma ).
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podle vyjádření "odborníků" ze škodovky se prý při výměně spojky pokaždé setrvačník měnit nemusí. Je to dáno stupněm jeho opotřebení a nějak se to dá měřit či co. Zajímalo by mě, jak se dá zjistit, že je v pořádku nebo je k výměně - čeká mě spojka na Octavii, tak to zjišťuju.

Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Dej tam jednohmotovej set a už nebudeš mít problémy ;) , já porovnával hodně setrváků a netroufnul bych si na 100% tvrdit v jakém jsou stavu, obecně od LUKU jsou volnější, měl jsem doma nový LUK a SACHS který měl přez 100tis.KM a ten SACHS mi přišel v lepšim stavu jak ten LUK.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nechci jednohmotu. Dvouhmota má nesporné výhody.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

Je to asi ako píše Fantík, teda aspoň u mňa. Ale ak chceš, tak na školení od Luk-u tam vyprávali, že ten volný pohyb by sa mal vmestiť do 7 zubov (na zotrváku)
minko2
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 čer 2007, 15:09
Odpovědi: 0
Bydliště: slovensko

Dvojhmotový zotrvačník

Příspěvek od minko2 »

Mám takú jednu teoriu, pokial je problém v spojke a treba robiť výmenu,tak sa mení kompletný set,totiž všetky diely sa opotrebovávajú rovnako a baviť sa iba o výmene iba určitých komponentov je podvod na zákazníka.Ľahko sa fakturuje za demontáž a montáž prevodovky 2-krát,lebo nevymenená časť sa časom pokazí.Toto už nie je Š 120!!!!
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Dvouhmotak ko poznas treba takhle,treba jako u mě,když to chcipnu rany s prevodovky jak svine taky to dela jak pise huml,pri dojezdu na krizovatce kdy auto este jede tak mi pri slapnutí spojky vybruje pedal. Po vymontovní prevodovky by se ten stred se spojkou mel otacet od dorazu k dorazu volne max zoubek až dva a když ho otocis smerem pritlacakem dolu a sahnes na nej tak se nesmí vaklat. Jinak presne se to zjistí pripravkem,je to neco jak momentak s uhlomerem. Na ten stred s pritlacakem nasoubujes ten nastroj.pak to predepnes a na ten samotnej setrvak namontujes ten uhlomer co ukazuje stupne nebo je to v milimetrech,ted nevím. Pak proste zaberes až to cvakne jak momentak,no a na tej stupnici se ti ukaže jista vzdalnost o kolik se to pri tom zatízení posunulo. Jsou na to takový tabulky.Když je to moc,tak sou ty pružiny uvnitr unavený nebo praskly,ten pohyblivej stred se nesmy když ho otocis dolu vaklat,pak to vybruje že a nejvyc skodí logicky hrabky,spojkovaní apodobný hovadiny.
DynDyn
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 17 zář 2008, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od DynDyn »

Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

DynDyn píše:Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
Jestli máš 74kw TDi PD tak dvouhmotu /naštěstí/ nemáš. A to lehklé pulzování je normální.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Huml píše:a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Já nemám žádný problém, jen sjetou lamelu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak vyměň set bez setrváku a máš klid. To auto je tvoje nebo to máš pro někoho?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Marek77 píše:
Huml píše:a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Já nemám žádný problém, jen sjetou lamelu.
tak co řešíš, přesně, vyměň sadu spojky a máš to
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To jsem zamýšlel. Jde mi jen o to, jak poznat, či je setrvačník v pořádku. Je mi jasné, že pokud za něj vezmu a klepne mi o doraz na druhé straně, asi v pořádku nebude. Ale to nepředpokládám, že se stane. Rozhodím to asi o víkendu a uvidím. Auto má přes půl mega.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“