Dvouhmotový setrvačník
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dvouhmotový setrvačník
Pánové, jak poznám při kontrole spojky, kdy dvouhmotový setrvačník je použitelný a kdy je vadný a je tedy třeba ho měnit? Co se na něm projeví jako opotřebení?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Podle vyjádření "odborníků" ze škodovky se prý při výměně spojky pokaždé setrvačník měnit nemusí. Je to dáno stupněm jeho opotřebení a nějak se to dá měřit či co. Zajímalo by mě, jak se dá zjistit, že je v pořádku nebo je k výměně - čeká mě spojka na Octavii, tak to zjišťuju.
Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dvojhmotový zotrvačník
Mám takú jednu teoriu, pokial je problém v spojke a treba robiť výmenu,tak sa mení kompletný set,totiž všetky diely sa opotrebovávajú rovnako a baviť sa iba o výmene iba určitých komponentov je podvod na zákazníka.Ľahko sa fakturuje za demontáž a montáž prevodovky 2-krát,lebo nevymenená časť sa časom pokazí.Toto už nie je Š 120!!!!
Dvouhmotak ko poznas treba takhle,treba jako u mě,když to chcipnu rany s prevodovky jak svine taky to dela jak pise huml,pri dojezdu na krizovatce kdy auto este jede tak mi pri slapnutí spojky vybruje pedal. Po vymontovní prevodovky by se ten stred se spojkou mel otacet od dorazu k dorazu volne max zoubek až dva a když ho otocis smerem pritlacakem dolu a sahnes na nej tak se nesmí vaklat. Jinak presne se to zjistí pripravkem,je to neco jak momentak s uhlomerem. Na ten stred s pritlacakem nasoubujes ten nastroj.pak to predepnes a na ten samotnej setrvak namontujes ten uhlomer co ukazuje stupne nebo je to v milimetrech,ted nevím. Pak proste zaberes až to cvakne jak momentak,no a na tej stupnici se ti ukaže jista vzdalnost o kolik se to pri tom zatízení posunulo. Jsou na to takový tabulky.Když je to moc,tak sou ty pružiny uvnitr unavený nebo praskly,ten pohyblivej stred se nesmy když ho otocis dolu vaklat,pak to vybruje že a nejvyc skodí logicky hrabky,spojkovaní apodobný hovadiny.
Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Jestli máš 74kw TDi PD tak dvouhmotu /naštěstí/ nemáš. A to lehklé pulzování je normální.DynDyn píše:Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
To jsem zamýšlel. Jde mi jen o to, jak poznat, či je setrvačník v pořádku. Je mi jasné, že pokud za něj vezmu a klepne mi o doraz na druhé straně, asi v pořádku nebude. Ale to nepředpokládám, že se stane. Rozhodím to asi o víkendu a uvidím. Auto má přes půl mega.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)