divnej zvuk u ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Zdendas
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 25 led 2006, 16:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, Žižkov

divnej zvuk u ASV

Příspěvek od Zdendas »

mám problém s Laurinem 81kw ASV rv 2001
když vytočim na volnoběch motor nad 2 tisíce a rychle pustím plyn, tak při pádu otáček se ozývá z motorového prostoru divný zvuk.Jako když jde podtlak do sání nebo nevim kam, prostě to nejde poznat odkud to jde. připomíná mi to zvuk jak když voda vytejká z vany a vcucne se do odpadu :-)))
zkoušel jsem odpojit ventil N75 (ten pod stěrači s bílou hlavičkou) a přestalo to.Je to tedy tím?
jinak auto občas padá do nouzáku, ale jen když je studený motor -přesněji nemá ještě rovných 90stupnů,ale o něco méně.Tak kolem 2000-2500 otáček na plný plyn to vypadne, pak stačí restartovat motor a už to neudělá ani když to točim do omezovače do toho největšího krpálu.Tohle zřejmě bude malinko přidřený VTG :-(

zkusím tedy vyměnit ten ventil, sehnal jsem si hned jinej, ale z Golfa 81kW a ten má jinej konektor :((( tak scháním dál
kolik stojí nový a kde se dá sehnat? Mě ho známý nabízí nový za 3500,- a to se mi zdá moc a hlavně nevím jestli to je tím.

VAG hlásí jen chybu překročení plnicího tlaku, ale pokud to nespadne do nouzaku, tak nehlásí nic.
Laurinek ASV TDI - prodáno

Audi A4 Avant ( B8 ) 3.0 Tdi quattro
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

pokud máš zájem o ten ventil (N75) a má to ovál konektor (od rv 00) . a jseš z okolí Prahy tak ho mám za 500,- . pokud máš hranatej (obdélník do rv 00 ) tak si to dej tady do bazaru a někdo se ti ozve 8)
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Re: divnej zvuk u ASV

Příspěvek od lib.ra »

Zdendas píše:mám problém s Laurinem 81kw ASV rv 2001
když vytočim na volnoběch motor nad 2 tisíce a rychle pustím plyn, tak při pádu otáček se ozývá z motorového prostoru divný zvuk.Jako když jde podtlak do sání nebo nevim kam, prostě to nejde poznat odkud to jde. připomíná mi to zvuk jak když voda vytejká z vany a vcucne se do odpadu :-)))
zkoušel jsem odpojit ventil N75 (ten pod stěrači s bílou hlavičkou) a přestalo to.Je to tedy tím?
jinak auto občas padá do nouzáku, ale jen když je studený motor -přesněji nemá ještě rovných 90stupnů,ale o něco méně.Tak kolem 2000-2500 otáček na plný plyn to vypadne, pak stačí restartovat motor a už to neudělá ani když to točim do omezovače do toho největšího krpálu.Tohle zřejmě bude malinko přidřený VTG :-(

zkusím tedy vyměnit ten ventil, sehnal jsem si hned jinej, ale z Golfa 81kW a ten má jinej konektor :((( tak scháním dál
kolik stojí nový a kde se dá sehnat? Mě ho známý nabízí nový za 3500,- a to se mi zdá moc a hlavně nevím jestli to je tím.

VAG hlásí jen chybu překročení plnicího tlaku, ale pokud to nespadne do nouzaku, tak nehlásí nic.
Mám úplně stejné problémy na úplně stejném motoru. Nejdříve v létě mi to padalo do nouzáku, pak se ještě přidalo to syčení při sundání nohy z plynu a pak ještě tomu nějak spadl výkon při vyšších otáčkách. Je to zajimavé že ikdyž se to dusí a těžce rozjíždí tak to i tak spadne nad 2tis.ot. do nouzáku. Jednotka píše překročená mez plnicího tlaku. Vyměnil jsem váhu hned jak jsem zjistil že to padá do nouzáku a nic. Pak jak mi to začlo syčet tak jsem jel do servisu Škoda. Tam říkal že to může být ventil N75 nebo přidřené lopatky tak 50na50. Namontovali mi tam nový N75 a nechali mě to týden testovat. Bylo to pořád stejné tak mi tam dali zpátky ten můj N75. Na dotaz proč to tak po spuštění nohy z plyn. pedálu šelestí mi odpověděl že to je normální doběh turba. Já sy myslím že to normální není protože mi to dříve nedělalo. Ten hluk je dost velký, slyším to i při přezřazování ale né vždy. Nejvíc to je slyšet z filtru. Dočetl jsem se o tom, že to může být i praskla hadice od interkoleru nebo přímo interkoler. No a pak přišla další závada slabý výkon ve vyšších otáčkách. Vytáhne to max 130kmh ato ještě když to tlačím očima, před tím to jelo 170kmh (vic jsem to nezkoušel) z lehkostí-měl jsem strach že to ulítne!!!
Teď vím 100% že mám zatuhlé lopatky na turbu. Budu to čistit až se oteplí ale jestli to vyřeší všechny problémy to nevím.
Kdybys zjistil něco víc tak napiš-více hlav více rozumu (wallbash)
Octavia 1.9 TDI 81kW
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

Ještě kdybys napsal měsíc a den výroby, třeba by jsme přišli na to že jsme to měli vyrobené ve stejnou dobu v pátek odpoledne :-D
Octavia 1.9 TDI 81kW
Zdendas
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 25 led 2006, 16:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, Žižkov

Příspěvek od Zdendas »

no moje kombi L&K bylo vyrobeno někdy v týdnu od 11. do 17. července 2001...
Ale jinak ten zvuk je fakt divnej a začal mi dělat teprve nedávno po jedné docela ostré jizdě.Pravda je, že snížení výkonu zatím nepocituji a auto klidně dá i 210 tacho a ani zrychlení není horší...ale jak jsem psal předtím, ne plně zahřátý motor často padá do nouzáku a škube kolem 2 tisíc otáček....já si myslím, že se rozhýbavají zatuhlé lopatky, které se teplem oleje uvolní a dají pokoj....
Každopadně ten ventil zkusím vyměnit a dám vědět....
trubky od IC jsem opticky kontroloval a nezdá se mi, že by to někde foukalo.
váha byla měněna někdy začátkem prosince za novou.
Laurinek ASV TDI - prodáno

Audi A4 Avant ( B8 ) 3.0 Tdi quattro
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lany »

Zdravím. Přidávám se také. Tento problém mám také. Projevuje se to při studeném motoru a přeřazením, nebo prostě jen při prošlápnutí na volnoběh. Při doběhu je opravdu slyšet takové zabublání jak od vytékající vody. Mám Oct 81kw, R.V. únor/01 cca 185 000km Jinak žádnej jinej problém nepozoruju.
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

Zdendas píše:no moje kombi L&K bylo vyrobeno někdy v týdnu od 11. do 17. července 2001...
Ale jinak ten zvuk je fakt divnej a začal mi dělat teprve nedávno po jedné docela ostré jizdě.Pravda je, že snížení výkonu zatím nepocituji a auto klidně dá i 210 tacho a ani zrychlení není horší...ale jak jsem psal předtím, ne plně zahřátý motor často padá do nouzáku a škube kolem 2 tisíc otáček....já si myslím, že se rozhýbavají zatuhlé lopatky, které se teplem oleje uvolní a dají pokoj....
Každopadně ten ventil zkusím vyměnit a dám vědět....
trubky od IC jsem opticky kontroloval a nezdá se mi, že by to někde foukalo.
váha byla měněna někdy začátkem prosince za novou.
Já to mám vyrobené 27.04.2001 najeto105tis. Ohledně toho slabého výkonu co jsem výše psal je možné že mi odešla ta nová váha vzduchu co ji tam mám asi 4 měsíce. Teď do toho nechci rypat v té zimě.
Octavia 1.9 TDI 81kW
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Mám stejný problém - Octavia 81kW, rv 2002. Turbo mám už vyčistěné, pomohlo to pro vypínání turba (přetlak) - mechanismus byl zakarbonovaný. Ale ten zvuk se nezmění, tan je tam pořád. Zkoušel jsem měnit i ten ventil pro ovládání turba, ale ten na ten zvuk taky nemá vliv. Jak říkáte, je to jakoby ze sání. Všiměněte si, že při přetlaku (vyplé turbo, pokud vám to ještě dělá) to přestane nenhle zvuk dělat. Až vypnete a zapnete motor znuvu je tu zvuk zpět. Vypadá to prostě na část mezi turbem a sáním - čili potrubí a intercoler, i když všichni mechanici tvrdí, že ne, že je to blbost. Kdo zkusí vyměnit intercoler, dejte vědět. Já to zkusím asi až na jaro, ale taky mně ten zvuk pěkně štve, jede mně to perfektně, ale ten zvuk tam prostě je, nejvíc jde slyšet při prudkém rozjezdu při přeřazení z 1 na 2. Pište, kdo ví víc!!!!! :?
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

TomasH píše:Mám stejný problém - Octavia 81kW, rv 2002. Turbo mám už vyčistěné, pomohlo to pro vypínání turba (přetlak) - mechanismus byl zakarbonovaný. Ale ten zvuk se nezmění, tan je tam pořád. Zkoušel jsem měnit i ten ventil pro ovládání turba, ale ten na ten zvuk taky nemá vliv. Jak říkáte, je to jakoby ze sání. Všiměněte si, že při přetlaku (vyplé turbo, pokud vám to ještě dělá) to přestane nenhle zvuk dělat. Až vypnete a zapnete motor znuvu je tu zvuk zpět. Vypadá to prostě na část mezi turbem a sáním - čili potrubí a intercoler, i když všichni mechanici tvrdí, že ne, že je to blbost. Kdo zkusí vyměnit intercoler, dejte vědět. Já to zkusím asi až na jaro, ale taky mně ten zvuk pěkně štve, jede mně to perfektně, ale ten zvuk tam prostě je, nejvíc jde slyšet při prudkém rozjezdu při přeřazení z 1 na 2. Pište, kdo ví víc!!!!! :?
Zjišťoval si jestli to nedělá EGR ventil?
Octavia 1.9 TDI 81kW
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Dokonce ho mám zaslepený směrem od turba, zvýší to jen emise a nezasírají se tak ventily a mechanismus turba. Tím zaslepením se to trošku ztišilo je je to tam furt, myslím, že se tím jen trochu změnila akustika, tys s tím měl tento problém????
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

TomasH píše:Dokonce ho mám zaslepený směrem od turba, zvýší to jen emise a nezasírají se tak ventily a mechanismus turba. Tím zaslepením se to trošku ztišilo je je to tam furt, myslím, že se tím jen trochu změnila akustika, tys s tím měl tento problém????
No neměl ale čistil jsem ho a tak jsem si říkal jestli to nemůže být tím.
Nejsi náhodou na SKYPE rád bych o tom pokecal.
Octavia 1.9 TDI 81kW
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Jsem na Skype, ale mám v háji mikrofon. Můžem ale přes Skype Chat. hyckovi, město Valtice
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Nemá někdo další tento problém? Nevyřešil to ještě někdo? :?
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Ještě se nikdo z vás nekouknul na tu klapku před EGR ventilem. Je přímo v proudu vzduchu do motoru... Buď může být uvolněná, nebo něco v ovládání ( jen takovej nápad- je to jen jedna hadicová spona :) ).
Rozhodně bych zkontroloval všechny trubky a spoje od turba, přes ic do motoru. Jestli to někde utíká, bude to oblitý od oleje. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Díky Bóďo, hned zítra to půjdu překonrtolovat. Co jsi myslel tou jednou sponou?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“