ESP v octavii 1.generace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

ESP v octavii 1.generace

Příspěvek od MoFa82 »

Ahoj všem!!!!!!

Minulý víkend jsem ÚSPĚŠNĚ do své octavie nainstaloval ESP. Kdyby se do toho chtěl někdo pustit, rád mu poradím co je potřeba, na co si dát pozor a tak dále a tak dále :-D

Už o tom někdo vůbec uvažoval, že by měl ESP ve své octavii? Je někdo, kdo se do toho pustil jako já?
Naposledy upravil(a) MoFa82 dne 30 lis 2008, 14:57, celkem upraveno 1 x.
DynDyn
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 17 zář 2008, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od DynDyn »

Me by jen zajimalo, jaká by byla případně investice a složitost operace? mam fabii s ASR a ESP by se mi taky libilo. díky za odpoved
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od MoFa82 »

DynDyn píše:Me by jen zajimalo, jaká by byla případně investice a složitost operace? mam fabii s ASR a ESP by se mi taky libilo. díky za odpoved

Ahoj, rád ti odpovím.

nejdřív tě musím upozornit na to, že fábie má jiný systém brzd. Octavie má brzdy od firmy TEVES CONTINENTAL jsou to MK 60 a MK 20. Fabie má brzdy od firmy BOSCH. zásah do vozu je dost velký. Přestavba mně trvala 19 hodin a to jsem věděl co mám dělat. Co se týká tvé fabie, tak ti asi moc neporadím, systém BOSCH se liší od systému TEVES a o systému BOSCH moc nevím.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

ako myslis rozdielne ? Pokial to auto uz malo ABS tak hlavny brzdovy valec ma dva vystupy a brzdova sustava je do X, tak je v principe jedno aky ABS agregat tam hodis, okrem prehadzania trubiek a prerabky elektriky na tom nic neni.
Co sa tyka ESP, tam by mohol byt akurat problem so snimacom na volante a sensorom priecneho zrychlenia.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od MoFa82 »

tomiisp píše:ako myslis rozdielne ? Pokial to auto uz malo ABS tak hlavny brzdovy valec ma dva vystupy a brzdova sustava je do X, tak je v principe jedno aky ABS agregat tam hodis, okrem prehadzania trubiek a prerabky elektriky na tom nic neni.
Co sa tyka ESP, tam by mohol byt akurat problem so snimacom na volante a sensorom priecneho zrychlenia.
Hlavní brzdový válec musíš vždycky vyměnit, pokud chceš ESP!!!!!! A to proto, že v hlavním brzdovým válci je snímač tlaku brzdové kapaliny a ten u ABS bohužel není.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

fr.mottl píše:
tomiisp píše:ako myslis rozdielne ? Pokial to auto uz malo ABS tak hlavny brzdovy valec ma dva vystupy a brzdova sustava je do X, tak je v principe jedno aky ABS agregat tam hodis, okrem prehadzania trubiek a prerabky elektriky na tom nic neni.
Co sa tyka ESP, tam by mohol byt akurat problem so snimacom na volante a sensorom priecneho zrychlenia.
Hlavní brzdový válec musíš vždycky vyměnit, pokud chceš ESP!!!!!! A to proto, že v hlavním brzdovým válci je snímač tlaku brzdové kapaliny a ten u ABS bohužel není.
jj, dalsia vec, nepozeral som to az tak do detailov uz len preto ze montovat do auta ESP je podla mna dost velky hazard zo zivotom a bezpecnostou, nie len seba ale aj okolia kedze ESP je diametralne iny a komplexnejsi system nez klasicke ABS/EBV/EDS/ASR a nikdy nevies co ESP urobi v ktirickej situacii vzhladom na velke mnozstvo sensorov, u klasickeho ABS az take riziko ,,nehrozi,,..
taktiez prerabka ne-ESP auta na ESP sa da povedat je mozna iba ak ma dotycny vedla seba dve auta , ESP buranicu a ne-ESP pojazdne, vtedy by sa to dalo prehadzat 1:1 medzi autami, a prestavbu v style ze niekto si donesie ESP v krabici a ide to montovat je skoro nerealna teda pokial si uz neplati miesto na cintorine (noteeth)
tym chcem len povedat ze tvoja veta ,,Minulý víkend jsem ÚSPĚŠNĚ do své octavie nainstaloval ESP. Kdyby se do toho chtěl někdo pustit, rád mu poradím co je potřeba, na co si dát pozor a tak dále a tak dále,, je velmi nezodpovedna a vela ludi by si to mohlo vysvetlit tak ze si mozu s autom robit co chcu a pritom si neuvedomuju rizika s tym spojene len preto ze niekto niekde napisal ze to ide.
len tak btw, ako si to prerabal ty ? netvrd ze z krabice plne ESP dielov (noteeth)
pokial by niekto chcel aspon trocha viac vidiet do ESP tak mu odporucam napr VW SSP204 a pochopi o com hovorim :)

(a v prvom prispevku som sa zle vyjadril, tam som skor poukazoval na rozdielnost BOSCH a TEVES ev. ITT brzd (Fabia vs Oct), nie ESP.)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Pokud se ESP odborně namontuje do stejného typu auta tak bych problém v "dodělání" ESP neviděl.

(offtopic) Dneska ve večerních zprávách na TV prima říkali, že smotání tachometru může zapříčinit špatnou funkci ABS, airbagů, apod. (rofl) (rofl) Když to říkají v tv tak je to pravda. Všichni si přimotejte správné kiláky ať vám ABS, ESP, ASR, TCS,......správně funguje. (rofl) (rofl)
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

v TV su fakt odbornici (LOL) (LOL) Ja si natocim este viac ako mam, aby bola istota, ze mi to dobre funguje :D

Ak mas jednotku ESP z takeho isteho auta, aj s takym istym motorom, problem by som nevidel.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Bugs.Bunny píše:Pokud se ESP odborně namontuje do stejného typu auta tak bych problém v "dodělání" ESP neviděl.

(offtopic) Dneska ve večerních zprávách na TV prima říkali, že smotání tachometru může zapříčinit špatnou funkci ABS, airbagů, apod. (rofl) (rofl) Když to říkají v tv tak je to pravda. Všichni si přimotejte správné kiláky ať vám ABS, ESP, ASR, TCS,......správně funguje. (rofl) (rofl)
ved ,,problem,, nevidim ani ja ale je to hazard a stym by mali ,,citatelia,, ratat :)
inak ze prave ty zastavas nazor o no problem ked rad spominas poistovne a plnenie v pripade nehody :) ale to do teba nerypem (noteeth) iba by som chcel videt ,,sudneho znalca,, a jeho krvy tlak keby zistil ze v aute co malo mat iba ABS a mozno ani to nie je dopatlane ESP :D
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od MoFa82 »

Chtěl bych se zeptat kolegy co má přezdívku tomiisp kolik (ne)ví o ESP? Tomiisp mi připomíná pana Lorence. Pan Lorenc (Na samotě u lesa) byl odborník na slovo vzatý, ale cihlu do ruky nevzal. Takže já jsem pořád zastánce dodělání ESP. Neříkám, že je to jednoduché, ale není to nemožné.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

fr.mottl píše:Chtěl bych se zeptat kolegy co má přezdívku tomiisp kolik (ne)ví o ESP? Tomiisp mi připomíná pana Lorence. Pan Lorenc (Na samotě u lesa) byl odborník na slovo vzatý, ale cihlu do ruky nevzal. Takže já jsem pořád zastánce dodělání ESP. Neříkám, že je to jednoduché, ale není to nemožné.
myslim ze viem dost o neodbornych a neschvalenych zasahoch do konstrukcii vozidiel a ich nasledkoch (noteeth)...a nikdy som nepovedal ze to je nemoze ale je to hazard (hlavne pokial ide o brzdy) a propagovat nieco ako ,,uspesne za 19 hodin,, je zaujimave :D
a len tak pre zaujimavost, ja idem montovat ABS do auta ktore NIKDY ABS nemalo (BugsBunny moze potvrdit :) ) a z mojho pohladu si trufam a tiez no problem ale NIKDY by som nikomu neponukal navod a rady ako na to, skor by som ho odhovaral uz len minimalne pre kludny spanok :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od MoFa82 »

tomiisp píše:
fr.mottl píše:Chtěl bych se zeptat kolegy co má přezdívku tomiisp kolik (ne)ví o ESP? Tomiisp mi připomíná pana Lorence. Pan Lorenc (Na samotě u lesa) byl odborník na slovo vzatý, ale cihlu do ruky nevzal. Takže já jsem pořád zastánce dodělání ESP. Neříkám, že je to jednoduché, ale není to nemožné.
myslim ze viem dost o neodbornych a neschvalenych zasahoch do konstrukcii vozidiel a ich nasledkoch (noteeth)...a nikdy som nepovedal ze to neni nemoze ale je to hazard (hlavne pokial ide o brzdy) a propagovat nieco ako ,,uspesne za 19 hodin,, je zaujimave :D
Nechci se tě nějak dotknout, ale o dodělání ESP do octavie nevíš vůbec nic. A není to žádný hazard, ESP v octavii 1. generace se za příplatek nechá koupit, takže když použiješ sériové díly není v tom žádný problém. Taky by si měl lidem co budou číst tuhle diskuzi říct v čem vidíš ten hazard. Já ti budu rád oponovat.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

fr.mottl píše:
tomiisp píše:
fr.mottl píše:Chtěl bych se zeptat kolegy co má přezdívku tomiisp kolik (ne)ví o ESP? Tomiisp mi připomíná pana Lorence. Pan Lorenc (Na samotě u lesa) byl odborník na slovo vzatý, ale cihlu do ruky nevzal. Takže já jsem pořád zastánce dodělání ESP. Neříkám, že je to jednoduché, ale není to nemožné.
myslim ze viem dost o neodbornych a neschvalenych zasahoch do konstrukcii vozidiel a ich nasledkoch (noteeth)...a nikdy som nepovedal ze to neni nemoze ale je to hazard (hlavne pokial ide o brzdy) a propagovat nieco ako ,,uspesne za 19 hodin,, je zaujimave :D
Nechci se tě nějak dotknout, ale o dodělání ESP do octavie nevíš vůbec nic. A není to žádný hazard, ESP v octavii 1. generace se za příplatek nechá koupit, takže když použiješ sériové díly není v tom žádný problém. Taky by si měl lidem co budou číst tuhle diskuzi říct v čem vidíš ten hazard. Já ti budu rád oponovat.


aha, tak potom sorry, asi som iba ja mal pocit ze medzi ABS a ESP je rozdiel v :
- snimac na volante
- sensor bocneho zrychlenia
- sensor naklonu
- snimac brzdoveho tlaku v hl. brzdovom valci (aka cely valec)
- iny agregat, riadiacka a elekricke zvazky
- komunikacia s ECU

ale pokial ako hovoris ze sa da za priplatok kupit priamo v Skode, tak ok, hadat sa nebudem pokial ti da na to niekto papier o odbornej montazi..

a hazard ? hovorime o BRZDACH a nie o nejakom autoalarme alebo o zmene SW motora (maly priklad http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=34775 )
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 07 bře 2006, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od MoFa82 »

tomiisp píše:
fr.mottl píše:
tomiisp píše: myslim ze viem dost o neodbornych a neschvalenych zasahoch do konstrukcii vozidiel a ich nasledkoch (noteeth)...a nikdy som nepovedal ze to neni nemoze ale je to hazard (hlavne pokial ide o brzdy) a propagovat nieco ako ,,uspesne za 19 hodin,, je zaujimave :D
Nechci se tě nějak dotknout, ale o dodělání ESP do octavie nevíš vůbec nic. A není to žádný hazard, ESP v octavii 1. generace se za příplatek nechá koupit, takže když použiješ sériové díly není v tom žádný problém. Taky by si měl lidem co budou číst tuhle diskuzi říct v čem vidíš ten hazard. Já ti budu rád oponovat.
aha, tak potom sorry, asi som iba ja mal pocit ze medzi ABS a ESP je rozdiel v :
- snimac na volante
- sensor bocneho zrychlenia
- sensor naklonu
- snimac brzdoveho tlaku v hl. brzdovom valci (aka cely valec)
- iny agregat, riadiacka a elekricke zvazky
- komunikacia s ECU

ale pokial ako hovoris ze sa da za priplatok kupit priamo v Skode, tak ok, hadat sa nebudem pokial ti da na to niekto papier o odbornej montazi..

a hazard ? hovorime o BRZDACH a nie o nejakom autoalarme alebo o zmene SW motora
:-D tak přeci něco málo víš, ale to jsou jen obecné věci a v tom je ten problém.

pro předělání z ABS na ESP v octavii je potřeba:
snímač úhlu natočení volantu,
duosenzor, to je senzor podélného a příčného zrychlení v jednom
hlavní brzdový válec se senzorem tlaku,
ESP jednotku
tlačítko pro deaktivaci ESP

Blbost je senzor náklonu a komunikace s ECU!!!! Komunikace s ECU se nemění.

pak je třeba základní nastavení:
senzor tlaku v hlavním brzdovém válci,
duosenzor,
snímač úhlu volantu,

pro jistotu je třeba udělat test akčích členů, to pro případ, že by někdo přehodil trubičky vedení kapaliny(nemožné)

pak je třeba udělat test ESP, aby jednotka rozeznala plausibilitu signálů!

po všech těchto úspěšných testech je ESP plně fukční, když se neprovedou, nebo je někde nějaký zádrhel ESP je nefunční a je to signalizováno v kombipřístroji. Nemůže se stát, že by bylo vše v pořádku a auto třeba udělalo zákrok na opačnou stranu.

to že si někdo nechá udělat geometrii na autě NEMUSÍ dělat základní nastavení ESP!

ESP vyhodnocuje tyto základní veličiny:
natočení volantu,
podélné a příčné zrychlení,
tlak v brzdovém válci.

NEVYHODNOCUJE GEOMETRII PODVOZKU!!!!!!!!!!!!!!

A teď něco málo o diagnostice ESP:

ESP vyhodnucuje každá 10ms plausibilitu signálů, jestliže se objevý jákákoliv chyba i kdyby jen sporadická ESP přestane fungovat a zobrazí se kontrolka na kombipřístroji ABS zůstává fukční, když vypadne signál od smímače kol ABS přestává fungovat ABS a rosvítí se druhá kontrolka!

A TEĎ TO PŘIJDE!!!!! SVĚTE DIV SE, AUTO POŘÁD BRZDÍ!!!!!! i když je ESP a ABS nefukční. Auto nám totiž brzdí konvenčně! (LOL) (LOL) (LOL)

Divný co (wallbash)

A poslední věc! Odsuzuješ tu, že chci někomu poradit s tím, aby neudělal chybu s instalací ESP a sám doma na koleni doděláváš ABS a určitě sháníš info kde se dá! O odbornosti montáže raději mluvit nebudu, ani to jestli ti to někdo schválí. Asi těžko co? Takže doufám, že tuto konverzaci mezi námi uzavřeme a dáme prostor lidem co uvažují o případné montáži ESP do octavie, samozřejmě je upozorním na případné rizika montáže.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

NEVYHODNOCUJE GEOMETRII PODVOZKU!!!!!!!!!!!!!!
ja som si vzdy myslel ze geometria napravy a poloha volantu a tudiz sensor na volante ma suvis, ked bude zla geometria a pojdes rovno a volant bude trocha bokom tak ESP asi tazko zisti ze ten udaj o natoceni volantu nie je preto ze otacas volantom ale ze mas zlu geometriu...
A TEĎ TO PŘIJDE!!!!! SVĚTE DIV SE, AUTO POŘÁD BRZDÍ!!!!!! i když je ESP a ABS nefukční
nikdo netvrdil ze to nebrzdi, ale ked mas taky system v aute tak nan musi byt aj spolahnutie, a nie ze v kritickej situaci sa prejavi chyba (ktoru ti diagnostika neukazala, diagnostika nie je vsemocna) a napriklad pro brzdeni pred prechodom ti system vyhodnoti nejaku chybu (ono tazko zdiagnostikujes ako sa ten system chova ked zacina pracovat naplno)a tebe sa zmeni brzdna draha o 1m, ten 1m moze znamenat ze zastavis pred prechodom pre chodcov alebo ti skonci pod kolesami clovek
O odbornosti montáže raději mluvit nebudu, ani to jestli ti to někdo schválí. Asi těžko co?
tym chces povedat ze ty to mas legalne zo vsetkym ? samozrejme malokto toto dodrziava ale to ze kazda blbost ktoru davas do auta musi byt schvalena, musi mat homolog a atest a je jedno ci ide o ziarovku, klucku na dverach alebo autoradio, vsade mas upozornenie ze montaz musi byt prevedena odbornym servisom..a nie taky zasah do systemu ktory vyrazne ovplyvnuje chovanie auta v kritickych situaciach a to ci to funguje tak ako ma zistis az ked bude mozno neskoro (diagnostika na mieste alebo za beznych prevadzkovych podmienok nemusi hlasit nic)
Komunikace s ECU se nemění.
cize motor sam vie ze ty si vymenil ABS za ESP a podla toho sa zacne chovat :D
a sám doma na koleni doděláváš ABS a určitě sháníš info kde se dá!

zrovnavat komplexnost ABS a ESP sa neda :) a ano, zbieram info, ale vacsinou z doveryhodnych zdroj ako napr. vyrobcu, SSP, ESI a pod. su toho peknym prikladom :) a informacie JPP beriem iba ako okrajove


ale inak, ok, mas pravdu, ja ta o inej presviedcat nebudem, ucime sa na vlastnych chybach i ked v tomto pripade by ta chyba mohla mat zaujimave nasledky (noteeth)
tymto aj ja koncim tuto debatu, kazdy nech si vybere z toho sam :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“