tomiisp píše:fr.mottl píše:tomiisp píše:
myslim ze viem dost o neodbornych a neschvalenych zasahoch do konstrukcii vozidiel a ich nasledkoch

...a nikdy som nepovedal ze to neni nemoze ale je to hazard (hlavne pokial ide o brzdy) a propagovat nieco ako ,,uspesne za 19 hodin,, je zaujimave

Nechci se tě nějak dotknout, ale o dodělání ESP do octavie nevíš vůbec nic. A není to žádný hazard, ESP v octavii 1. generace se za příplatek nechá koupit, takže když použiješ sériové díly není v tom žádný problém. Taky by si měl lidem co budou číst tuhle diskuzi říct v čem vidíš ten hazard. Já ti budu rád oponovat.
aha, tak potom sorry, asi som iba ja mal pocit ze medzi ABS a ESP je rozdiel v :
- snimac na volante
- sensor bocneho zrychlenia
- sensor naklonu
- snimac brzdoveho tlaku v hl. brzdovom valci (aka cely valec)
- iny agregat, riadiacka a elekricke zvazky
- komunikacia s ECU
ale pokial ako hovoris ze sa da za priplatok kupit priamo v Skode, tak ok, hadat sa nebudem pokial ti da na to niekto papier o odbornej montazi..
a hazard ? hovorime o BRZDACH a nie o nejakom autoalarme alebo o zmene SW motora

tak přeci něco málo víš, ale to jsou jen obecné věci a v tom je ten problém.
pro předělání z ABS na ESP v octavii je potřeba:
snímač úhlu natočení volantu,
duosenzor, to je senzor podélného a příčného zrychlení v jednom
hlavní brzdový válec se senzorem tlaku,
ESP jednotku
tlačítko pro deaktivaci ESP
Blbost je senzor náklonu a komunikace s ECU!!!! Komunikace s ECU se nemění.
pak je třeba základní nastavení:
senzor tlaku v hlavním brzdovém válci,
duosenzor,
snímač úhlu volantu,
pro jistotu je třeba udělat test akčích členů, to pro případ, že by někdo přehodil trubičky vedení kapaliny(nemožné)
pak je třeba udělat test ESP, aby jednotka rozeznala plausibilitu signálů!
po všech těchto úspěšných testech je ESP plně fukční, když se neprovedou, nebo je někde nějaký zádrhel ESP je nefunční a je to signalizováno v kombipřístroji. Nemůže se stát, že by bylo vše v pořádku a auto třeba udělalo zákrok na opačnou stranu.
to že si někdo nechá udělat geometrii na autě NEMUSÍ dělat základní nastavení ESP!
ESP vyhodnocuje tyto základní veličiny:
natočení volantu,
podélné a příčné zrychlení,
tlak v brzdovém válci.
NEVYHODNOCUJE GEOMETRII PODVOZKU!!!!!!!!!!!!!!
A teď něco málo o diagnostice ESP:
ESP vyhodnucuje každá 10ms plausibilitu signálů, jestliže se objevý jákákoliv chyba i kdyby jen sporadická ESP přestane fungovat a zobrazí se kontrolka na kombipřístroji ABS zůstává fukční, když vypadne signál od smímače kol ABS přestává fungovat ABS a rosvítí se druhá kontrolka!
A TEĎ TO PŘIJDE!!!!! SVĚTE DIV SE, AUTO POŘÁD BRZDÍ!!!!!! i když je ESP a ABS nefukční. Auto nám totiž brzdí konvenčně!
Divný co
A poslední věc! Odsuzuješ tu, že chci někomu poradit s tím, aby neudělal chybu s instalací ESP a sám doma na koleni doděláváš ABS a určitě sháníš info kde se dá! O odbornosti montáže raději mluvit nebudu, ani to jestli ti to někdo schválí. Asi těžko co? Takže doufám, že tuto konverzaci mezi námi uzavřeme a dáme prostor lidem co uvažují o případné montáži ESP do octavie, samozřejmě je upozorním na případné rizika montáže.