TDI - optimalne otacky jazdy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDI - optimalne otacky jazdy
Ake su optimalne otacky motorov TDI PD ? ....ake je minimum aby sa motor netrapil, do akych maximalnych ho tocit,...studena jazda atd.
Na 2.0 tdi mam pocit ze uz od 1600 otacok to ide ochotne na kludnu jazdu.
Na 2.0 tdi mam pocit ze uz od 1600 otacok to ide ochotne na kludnu jazdu.
Pro optimální dlouhodobou jízdu (kdy motor jde nejlépe) je podle grafu točivého momentu asi od 1800 do 2500 otáček. Osobně motor pod 1800 otáček nepouštím (na čtyřku a pětku rozhodně ne). Motor by určitě neměl jít pod 1500 otáček, tam nepracuje turbo, motor se přetěžuje a navíc odchází dvouhmotový setrvačník.
Jinak řečeno - nezáleží na otáčkách, záleží na zatížení motoru (jak moc stojíš na plynu).
Jinak řečeno - nezáleží na otáčkách, záleží na zatížení motoru (jak moc stojíš na plynu).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: 13 črc 2008, 09:42
- Bydliště: Příbramsko
Odpovědi: 0
Já dokud se to neohřeje na 90 tak do těch 2200..ale skoro bez plynu...jinak za tepla kolem 2500-3000...při akceleraci i těch 4-4500ot...na protáhnutí a po dálnici delší trasu tak 3300-3500,když někdo naštve tak to podržim...




Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
no jak je to studený točit to tak do 2200 max a jak mile trochu stoupne teplota k 90 stpnum už to mužeš točit
ve 3000 se ti stabilizuje tlak na turbu a do 4000 využíváš plnej výkon motoru...
případne to točim do 4500 když jedu na krev, zase uáleží na váze kam te pustí
se slabou váho to vytočíš do 4000 tak tak
limit rychlosti převodovky , tý normální ne dlouhý 5 kvaltový pro přeřazení nahoru já mám neco kolem 40 80 120 160 km /h ale to točíš do 4500/min.
jinak tak přeřazovat ve 20 60 100 140 km/h kolem 4000/min a jedeš podle me uplne ideálně abys sis neusadil saze v motoru a neutahal motor
ve 3000 se ti stabilizuje tlak na turbu a do 4000 využíváš plnej výkon motoru...
případne to točim do 4500 když jedu na krev, zase uáleží na váze kam te pustí


limit rychlosti převodovky , tý normální ne dlouhý 5 kvaltový pro přeřazení nahoru já mám neco kolem 40 80 120 160 km /h ale to točíš do 4500/min.
jinak tak přeřazovat ve 20 60 100 140 km/h kolem 4000/min a jedeš podle me uplne ideálně abys sis neusadil saze v motoru a neutahal motor

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: 13 črc 2008, 09:42
- Bydliště: Příbramsko
Odpovědi: 0
Když to někomu jde na 4800 tak je to sranda...mé zatím max. 4600 a to už musí bejt..jinak 4500 No problem...netopier píše:studeny motor, do 2500 lahsi plyn, a nad 70°C normalka do 4000 a obcas 4800
snad v roce 2009 bude víc úprav tak to pujde víc...



Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: 13 črc 2008, 09:42
- Bydliště: Příbramsko
Odpovědi: 0
spacewerk píše:ty max točky získáš dobrou váhou já tam ted mám zkušebne 027 BOSCH a ta jde i skoro k 4900 /min co sem mel 056 ta šla max do 4100 /min
A jak je provedenej chip,když pak v obrátkách neni výkon tak to nebudu zbytećné tolik topćit..kdybych mél např. 160koní při 4800 tak jo...jinak to nemá cenu podle mé...
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
Cip není žádný
serie
jen jsem psal že to jde I do tolika MAXimálně já to točim do tech 4500 aby to pří řazení nahoru spadlo nad 3000 a nemusel sem znovat tlakovat turbo 
nevim jak ale pokud chci jet.... takto musim roztočit minimálne do 4000 pak řadit ...ty 4500 a pak řazení je hyper dálniční varianta
já osobně na dálnici přeřazuju na 5 ve 160 km/h tj cca ve 4200/min tech 4500 je už muj tetst kam to jde rozotčit
se starou váhou 056v mi to ani neumožnila




nevim jak ale pokud chci jet.... takto musim roztočit minimálne do 4000 pak řadit ...ty 4500 a pak řazení je hyper dálniční varianta
já osobně na dálnici přeřazuju na 5 ve 160 km/h tj cca ve 4200/min tech 4500 je už muj tetst kam to jde rozotčit
se starou váhou 056v mi to ani neumožnila



Naposledy upravil(a) spacewerk dne 25 pro 2008, 23:07, celkem upraveno 1 x.
Dik za optání
a nááhodou MAAAMMM tad jsou :
http://rapidshare.com/files/176772123/v ... 7.CSV.html
stejnak to porád neni ono mel sem možnost mít tam 032 pucenou od Ladase a tam šli hodnoty u 3000/min i přes 1000 mg/R a RJ nesla do nouze
tady už u tech 4500 je videt že turbo netlači ale padá od 4000 dolů ale bylo to jen testovací kam až to točíí ....
PORAD JE TA VAHA SLABA myslim
co vy na TO???
a nááhodou MAAAMMM tad jsou :
http://rapidshare.com/files/176772123/v ... 7.CSV.html
stejnak to porád neni ono mel sem možnost mít tam 032 pucenou od Ladase a tam šli hodnoty u 3000/min i přes 1000 mg/R a RJ nesla do nouze

tady už u tech 4500 je videt že turbo netlači ale padá od 4000 dolů ale bylo to jen testovací kam až to točíí ....
PORAD JE TA VAHA SLABA myslim
co vy na TO???
zkoušle jsem i z 1.8T ma najeto cca 2000km a nic moc sic nepadala ale nebyla to žádná sláva..... jako jelo to ale porád to bylo min než chce RJ motoru
LOG: http://rapidshare.com/files/176773588/d ... T.CSV.html
číslo nevim ponáč byla v tubusu a en má mrižky na obou stranách a tak sem cislo snimače nevyčet
LOG: http://rapidshare.com/files/176773588/d ... T.CSV.html
číslo nevim ponáč byla v tubusu a en má mrižky na obou stranách a tak sem cislo snimače nevyčet