elektrické servo Fábia

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

karel polacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 11 úno 2006, 18:13
Odpovědi: 0

elektrické servo Fábia

Příspěvek od karel polacek »

Na Fábii je na VAGU závada číslo 01290 , referenční napětí, zkrat na kostru . Nevíte co s tím kde hledat??? servo funkční jen svítí kontrolka volant s vykřičníkem
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Jen z doslechu vím, že to asi bude čidlem na servu. Ale chtěj za to dost peněz. Uvidíš :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
konys
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 27 led 2006, 19:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od konys »

Často stačí čidlo vysušit fénem přímo na voze. Alespoň půl hodiny foukat teplý vzduch na čidlo.
karel polacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 11 úno 2006, 18:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od karel polacek »

konys píše:Často stačí čidlo vysušit fénem přímo na voze. Alespoň půl hodiny foukat teplý vzduch na čidlo.
To čidlo je přímo na servu???někde jak jsou štekry???
kiru
Přispěvovatel
Příspěvky: 295
Registrován: 25 led 2006, 17:23
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od kiru »

S tou chybou som sa stretol viackrát a vždy bol problém v elektronike serva alebo prívodné vodiče, treba pozriet kontakt na baterke, skontrolovať ukostrenie, musí to byť 100%, lebo servo má značný odber
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je to bolest těchto servořízení. Většinou to končí výměnou doprovázenou částkou kolem 20 000Kč. Tady to trochu "vyhoršili".
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
konys
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 27 led 2006, 19:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od konys »

Čidlo je nad převodkou řízení na hřídeli od volantu
karel polacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 11 úno 2006, 18:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od karel polacek »

moc děkuji za rady nic veselého mě nečeká :(
jeansx
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 21 dub 2006, 07:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od jeansx »

jeětě můžu poradit je dobrý zkontrolovat zásuvku co vede k rj je umístěná za mlhovkou, a pak ještě na jevém podběhu pod air filtrem je svazek a ten bejvá taky občas přerušenej
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Servo se chova divne

Příspěvek od fabiátor »

jeansx píše:jeětě můžu poradit je dobrý zkontrolovat zásuvku co vede k rj je umístěná za mlhovkou, a pak ještě na jevém podběhu pod air filtrem je svazek a ten bejvá taky občas přerušenej
Pomozte nekdo, prestalo mi chodit servo a to tak ze najednou za jizdy zacal jit stuha volant. Kontolka nesvitila. Kdyz jsem s tim jel podruhy tak se rozsvitila i kontrolka s volantem. Kdyz natocim motor a hejbu volantem tak je slyset jak servo zabira ale jako by nemelo silu. Maximalne pomalu pretoci kola kdyz vezmu za volant ale strasne pomalu a nekdy nereaguje. Co to muze bejt ?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

No je tam komutátorovej motorek, něco podobného jako ve stěračích. Pořád to ventruje a uhlíky+komutátor= omezená životnost. Ke všemu se může nadraka, prostě to vyhoršili. Dost často to končí výměnou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od MAX »

To se divím že tam daly takovej motor, servo z Fábie sem ještě rozebraný neměl, ale u OPEL Astra G je v elektrickým servu krokový motor s vlastní řídící elektronikou pohonu. Tedy žádný uhlíky, žádnej komutátor, žádnej problém (skoro).
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

MAX píše:To se divím že tam daly takovej motor, servo z Fábie sem ještě rozebraný neměl, ale u OPEL Astra G je v elektrickým servu krokový motor s vlastní řídící elektronikou pohonu. Tedy žádný uhlíky, žádnej komutátor, žádnej problém (skoro).
No ve Fabii je asi taky krokac a na volantu snimac otacek. Problem je v tom ze to ma snahu ale proste to nekdy vynecha, nekdy to vypadne uplne az se rozsviti kontrolka s volantem a nekdy to vcelku drzi. Cili spis to vypada na nejakej vakl kontakt, kabely nebo co ja vim. Spis jsem potreboval nasmerovat od nekoho kdo to uz mel rozebrany a vi co kde a jak hledat.

Mimochodem v podstate problem je akorat ve stredove poloze volantu, tedy pri maximalnim odporu rizeni. Kdyz potrebuju rychle tocit volantem. Jakoby to nechtelo prekonat ten odpor rizeni. Kdyz stojim na miste s natocenym motorem tak je vevnitr slyset takovy slaby syceni jak ten servomotor honi olej nebo co a jak vemu za volant tak je slyset jak na to reaguje i servomotor. Akorat to bud posiluje strasne malo a kdyz vemu zavolant tak to otaci skoro krokem a nebo to nezabere vubec jen je slyset jak to servo syci.

Jeste me napada ze by to mohlo ukazovat na preruseni jedne ze statorovych civek toho krokace. To by docela odpovidalo, ale je to jen spekulace.

VAG na to nerika nic.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Že by krokáč poháněl hydraulické čerpadlo? Co by se tím získalo?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od MAX »

Vyšší kroutící moment v širokém rozsahu otáček, pro progresivní servořízení ideální věc.
Platí pro OPEL Astra G, jak je to u Fábie jsem ještě netestoval.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“