Převodovka Sharan
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Převodovka Sharan
Mám tu chlápka s vysypanou převodovkou na Sharanu 1999 s motorem 1,8T. Převodovka se bude měnit, jenže na tenhle model jich je jako šafránu. Proto mě napadla taková myšlenka a zajímá mě, co vy na to: Napadlo mě dát do toho převodovku z TDi.
První tři rychlosti jsou naprosto stejné, čtyřka je malinko delší a pětka samozřejmě delší o cca 25%. Čili je mi jasné, že se dost zásadně sníží otáčky. Fakt ale je, že motor 1,8T má stejný krouťák 210 Nm jako TDi, navíc při stejných otáčkách 1800-1900. Takže si myslím, že by to zase tak špatné být nemuselo, navíc při dálničním provozu se dá dost benzinu ušetřit.
Tak co myslíte?
První tři rychlosti jsou naprosto stejné, čtyřka je malinko delší a pětka samozřejmě delší o cca 25%. Čili je mi jasné, že se dost zásadně sníží otáčky. Fakt ale je, že motor 1,8T má stejný krouťák 210 Nm jako TDi, navíc při stejných otáčkách 1800-1900. Takže si myslím, že by to zase tak špatné být nemuselo, navíc při dálničním provozu se dá dost benzinu ušetřit.
Tak co myslíte?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Já si to právě myslím taky - velký krouťák odspodu je vlastně jako turbonafty, takže to musí jet. Navíc on jezdí hodně po dálnicích, takže mu to může i dost benzinu ušetřit. Když si vezmeš, že při rychlosti 140 km/h má při sériových převodech otáčky 4000 a s převodovkou TDi by měl 3300, je to rozdíl jak hrom.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 112
- Registrován: 15 čer 2008, 10:25
myslím že o jedný turbobenzínový vím kdyžtak dej vědět jestli se mám pídit...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ak mu to utiahne motor,tak myslim ze mu to pojde v pohode.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
šikula !!!!
Ja potrebujem to iste na Chrysler Voyager
zhruba o 15% znizit otacky. Az na to ze ziadna ina lepsia prevodovka neexistuje takze by to musel byt customized diferencial a to uz leze do penazi.
nemate niekto tip na cloveka co vyrobi koliecko do diferaku aby sa o tych 12-16% sťažil celkovy prevod? Ta dieslova masina toci strasnych 2850rpm pri 130km/h, sharan 85kW toci 2250rpm pri tej istej rychlosti. Keby som to o sedminu = 15% zhodil dole, mal by som circa 2850/1.15 = 2450rpm... to je velky rozdiel hoci sa to nezda.
Ja potrebujem to iste na Chrysler Voyager

nemate niekto tip na cloveka co vyrobi koliecko do diferaku aby sa o tych 12-16% sťažil celkovy prevod? Ta dieslova masina toci strasnych 2850rpm pri 130km/h, sharan 85kW toci 2250rpm pri tej istej rychlosti. Keby som to o sedminu = 15% zhodil dole, mal by som circa 2850/1.15 = 2450rpm... to je velky rozdiel hoci sa to nezda.
Problém s pomalou převodovkou mám na autě já (tím kromě sebe myslím samozřejmě každého, kdo má jedničkový SAG v TDi s pětikvaltem). Pět rychlostí je od sebe odstupňováno fantasticky, ale rozvodovka je pomalá. Já bych potřeboval "zrychlit" dokonce o 20%. Když si vezmeš, že na dvou tisících mám rychlost 83 km/h, je to tragedie. Sice pětka jede pořád (od osmdesáti do stoosmdesáti), ale po dálnici je to trápení zvířat (při tachometrových 136 km/h, což odpovídá 130 dle GPS, mám na otáčkoměru přesně 3250 rpm). Bohužel dálnice jezdím celkem často a nižší otáčky by se určitě hodily
.
Bohužel - jediná možnost, jak si můžu prodloužit převody, je náročná implantace 6q převodů ze SAG II. Jenže to je náročné na přestavbu a navíc i finančně a investice se mi nevyplatí. Tak točím a točím a točím.....

Bohužel - jediná možnost, jak si můžu prodloužit převody, je náročná implantace 6q převodů ze SAG II. Jenže to je náročné na přestavbu a navíc i finančně a investice se mi nevyplatí. Tak točím a točím a točím.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
> To je dost,ale aby potom zase při mírném kopečku jsi nemusel řadit za 4..
ono to ma sily vcelku dost, tociveho momentu tiez... na beznej dialnici nemas take kopce ktore by to nevytiahlo zvlast ked sa mozes trosku rozbehnut. A ked semtam zakvaltujem za styri, je to mimoriadne mala dan za ten komfort, tichsiu prevadzku, snad aj mensiu spotrebu atd.
> Dej tam větší kola...
nepomoze, vyrataj si aky maly je rozdiel v obvode standartneho kola 215/65/R16 a nejakeho vacsieho. To je uplne o nicom... skoda penazi, skoda kupovat 17" elektrony atd. Okrem toho je to nelegalne lebo nie su v technicaku a ked volaco vyvedies, poistovna nezaplati ani vyndru (vindru?)
googlom najdes zopar firiem ktore su ochotne vyrobit nove ozubene kolo do diferencialu - to je najjednoduchsia cesta pre SAG1 a Voyageristov... avsak v pozadovanej kvalite to nestoji zrovna malo, proste kusova vyroba ved to poznate.
takze tiez tocim a tocim a tocim... ale sere ma to, sere ma to a sere ma to.
Az raz ma to tak nasere ze budem mat jediny kus na svete ktory... no ale ved uz viete co.
ono to ma sily vcelku dost, tociveho momentu tiez... na beznej dialnici nemas take kopce ktore by to nevytiahlo zvlast ked sa mozes trosku rozbehnut. A ked semtam zakvaltujem za styri, je to mimoriadne mala dan za ten komfort, tichsiu prevadzku, snad aj mensiu spotrebu atd.
> Dej tam větší kola...
nepomoze, vyrataj si aky maly je rozdiel v obvode standartneho kola 215/65/R16 a nejakeho vacsieho. To je uplne o nicom... skoda penazi, skoda kupovat 17" elektrony atd. Okrem toho je to nelegalne lebo nie su v technicaku a ked volaco vyvedies, poistovna nezaplati ani vyndru (vindru?)
googlom najdes zopar firiem ktore su ochotne vyrobit nove ozubene kolo do diferencialu - to je najjednoduchsia cesta pre SAG1 a Voyageristov... avsak v pozadovanej kvalite to nestoji zrovna malo, proste kusova vyroba ved to poznate.
takze tiez tocim a tocim a tocim... ale sere ma to, sere ma to a sere ma to.
Az raz ma to tak nasere ze budem mat jediny kus na svete ktory... no ale ved uz viete co.