Převodovka Sharan

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Převodovka Sharan

Příspěvek od Marek77 »

Mám tu chlápka s vysypanou převodovkou na Sharanu 1999 s motorem 1,8T. Převodovka se bude měnit, jenže na tenhle model jich je jako šafránu. Proto mě napadla taková myšlenka a zajímá mě, co vy na to: Napadlo mě dát do toho převodovku z TDi.

První tři rychlosti jsou naprosto stejné, čtyřka je malinko delší a pětka samozřejmě delší o cca 25%. Čili je mi jasné, že se dost zásadně sníží otáčky. Fakt ale je, že motor 1,8T má stejný krouťák 210 Nm jako TDi, navíc při stejných otáčkách 1800-1900. Takže si myslím, že by to zase tak špatné být nemuselo, navíc při dálničním provozu se dá dost benzinu ušetřit.


Tak co myslíte?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

1.8T by prevodovku z TDI mal utiahnut bez problemov.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si to právě myslím taky - velký krouťák odspodu je vlastně jako turbonafty, takže to musí jet. Navíc on jezdí hodně po dálnicích, takže mu to může i dost benzinu ušetřit. Když si vezmeš, že při rychlosti 140 km/h má při sériových převodech otáčky 4000 a s převodovkou TDi by měl 3300, je to rozdíl jak hrom.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ta převodovka už není Ford?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je. Všechny jedničkové převodovky jsou Ford.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jendakomin
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 15 čer 2008, 10:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od jendakomin »

tak dej vědět jak to dopadlo
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

myslím že o jedný turbobenzínový vím kdyžtak dej vědět jestli se mám pídit...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 21 črc 2008, 19:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od mp3turbo »

velmi zaujimavy projekt, fakt daj vediet ako to dopadlo please.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Ak mu to utiahne motor,tak myslim ze mu to pojde v pohode.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 21 črc 2008, 19:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od mp3turbo »

nabeton utiahne, ten motor nepotrebuje 4000rpm na udrzanie 130km/h... ani 100kW a ani 200Nm.

niekde som videl odhad ze pri takejto rychlosti je treba circa 30-35kW vykonu z motora podla kasne.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak je tam převodovka z TDi a jede to výborně. Motor s tím nemá absolutně žádný problém a výhodou je rapidní snížení otáček na pětku.

Myslím, že na dlouhých štrekách musí jít dost dolů spotřeba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 21 črc 2008, 19:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od mp3turbo »

šikula !!!!


Ja potrebujem to iste na Chrysler Voyager :( zhruba o 15% znizit otacky. Az na to ze ziadna ina lepsia prevodovka neexistuje takze by to musel byt customized diferencial a to uz leze do penazi.

nemate niekto tip na cloveka co vyrobi koliecko do diferaku aby sa o tych 12-16% sťažil celkovy prevod? Ta dieslova masina toci strasnych 2850rpm pri 130km/h, sharan 85kW toci 2250rpm pri tej istej rychlosti. Keby som to o sedminu = 15% zhodil dole, mal by som circa 2850/1.15 = 2450rpm... to je velky rozdiel hoci sa to nezda.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To je dost,ale aby potom zase při mírném kopečku jsi nemusel řadit za 4..Dej tam větší kola...
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Problém s pomalou převodovkou mám na autě já (tím kromě sebe myslím samozřejmě každého, kdo má jedničkový SAG v TDi s pětikvaltem). Pět rychlostí je od sebe odstupňováno fantasticky, ale rozvodovka je pomalá. Já bych potřeboval "zrychlit" dokonce o 20%. Když si vezmeš, že na dvou tisících mám rychlost 83 km/h, je to tragedie. Sice pětka jede pořád (od osmdesáti do stoosmdesáti), ale po dálnici je to trápení zvířat (při tachometrových 136 km/h, což odpovídá 130 dle GPS, mám na otáčkoměru přesně 3250 rpm). Bohužel dálnice jezdím celkem často a nižší otáčky by se určitě hodily :-(.

Bohužel - jediná možnost, jak si můžu prodloužit převody, je náročná implantace 6q převodů ze SAG II. Jenže to je náročné na přestavbu a navíc i finančně a investice se mi nevyplatí. Tak točím a točím a točím.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 21 črc 2008, 19:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od mp3turbo »

> To je dost,ale aby potom zase při mírném kopečku jsi nemusel řadit za 4..

ono to ma sily vcelku dost, tociveho momentu tiez... na beznej dialnici nemas take kopce ktore by to nevytiahlo zvlast ked sa mozes trosku rozbehnut. A ked semtam zakvaltujem za styri, je to mimoriadne mala dan za ten komfort, tichsiu prevadzku, snad aj mensiu spotrebu atd.



> Dej tam větší kola...

nepomoze, vyrataj si aky maly je rozdiel v obvode standartneho kola 215/65/R16 a nejakeho vacsieho. To je uplne o nicom... skoda penazi, skoda kupovat 17" elektrony atd. Okrem toho je to nelegalne lebo nie su v technicaku a ked volaco vyvedies, poistovna nezaplati ani vyndru (vindru?)

googlom najdes zopar firiem ktore su ochotne vyrobit nove ozubene kolo do diferencialu - to je najjednoduchsia cesta pre SAG1 a Voyageristov... avsak v pozadovanej kvalite to nestoji zrovna malo, proste kusova vyroba ved to poznate.

takze tiez tocim a tocim a tocim... ale sere ma to, sere ma to a sere ma to.

Az raz ma to tak nasere ze budem mat jediny kus na svete ktory... no ale ved uz viete co.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“