Zavzdusnenie palivovej sustavy a modry dym
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zavzdusnenie palivovej sustavy a modry dym
Nazdar pani mam viac otazok. 1, pri spusteni nafty z filtra som akosi nenalilal novu a tym padom mi moje cerpadlo LUCAS (vw polo 1.9D ) ostalo suche cize zavzdusneny system. Uvolnil som odvzdusnovaciu srobu na cerpadle a lial som naftu do hadicky kym z nej nevytlacilo vzduch. Potom som ju zapojil s5 na plny filter a nastartoval som lenze neviem odkial sa mi tam bere vzduch ked hadice su vsetky OK dotiahnute svorkami a vzdy sa tam daka ta bublina objavi. Dakedy nic a dakedy strasne vela bublin a motorom cuka. Skusim som ustami potiahnut naftu tou hadickou od nadrze a zistil som ze tam bola dost dobra vzduchova medzera medzi nadrzou a fitrom. Nema nahodou byt nafta aj pri vypnutom motore v potrubi od nadrze ak k filtru? Ako som sa s tym babral a nalilal som novu naftu do cerpadla nastartoval som a o 5 minut volnobehu zacalo kopat motorom a z vyfuku siel modry dym. Isiel som sa previezt a stale to dymilo . Po 10 minutach uz nedymilo a motor isiel kludne .Moze to byt upchata tryska??? a poprosim este postup ako kvalitne !!! odvzdusnit palivovu sustavu . DAkujem 
S Lucasem je dycky problém, snese toho o hodně meně než bosh. Ještě tam asi někde bude nebo byl vzduch. Zkontroloval bych jestli ti to někde nepřisává vzduch, třeba to Tčko u filtru....
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Po vymene palioveho filtra to riesim tak, ze medzi filter a hadicku privodu nafty z nadrze pripojim taku gumenu pumpicku co ju v ruke mackas a ona potahuje naftu az kym nenaplni cely filter a cerpadlo. Potom nastartujem a drzim motor v otackach tak 2500 ot. asi minutu potom ho necham chvilku bezat na volnobeh. Odpojim pumpicku a hadicku pripojim priamo na filter. Samozrejme ze nafta co je v hadicke spadne spat do nadrze. Preto znovu start 2500 ot. tak na minutku a zase pobezi na volnobeh a furt to funguje na 100%. Pripane sa stym chod rovno previezt najlepsie do kopca. A ktomu modremu dymu. Ten nevesti nic dobre pretoze modry dym = olej.
jj taku pumpu si kupim a namontujem ju na hadicku medzi cerpadlo a filter a natlakujem to potom a odvzdusnim len tie bubliny sa mi zda ze idu od nadrze do filtra , pripadne od filtra do cerpadla lebo filter nieje plny nafty az po okraj. vzdy sa tam este daky stamperlik vojde
ked dolievam. No a k tomu dymu som sa teraz docital v prirucke ze modry dym moze byt sposobeny vadnou tryskou ked dochadza k detonacnemu spalovaniu . Ono mi to zacalo tak divne ist ten motor a dymilo ale po case sa ustalilo a dym nevidno ale pocit z toho nemam dobry. ta tryska moze byt zanesena spinou ktra sa tam mohla dostat pri dolievani nafty z flasky priamo do cerpadla. Inac dokazalo by cerpadlo pretlacit špinu do trysky alebo by ostala v čerpadle a robila by tam neplechu? Skusil som aj uvolnit prevlecne matice ci prska naftu no podarilo sa mi len dve ale pri oboch to frkalo takze tam sa nafta dostava. Ostatne dve neviem lebo som nechcel dosrat maticu ked bola tak zatiahnuta
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34083
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak vsetkym vdaka za rady zajtra kupim rucnu pumpu a poriadne to pretlakujem nech tie zbytkove bublinky idu kadelahsie
a co sa tyka toho T na palivovom filtry tak co sa s tym da robit ak to tam prisava vzduch? je tam taky cierny gum. kruzok ale nevyzera dako opotrebovany akurat ze na filter ide lahsie nastrcit cize je mozne ze tam nejaka ta netesnost je.
Pre MILOSA : mam tam takyto filter http://www.autobroz.cz/images/sp1041_378.JPG akurat znacku neviem musel by som pozriet.
A este jedna vec : vala sa mi tu cerpadlo bosch z opla cadett 1.6D dalo by sa to napasovat na moje polo 1.9D ?
Pre MILOSA : mam tam takyto filter http://www.autobroz.cz/images/sp1041_378.JPG akurat znacku neviem musel by som pozriet.
A este jedna vec : vala sa mi tu cerpadlo bosch z opla cadett 1.6D dalo by sa to napasovat na moje polo 1.9D ?
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34083
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Neviem preco by mal byt nezmysel dat do Feldy cerpadlo Bosch. Nezmysel bol tam dat Lucas. Felda 1.9D RJ motora nema!!! Ta RJ co tam je je iba RJ EGR a do manazmentu motora zasahuje iba v min. miere (dokaze ovplyvnit uhol vstreku a to je asi tak vsetko).slovacek.milos píše:ten T kus se mění každou třetí výměnu stojí asi 180 korun, pokud do filtru jde lehce zasunout a to hlavně u AQ filtru tak pak přisává vzduch
dávat čerpadlo z kadeta na feldu je nesmysl, to není darling ve sklepě, felicie má řídící jednotku zeptej se origoš ten to jednou pěkně napsalmiloš
A feldy sa bezne prerabaju na Boscha a je klud.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34083
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
TDI tech si někdy napíchni feldu a zajdi se podívat na adresu 41 pak ty vykřičníky přestaneš používat,
mrkni do autodat na řízení motoru a třeba do manuálů, tam zjistíš že obyčejným čerpadlem okradeš feldu o spoustu funkcí a je to trochu jinak jak píšeš miloš
mrkni do autodat na řízení motoru a třeba do manuálů, tam zjistíš že obyčejným čerpadlem okradeš feldu o spoustu funkcí a je to trochu jinak jak píšeš miloš
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 29 led 2009, 21:21, celkem upraveno 1 x.
to s tym cerpadlom to bol len taky napad ked som cital ze sa to robi bezne no ale ide o to ake je to cerpadlo. Typ neviem len znacku a funkcne je to viem isto. S lucasom nemam problem akurat teraz to zavzdusnenie palivoveho vedenia.... ale lucas s tym nema nic len skoda ze si to nevie samo natahat a bez rucnej pumpy to neni ono. Ten vcerajsi dym neivem co malo znamenat odvtedy ide auto dobre bez zadymenia a bez cukania, no semtam sa este daka ta bublina prezenie hadickou ale na chod motora to nema vplyv. PRi vypnutom motore pocut ako si vo filtry nieco nasava vzduch cize pori tom T to prisaje cosi a potom nafta vlastnou vahou pada do nadrze tj. neudrzi sa podtlakom v trubke .sycanie zrejme pocut len dovtedy kym vsetka nepadne do nadrze. a este jedna otazka nazaver. palivovy filter musi byt plny bez jedinej vzduchovej medzierky???? lebo ked odoberem T tak vidim vlozku filtra ktora nieje ponorena v nafte .
Pokud ti to chytá normálně a nedělá to problémy tak to nech být, možná dej jen na to "Tčko" nový "O"kroužky a v klidu jezdi, ono se to časem vybublá. Ten dým mohl způsobovat vzduch v čerpadle a kdoví kde ti cestoval předvstřik.DRJan píše:to s tym cerpadlom to bol len taky napad ked som cital ze sa to robi bezne no ale ide o to ake je to cerpadlo. Typ neviem len znacku a funkcne je to viem isto. S lucasom nemam problem akurat teraz to zavzdusnenie palivoveho vedenia.... ale lucas s tym nema nic len skoda ze si to nevie samo natahat a bez rucnej pumpy to neni ono. Ten vcerajsi dym neivem co malo znamenat odvtedy ide auto dobre bez zadymenia a bez cukania, no semtam sa este daka ta bublina prezenie hadickou ale na chod motora to nema vplyv. PRi vypnutom motore pocut ako si vo filtry nieco nasava vzduch cize pori tom T to prisaje cosi a potom nafta vlastnou vahou pada do nadrze tj. neudrzi sa podtlakom v trubke .sycanie zrejme pocut len dovtedy kym vsetka nepadne do nadrze. a este jedna otazka nazaver. palivovy filter musi byt plny bez jedinej vzduchovej medzierky???? lebo ked odoberem T tak vidim vlozku filtra ktora nieje ponorena v nafte .
[/quote]
Pokud ti to chytá normálně a nedělá to problémy tak to nech být, možná dej jen na to "Tčko" nový "O"kroužky a v klidu jezdi, ono se to časem vybublá. Ten dým mohl způsobovat vzduch v čerpadle a kdoví kde ti cestoval předvstřik.[/quote]
Je mozne ze sa rozladil predvstrek? auto ide ako predtym startuje pekne vykon ma a aj chod motora je kludny. Ako spoznam rozladeny predvstrek? zvysuje sa aj spotreba ?
Pokud ti to chytá normálně a nedělá to problémy tak to nech být, možná dej jen na to "Tčko" nový "O"kroužky a v klidu jezdi, ono se to časem vybublá. Ten dým mohl způsobovat vzduch v čerpadle a kdoví kde ti cestoval předvstřik.[/quote]
Je mozne ze sa rozladil predvstrek? auto ide ako predtym startuje pekne vykon ma a aj chod motora je kludny. Ako spoznam rozladeny predvstrek? zvysuje sa aj spotreba ?
(Dynamický) Předvstřik se reguluje i za běhu motoru podle otáček a je regulován tlakem nafty v čerpadle(velice jednoduše řečeno), pokud se ti zavzdušnilo tak regulace utekla. Základní nastavení čerpadla se ti samozřejmě nehne. Proto říkám nech to bejt, hlídej to, ale v klidu jezdi.DRJan píše: Je mozne ze sa rozladil predvstrek? auto ide ako predtym startuje pekne vykon ma a aj chod motora je kludny. Ako spoznam rozladeny predvstrek? zvysuje sa aj spotreba ?