B 5 tdi studená se zakoktává

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ROBERTPV
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 úno 2009, 23:03
Odpovědi: 0
Bydliště: MORAVA

B 5 tdi studená se zakoktává

Příspěvek od ROBERTPV »

Zdravím může mě někdo poradit nebo ještě lépe jestli se setkal s touto závadou:Když ho ráno nastartuji chytí na brnknutí bězí perfektne pokud nešlápnu na plyn,když ho prošlápnu tak začne koktat jako kdyby ztratil kompresi na válci celej se začne třepat jako by chtel ven-ten motor.Ale kdyz ho zhasnu a tak po 2-3 min.natocim tak zas bězí dobře.Když ho nastartuju a nechám tak 3-4 min.na volnoběh tak snim můžu dělat co chci a jede normálně .Dělá to pouze studený,jinak táhá normálně aspoň si to myslim.Jinak zkoušel sem vyměnit trysky, váhu, čidlo za intercoolerem z 2hé b5 co jezdí normálně a dělal to pořád.Tlaky sem neměřil když chytá na 4 a běží pravidelně,je to asi vcelku zbytečny.Na diagnostice sem s tím jestě nebyl.Jedná se o 1.9 tdi 81kw variant r.v.99 najeto 212000 km kod afn ?
Robert pv
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vysoký tlak olejového čerpadla
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Toncek
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 27 zář 2007, 21:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od Toncek »

a co se stím dá dělat?řídčí olej pomuže?
seat exeo ST 125kw
vw passat B5,1,9tdi,ajm,gt 1749VA,egr off,kat off
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vyměň čerpadlo oleje seká se v něm regulační ventil olej by mohl pomoct co tam teď máš?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Toncek píše:a co se stím dá dělat?řídčí olej pomuže?
Mohol by pomoct, ak davas 10W, skus 5W.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Toncek
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 27 zář 2007, 21:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od Toncek »

Ladas píše:vyměň čerpadlo oleje seká se v něm regulační ventil olej by mohl pomoct co tam teď máš?
jj,ted tam je 10w40,skusím dat 5w40,dík za rady ;)
seat exeo ST 125kw
vw passat B5,1,9tdi,ajm,gt 1749VA,egr off,kat off
ROBERTPV
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 úno 2009, 23:03
Odpovědi: 0
Bydliště: MORAVA

Příspěvek od ROBERTPV »

Zdravim,díky za radu ale jak ste došly na to čerpadlo?Nebo ste se stim už někdy setkaly?Mám tam mob.. 5w40 a pravid.výměny.Nebo ste mě schopni říct tlak čerpadla.Jsem rád za každou radu rád bych se toho problému zbavil.Díky
Robert pv
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

AFN AHH AHU 1Z to dělaj běžně ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, řeší se to tu běžně, olej 5W proti 10W moc nepomůže, navíc, když je seklej redukčák, je schopno čerpadlo za studena na volnoběh natlačit i 7 barů, kolik to pak tlačí, když zvedneš otáčky si ani netroufám hádat a jak tím trpí vše okolo nemusím myslím zmiňovat ;)
Toncek
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 27 zář 2007, 21:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od Toncek »

a jak se to da řešit vyměnou olejoveho čerpadla?nebo jenom toho redukčního ventilu?5w40fakt nepomuže?
seat exeo ST 125kw
vw passat B5,1,9tdi,ajm,gt 1749VA,egr off,kat off
havran555
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 24 črc 2008, 21:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od havran555 »

zdravím ..není my jasný jak může mít vliv vysokého tlaku oleje ( jak popisujete) při studením startu ( po přidání plynu ) na chod motoru to že se to hádá a koktá .mohli by jste my to nějak vysvětlit ? prosím
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Prostě jak má motor na vymezení ventilové vůle hydroštely tak ty pracujou s tlakový olejem, když je tlak ok tak pracujou správě.
Ale když máš velký tlak tak se z nich stanou jakoby malé pístky ty se roztáhnou a nepatrně se díky tomu povysunou ventily, ztracíš tlak ve válcích a motor nejde dobře.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

uz to sem pisu potreti dela to redukcni ventil u olejoveho filtru a ne ten na cerpadle
na cerpadle je na 12baru u olejoveho filtru je na 5baru ten je pro vetev co vede do hlavy :P

oprava je celkem jednoducha , vymen ten kus hliniku na kterem je vymenik voda olej a ol.filtr
Drag Power
havran555
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 24 črc 2008, 21:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od havran555 »

děkuju za vysvětlení, a ten redukční ventil je součástí toho hliníkovího držáku nebo se dá vyměnit samotnej ? eventuelně jenom nějak vyčistit a rozchodit
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“