Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33555
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
rasol nechceš to nějak vystihnout ten zákon, mi z toho čtení bolí hlava, o co tam přesně jde dík milošrasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
Ak by som mal vystihnut predmetny zakon, tak by to vyzeralo asi nasledovne:
My, veduci predstavitelia Slovenskej republiky budeme mat i nadalej plne huby kvetnatych reci o potrebe znizovania emisii a podpore biopaliv ale prijatymi zakonmi sa budeme i nadalej snazit co najviac skomplikovat zivot obcanom. Je to vyhodne a priam genialne, aby boli potrestani formou plnej vysky spotrebnej dane vsetci ti, co rozmyslaju inak ako prevazna vacsina obyvatelov statu a maju snahu usetrit peniaze a ostatnym cisty vzduch.
Tato novelizacia vyspecifikovala okruh tych, ktori mozu pouzivat RO ako pohonnu latku alebo palivo v oslobodeni od spotrebnej dane len na tych, ktori si olejniny sami aj dopestuju.
Co z toho vyplyva ? Ak aj nahodou budu polnohospodari pouzivat RO ako palivo, tak to nadrbu do starych zetorov a liaziek, ktore RO sice skonzumuju, ale nasledne emisne charakteristiky tychto motorov su priam katastrofalne.
V skutocnosti emisie RO zacinaju byt ako-tak v poriadku az u motorov PD/PLD a CR. Vsetky starsie motory maju zle emisne charakteristiky predovsetkym v oblastiach NOx a opacity. A to uz nehovorim o skodlivych rakovinotvornych aromatoch, ktore spalovanim RO vznikaju. Niektore emisie sa bezne nemeraju a pre vyhodnotenie sa musia zachytit do roztokov.
Takze vsetci majitelia starsich aut, ktori sa vytesujete ako to krasne vonia z vyfuku, vedzte ze vdychujete aromaty. Dobre spravene auto je citit po RO len zanedbatelne.
My, veduci predstavitelia Slovenskej republiky budeme mat i nadalej plne huby kvetnatych reci o potrebe znizovania emisii a podpore biopaliv ale prijatymi zakonmi sa budeme i nadalej snazit co najviac skomplikovat zivot obcanom. Je to vyhodne a priam genialne, aby boli potrestani formou plnej vysky spotrebnej dane vsetci ti, co rozmyslaju inak ako prevazna vacsina obyvatelov statu a maju snahu usetrit peniaze a ostatnym cisty vzduch.
Tato novelizacia vyspecifikovala okruh tych, ktori mozu pouzivat RO ako pohonnu latku alebo palivo v oslobodeni od spotrebnej dane len na tych, ktori si olejniny sami aj dopestuju.
Co z toho vyplyva ? Ak aj nahodou budu polnohospodari pouzivat RO ako palivo, tak to nadrbu do starych zetorov a liaziek, ktore RO sice skonzumuju, ale nasledne emisne charakteristiky tychto motorov su priam katastrofalne.
V skutocnosti emisie RO zacinaju byt ako-tak v poriadku az u motorov PD/PLD a CR. Vsetky starsie motory maju zle emisne charakteristiky predovsetkym v oblastiach NOx a opacity. A to uz nehovorim o skodlivych rakovinotvornych aromatoch, ktore spalovanim RO vznikaju. Niektore emisie sa bezne nemeraju a pre vyhodnotenie sa musia zachytit do roztokov.
Takze vsetci majitelia starsich aut, ktori sa vytesujete ako to krasne vonia z vyfuku, vedzte ze vdychujete aromaty. Dobre spravene auto je citit po RO len zanedbatelne.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
Tak to jsem klidný nedávno jsme se tak v dílně ožrali, že jsem se ráno pobudil, hlavu u tahače Premka ve výfuku a cítím se dobře.
Ale jinak to víš chvíli je to u vás bez SPD, chvíli zase u nás. Ale jak pravíš nehádej se a nediskutuj s blbcem. Tím mám na mysli různé Bursíky
a jinou zalenomodrou havěť.
Bohužel i v tomto století po té sametové revoluci si musí člověk hrát na partyzány a provozovat svoji živnost v hluboké ilegalitě.
Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.


Ale jinak to víš chvíli je to u vás bez SPD, chvíli zase u nás. Ale jak pravíš nehádej se a nediskutuj s blbcem. Tím mám na mysli různé Bursíky



Bohužel i v tomto století po té sametové revoluci si musí člověk hrát na partyzány a provozovat svoji živnost v hluboké ilegalitě.

Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.


pajama
Ma na mysli vsechny auta s neprimym vstrikovanim paliva v kombinaci s mechanickymi vstrikovacimi cerpadly - radove, rotacni radialni / axialni, cili vsechny stare TD / D
Tento problem proste vyplyva vseobecne z nizkych vstrikovacich tlaku techto vstrikovacich systemu, kdy se uz neda srovnavat kvalita vstrikovane davky s nejnovejsimi systemy, kde muzem s klidem mluvit temer o "atomizaci" paliva...
Ma na mysli vsechny auta s neprimym vstrikovanim paliva v kombinaci s mechanickymi vstrikovacimi cerpadly - radove, rotacni radialni / axialni, cili vsechny stare TD / D
Tento problem proste vyplyva vseobecne z nizkych vstrikovacich tlaku techto vstrikovacich systemu, kdy se uz neda srovnavat kvalita vstrikovane davky s nejnovejsimi systemy, kde muzem s klidem mluvit temer o "atomizaci" paliva...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33555
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
asi se vyrazí klín klínem,rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?slovacek.milos píše:asi se vyrazí klín klínem,rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
AGR 66kW seria
to Truck
Truck,
No v pripade Renaulta Premium Ti ani ine neostava ako byt s nim stastne stastny a nepripustat si nieco ine. Musis to dobojovat az do jeho konca, pretoze sa ho inak nezbavis.
Nizke ceny za prepravy sposobili, ze bazary a parkoviska leasingovych spolocnosti su plne tahacov. Pokial by som isiel podla znaciek, tak vpredu pri plote stoja Mercedesy, Scanie, Volva a DAF-y a vzadu vo vysokej zeline su odstavene Renaulty.
Podnikanie v autodoprave je dnes predovsetkym o tom, ako zabezpecit co najmensie straty, nie vsak o zarobku. Casy, kedy sa na autodoprave dalo zarobit su uz davno nenavratne prec.
Hlboku ilegalitu mozes prevadzat mozno na jednom - dvoch vozoch, ale v sirsom meradle je nerealna.
Zaujala ma Tvoja informacia:
Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.
Daj prosim info, ktore firmy v Nemecku este robia prestavy na RO v mobilnej technike /tahacoch/ a ktora z nich nepozna to, co sa u nas deje /je z principu jedno SR alebo CR/. Jedina krajina EU,kde je v mobilnej technike cisty RO este podporovany, je Rakusko.
SPD na rastlinny olej v Nemecku je od roku 2006 upravena zakonom tzv. Energiesteuergesetz. V nom su jasne stanovene podmienky SPD na RO. Tato spotrebna dan sa od roku 2006 kazdorocne zvysuje a uz v najblizsom obdobi sposobi, ze RO bude nenavratne drahsi ako Diesel.
Zakon ma len 41 stran, tak si to mozes v klude precitat.
Tiez ma zaujala informacia, ze frci uprava na hydrogen. Daj prosim tiez blizsie info, rad sa poucim.
RO v autodoprave jednoducho skoncil, firmy upravujuce motory na RO sa preorientovali predovsetkym na BHKW /kogeneraciu/. Tu http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html je mozno posledny slovensky tahac, ktory sa u nas na RO prerobil. /cca pred 3 tyzdnami/.
No v pripade Renaulta Premium Ti ani ine neostava ako byt s nim stastne stastny a nepripustat si nieco ine. Musis to dobojovat az do jeho konca, pretoze sa ho inak nezbavis.
Nizke ceny za prepravy sposobili, ze bazary a parkoviska leasingovych spolocnosti su plne tahacov. Pokial by som isiel podla znaciek, tak vpredu pri plote stoja Mercedesy, Scanie, Volva a DAF-y a vzadu vo vysokej zeline su odstavene Renaulty.
Podnikanie v autodoprave je dnes predovsetkym o tom, ako zabezpecit co najmensie straty, nie vsak o zarobku. Casy, kedy sa na autodoprave dalo zarobit su uz davno nenavratne prec.
Hlboku ilegalitu mozes prevadzat mozno na jednom - dvoch vozoch, ale v sirsom meradle je nerealna.
Zaujala ma Tvoja informacia:
Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.
Daj prosim info, ktore firmy v Nemecku este robia prestavy na RO v mobilnej technike /tahacoch/ a ktora z nich nepozna to, co sa u nas deje /je z principu jedno SR alebo CR/. Jedina krajina EU,kde je v mobilnej technike cisty RO este podporovany, je Rakusko.
SPD na rastlinny olej v Nemecku je od roku 2006 upravena zakonom tzv. Energiesteuergesetz. V nom su jasne stanovene podmienky SPD na RO. Tato spotrebna dan sa od roku 2006 kazdorocne zvysuje a uz v najblizsom obdobi sposobi, ze RO bude nenavratne drahsi ako Diesel.
Zakon ma len 41 stran, tak si to mozes v klude precitat.
Tiez ma zaujala informacia, ze frci uprava na hydrogen. Daj prosim tiez blizsie info, rad sa poucim.
RO v autodoprave jednoducho skoncil, firmy upravujuce motory na RO sa preorientovali predovsetkym na BHKW /kogeneraciu/. Tu http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html je mozno posledny slovensky tahac, ktory sa u nas na RO prerobil. /cca pred 3 tyzdnami/.
Držím sa hesla: Nehádaj sa s blbcom, mohol by ťa pomýliť
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33555
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
já už to neumím přesně popsat je to záležitost 15 let stará nastartuješ TD pak se uzavře výfuk a maká do pořád dokola výfuk se chladí přidá kyslík a znova do motoru ujelo to tehdy bez oprav a servisu 250.000 km pamatuji si jen ten litr spotřeba a 0.02JanDiesel píše:asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?slovacek.milos píše:asi se vyrazí klín klínem,rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
setejně tak dopadne ten nový motor 40.000 kmitů za minutu co se povedl českému výzkumáku miloš
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33555
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html
hezké stránky sklápět kabinu kvůli žárovce to je taky dílo stím dafem,
já jsem stenjně tak dopadl s LPG chtěli snad 250.000 za licence
, časem jsem je získal za 30.000 pak šel plyn nahoru
, montáže dolu
, k tomu je třeba diagnostika
,
nakonec se lovato přejmenovalo na lovtec licence neplatí a musíš zaplatit za každou montáž
šel jsem z louže do bláta nic jsem nevydělal a o legálních alternativních pohonech mě baví už jen teoretizovat
nikdy bych už do toho nešel
snad jediný výdělek byl v legalizaci nehomologovaných dílů miloš
hezké stránky sklápět kabinu kvůli žárovce to je taky dílo stím dafem,
já jsem stenjně tak dopadl s LPG chtěli snad 250.000 za licence




nakonec se lovato přejmenovalo na lovtec licence neplatí a musíš zaplatit za každou montáž
šel jsem z louže do bláta nic jsem nevydělal a o legálních alternativních pohonech mě baví už jen teoretizovat

snad jediný výdělek byl v legalizaci nehomologovaných dílů miloš
JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem
?
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem


-
- Aktivista
- Příspěvky: 33555
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
za ty roky už ani nevím kde jsem to četl byl to článek a ten motor tam byl namalovaný a na jakém autě to zkoušeli to už fakt nevím, výfukové spaliny se chladily a okysličovaly, že se dá ujet na litr nafty i 1000 km to snad vidíš v televizi ty podivná plavidlaradluk píše:JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem![]()
?
co se týče oleje na životnost motoru je vymyšleno,
ale co pak s olejem

byla vydána kniha o podobných vynálezech a taky jak byly umlčeny třeba nedávno jak chtěl borec vyrábět z pet lahví benzín a byl umlčen
