kombinace turba GT1749V s GT2053v de to?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kombinace turba GT1749V s GT2053v de to?
Potřeboval bych vědět, jestli jde přehodit sací část z turba GT 2053V na GT 1749V ? Díky
Re: kombinace turba GT1749V s GT2053v de to?
Je to max. neefektivne riesenie. Aj keby to bolo teoreticky mozne tak prakticky by ti to bolo k nicomu. Nakolko by velke duchadlo z GT 2052V prakticky sice tlacilo vela vzduchu do spalovacej komory, ALE cez malu plynovu turbinu z GT1749V by sa nestihla dokladne vyprazdnit. Proste velky objem vyfukovych plynov nestihne uniknut cez maly pierez vyfukoveho kanala GT1749V za jednotku casu. Cize vypraznenie spalovacej komory bude neefektivne, cim vyfukove plyny ktore sa tahzie dostali z valca (kedze sa dlhsie zdrziavaju vo vyfukovom kanaly maju aj viac casu aby odovzdali svoje zbytkove teplo ostatnym mech. castiam motora) su horuce co ma za nasledok zvysenie teploty steny valca, povrchovej teploty piesta, vyfukoveho ventylu, stene vyfukoveho kanala atd. vkonecnom dosledku aj zvysenie teploty novo nasateho vzduchu, teda znizenie objemovej ucinnosti a nasledne znizenie efektivity spalovania a aj znizenie vykonu. Pri zvysovani vykonu je podstatnejsi faktor praveze cim rychlejsie a efektivnejsie vyprazdnit spalovacu komoru, a az potom rozmyslat ako ju efektivne naplnit. Proste vseho musi byt "primnerene".Longer píše:Potřeboval bych vědět, jestli jde přehodit sací část z turba GT 2053V na GT 1749V ? Díky