Olej v sani vzduchu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lukyno
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2006, 11:34
Odpovědi: 0

Olej v sani vzduchu

Příspěvek od lukyno »

muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
vwphun
Přispěvovatel
Příspěvky: 509
Registrován: 23 led 2006, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od vwphun »

Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Ja nedolejem ani kvapku za 15.000 km, hladina viditelne nemizne, ale v saní olej mám. Čistil som sanie, od turba po snímač tlaku hore v saní za hadicou, čo je za chladičom vzduchu a mal som tam spolu asi tak 2 polievkové lyžičky oleja.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
lukyno
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2006, 11:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukyno »

vwphun píše:Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
to znamena dat novy turbo?
phobos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 07 bře 2006, 12:46
Odpovědi: 0

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od phobos »

lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

lukyno píše:
vwphun píše:Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
to znamena dat novy turbo?
no pokud to tim protika tak ano. jde o to jak dlouho ti to protika jestli to zacalo nebo je to treba 2 roky))) tak i tak pokud to protika turbem tak turbo odchazi

ale muze se dostat do sani i pres EGR
lukyno
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2006, 11:34
Odpovědi: 0

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od lukyno »

phobos píše:
lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
mam najeto poctivych 104tis auto je vyrobeno v kvetnu 2002... videl jsem auta ktera jsou starsi a maji najeto dvakrat tolik a zadny takovy problem nemaji.....
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Tak ja mam auto 4. rok, kupoval som starsie a robil som to cistenie 1. krat, t.j. min. po 3. rokoch a 80.000 km. A to pochybujem, ze niekto predo mnou to cistil, alebo menil. Mal som nejaky problem so sanim a dozvedel som sa, ze olej v sani moze obcas robit cirkus, tak som to cistil. Sucasne ale mi bolo povedane, ze "primerane" mnozstvo oleja v sacom potrubi je normalne, dostava sa tam cez odvetranie, cez turbo a pod. Napriek tomu som to cistil a bol tam olej, ale malo, takze v pohode.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
phobos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 07 bře 2006, 12:46
Odpovědi: 0

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od phobos »

lukyno píše:
phobos píše:
lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
mam najeto poctivych 104tis auto je vyrobeno v kvetnu 2002... videl jsem auta ktera jsou starsi a maji najeto dvakrat tolik a zadny takovy problem nemaji.....
tak je někde závada ale jak říkál ten člověk předemnou většinou to teče přes turbo tak bud nový nebo repasovaný ale nejdřív asi najdi kudy to teče moc možností není
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od Csala »

phobos píše:
lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
Keby to jazdilo na muku, tak je to od muky (noteeth)
Holt, jazdi to na olej, tak je to od oleja :-)
Teraz vazne. Ja mam tiez olej v sani, ale to vobec neriesim. Olej to extremne nezere, tak 0,5l na 10000km. Auto taha a ma nizku spotrebu. A to je podstatne (noteeth)
270 tisic km ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
kasec
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 13 dub 2006, 14:10
Odpovědi: 0

Re: Olej v sani vzduchu

Příspěvek od kasec »

lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej :( Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky

Nechci tě strašit, ale větší úbytek oleje a větší množství oleje v sání znamená, že máš netěsnost v kompresorové části turba, což znamená, že je otázkou času než ti odejde. Nejspíš ti to asi dost kouří :? Kolují zvěsti, že turbo by mělo vydržet 200-250 tis km, ale je to spíše individuální dle provozu.
Měl jsem stejný problém, větší úbytek oleje a zvýšené množství oleje v sání včetně prolínání u IC. Minulý pátek se mi kouslo turbo na baranďáku v Praze (ulomená lopatka turba a velká axiální i radiální vůle rotoru turba). (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
lukyno
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2006, 11:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukyno »

diky za vase rady koukam ze se shodujete na tom vymenit turbo, ja si to myslel taky, takze pokud nekdo mate k dispozici novy turbo na 81kW tak koupim
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

lukyno: všechno špatny je pro neco dobry. Můžes to brát jako dobrej duvod k tomu abys koupil lepší turbo, potažmo k dalšímu tuningu. Pro turbo se ozvi Andremu, ma inzerat v sekci bazar. 8)
lukyno
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2006, 11:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukyno »

na to jsem uz koukal, prodava turbo pro motor AHF ja mam ASV, mel bych tam mit turbo s indexem N..... vi nekdo v cem je rozdil, vim jen ze ASV splnuje normu EU3 a AHF je starsi takze EU2......?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Olej v sání = normální stav u všech TDI
Dolévání oleje = normální stav u všech TDI
Většina oleje se do sání dostane výdychem z motoru (ventilového víka)
Pro jistotu zkontrolovat vůli turba (na autě) a dálto neřešit.
Pokud se k motoru chováš slušně a není to brutálně čiplé, tak musí turbína vydržet strašně moc. (podle mě přes půl milionu km určitě)
(kámoš má 380 tis a OK,)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“