Myslím, že turbína pracuje pri takých teplotách, že to nemôže prežiť ani WD ani Teflon. Ja by som vsadil len na grafit, molyku alebo kovovo-práškové či keramické mazivá.Kovarrr píše:pises, ze jsi pouzival WD-40... pri vyssi teplote se mi stalo, ze se zapeklo, tak na to opatrne. Nebylo to na turbu, tam jsem ho radeji nepouzival.. misto toho jsem obcas pouzil teflon.
Čištění VNT15 AHF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
No, ja som turbo rozoberal iba raz a bola to dosť fuška (uvoľňovací spray, ohrev plameňom, nekonečné poklepkávanie), práve kvôli tomu, že tie polovice boli do seba dosť "zarezlé" či spečené. Predáva sa vazelína s vysokým obsahom molyky (MoS2, molybden disulfit), na ktorej rovno píše, že slúži proti zadretiu závitov a iných styčných plôch, aj pri vysokých teplotách. Vazelína sa samozrejme spáli, ale molyka znáša teploty do 1200°C, takže tá vrstvička tuhého maziva medzi styčnými plochami zostane a mala by uľahčiť budúce rozoberanie. Grafit by mal vydržať ešte vyššie teploty. U mňa bol samozrejme po prvej jazde v motorovom priestore smrad a dym zo spálenej vazelíny, ale považoval som to za normálne, aj keď to vyzeralo hrozivo. Ako ľahko sa turbo rozoberá po tomto opatrení neviem a najradšej by som bol, keby som to ani nemusel skúšať (podkladal som 0.1mm). Zatiaľ šlape jak hodinky...Golf-GT píše:to vyzkoušímKovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist.Golf-GT píše:to vyzkoušímKovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má.
teď mě čeká vyčištění turba, nepadalo to do nouzáku, ale tlak byl pořád vyšší, tak jsem to nastartoval, a zkusil sem dát to táhlo nadoraz na červika, šlo to, ale už to nejde zpět nejak se to přestalo hýbat tk to nebude asi tou baňkou ale regulacíZdeněk M píše:Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist.Golf-GT píše:to vyzkoušímKovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má.
tak jsem to rozebral, uplně zasraný a zapečený
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW?
kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišnéZdeněk M píše:Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist.Golf-GT píše:to vyzkoušímKovarrr píše:dle meho by se to z toho turba dost rychle vypalilo pri te teplote.. to jedine grafit. vazelinou, ale ani ta nevim jak dlouho by vydrzela:(
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má.
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW?
To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem.Golf-GT píše:kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišnéZdeněk M píše:Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist.Golf-GT píše: to vyzkouším
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má.
zbrousím lopatky o kousekZdeněk M píše:To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem.Golf-GT píše:kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišnéZdeněk M píše: Na turbu se nic nemaže, pak se to akorat zapeče, vse je z žaruvzdorneho materialu. Při rozebíraní a skladaní bacha na lopatky at nakou neohnes, při zavíraní se to rado kříží. Pokud ti to po složení zacne hvízdat, je to znamka ohlej lopatky a časem odchod do věčnýh lovist.
Podkladat tak max.0,15mm pak už je velka mezera a auto od spodu netaha jak má.
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW?
Uplně stějně, je tam taky kolik, nekdy zustane v tej druhý pulce, když to rozpulís.Golf-GT píše:zbrousím lopatky o kousekZdeněk M píše:To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem.Golf-GT píše: kde se to podkládá? není někde fotka? nebo se VA nepodkládá? jsem koukal podle fotek a oproti nvt 15 je turbo trochu odlišné
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím