Kdy se vyplatí DIESEL?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kdy se vyplatí DIESEL?
Prave shanim nejake novejsi auto v rozmezi 120-150k a pri prochazeni autobazaru jsem z jakesi ironie zabrousil i do AAA kde se me prodejce zeptal , po tom co jsem mu rekl ze se divam po nejakem Dieselu, na otazku kolik km rocne najezdim.
Docela me tim uzemnil ale otazka je vlastne docela na miste.
Proto se ptam: Vyplati se mi koupit diesela kdyz jezdim cca 1000km/mesic???
Vyplati se pri tehle kilometrazi kupovat diesela vzhledem k narocnejsi udrzbe na provoz oproti benzinu?
Docela me tim uzemnil ale otazka je vlastne docela na miste.
Proto se ptam: Vyplati se mi koupit diesela kdyz jezdim cca 1000km/mesic???
Vyplati se pri tehle kilometrazi kupovat diesela vzhledem k narocnejsi udrzbe na provoz oproti benzinu?
Renault Megane 1.5dCi 78kW 2008
Hmm, to je zavadejici. On totiz nevybuchuje ani benzin. Vybuchuji vypary a to jeste ve vcelku dost konkretnim pomeru s kyslikem (vzduchem). Jinak mas pravdu, ze rozlity benzin se snadneji zapali nez nafta. Ale kdo videl horet kamion, ten mi da zapravdu, ze to nikdo neuhasi.origoš píše:Není to jenom o kilometrech. Je to každopádně bezpečnější, protože nafta nevybuchuje. Pokud nechceš v autě uhořet, a v případě nehody k tomu není nikdy daleko, tak benzín nebrat. Plyn už vůbec ne.
Jinak k dieselu. Pokud chces nejake SDI nebo slabe TDI v porovnani motory 1.4i / 1.6i v mensim aute (Octavia/Golf) a jezdis v ramci rychlostnich limitu, tak se to skoro nevyplati.
Pokud premyslis o velkem tezkem voze (Omega/A6...), tak treba 2.5TDI a 2.5V6i je velmi rozdilne uz pri male kilometrazi (cca 1000km) mesicne. U Quattra se rozdil zase kapku zvysuje.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Ten vzorec je hodně zajímavej a asi spousta lidí by koukala,jak se jim to jejich naftové auto nevyplatí a nemá to nic společnýho s podnikáním. On se ptal jesli benzín nebo ropu a ten vzorec je na to skvělěj,jako první úsudek,neřikám,že ten rozhodující. Mě osobně ten vzorec nezajímá,chtěl jsem ropu,tak jí mám a jestli to sem tam něco stojí,tak mi to neva. Na druhou stranu,peněz neni nikdy moc a chápu,že když má člověk auto vyloženě jako spotřební materiál,nechce s ním řešit nějaké problémy,nezajímá ho tuning,závody,zrychlení a pod.,tak zvolí tu nejlevnější variantu a nemusí to mít vůbec nic společného s podnikáním. Stačí se jen podívat,kolik tady třeba jezdí Fabií HTP
a podobných lenochodů,kteří ovšem umí jezdit za 5L benzínu,malé pov.ruč.,jsou v záruce a další výhody.....ale ...????fuj

FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
- Rybízek
- Aktivista
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 24 led 2006, 09:35
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
ten vzorec je jednoduchej vezmeš si cenu benzína a cenu diesla a cenu benzína obecně platí že sou diesly dražší. z toho rozdílu si zpočítaš počet litru nafty a pokud víš kolik to auto žere a zjištíš kolik na to najedeš kilometru a od tohodle počtu km se ti vyplatí diesel.v momentě kdy ale píšeš že najedeš 1000 km mesíčne tak se ti z tohodle hlediska nevyplatí ale jsou tam jina obrovská plus a u ojetého auta ten rozdíl ceny nebude tak markatní.
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Golf II TDi
No a taky se musí brát v úvahu případná prodejní cena toho vozidla, až se ho člověk bude jednou chtít zbavit.Rybízek píše:ten vzorec je jednoduchej vezmeš si cenu benzína a cenu diesla a cenu benzína obecně platí že sou diesly dražší. z toho rozdílu si zpočítaš počet litru nafty a pokud víš kolik to auto žere a zjištíš kolik na to najedeš kilometru a od tohodle počtu km se ti vyplatí diesel.v momentě kdy ale píšeš že najedeš 1000 km mesíčne tak se ti z tohodle hlediska nevyplatí ale jsou tam jina obrovská plus a u ojetého auta ten rozdíl ceny nebude tak markatní.
Další aspekt věci je ten, s jak naloženým autem člověk jezdí, popř jestli tahá vlek, tam pak ty rozdíly ve spotřebě už jsou dosti markantní, to samé platí i o rychlosti jízdy, ve všech těchto případech jsou naftová auta podstatně uspornější a ten krouťák poznáš hned v prvním kopci.
Třeba u aut typu Alhambra, Zafira bych to neřešil vůbec, tam je to znát hned.
Potom ještě docela dost lidí (včetně mě) má další podstatnej argument a to zdroj levnější nafty, ono kupovat za 20kč, nebo 30kč litr už je sakra znát.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
A nebo něco jinéhoKornout píše: Potom ještě docela dost lidí (včetně mě) má další podstatnej argument a to zdroj levnější nafty, ono kupovat za 20kč, nebo 30kč litr už je sakra znát.

Pro ty kdo neviděli, mrkněte tady ... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=30981#30981