Kia Carnival
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05 kvě 2009, 13:04
Kia Carnival
Mám Kiu Carnival 2,9 CRDi /106kW r. v.2002.Počas jazdy pri prudšom zrýchľovaní sa na pár sekúnd rozsvieti kontrolka diagnostika motora.
Jeden krát sa mi počas jazdy asi prepol motor do núdzového režimu, lebo nereagoval na plynový pedál. To trvalo asi 20 sekúnd, potom sa znova chytil a už išiel normálne.
K tomuto všetkému sa pridalo aj zlé štartovanie. Ak nechám auto stáť asi tri dni, naštartujem až po šiestich a viac dlhých štartoch a aj to nie vždy. Prišiel som na to, že keď dotiahnem naftu ručnou pumpou a naplním palivový filter, tak naštartujem na jeden ,max. dva dlhšie štarty. Bol som s tým aj v Kia servise. Tam im na diagnostike vyhodilo poruchovýkód
číslo 1119.V servisnom manuále som sa dočítal, že je to“ Porucha testu tlaku v raile“.
Keďže nemali na mňa čas a z opravou chceli začať až za tri týždne, zobral som auto domov. Aj tak som nesúhlasil s postupom opravy. Chceli postupne rozoberať celú palivovú sústavu a vymieňať kus za kus.Na to by údajne potrebovali min. dva dni a to ešte nie je isté či chybu nájdu. Som zvedaví kto by to potom platil.
Tak teraz hľadám servis, kde majú lepšiu diagnostiku a šikovnejších mechanikov.
Tak teraz neviem či je vadné vysokotlaké vstrekovacie čerpadlo, vstrekovače, alebo niečo iné. Podľa toho že musím doťahovať naftu, akoby jej bolo málo, by to mohlo byť aj podávacie palivové čerpadlo.Len neviem kde ho Carnival má a či ho vôbec má. Niektoré diesle ho majú priamo v palivovej nádrži.
Tak a teraz poraďte čo to je a čo s tým ak máte niekto nejaké skúsenosti s podobným problémom
Jeden krát sa mi počas jazdy asi prepol motor do núdzového režimu, lebo nereagoval na plynový pedál. To trvalo asi 20 sekúnd, potom sa znova chytil a už išiel normálne.
K tomuto všetkému sa pridalo aj zlé štartovanie. Ak nechám auto stáť asi tri dni, naštartujem až po šiestich a viac dlhých štartoch a aj to nie vždy. Prišiel som na to, že keď dotiahnem naftu ručnou pumpou a naplním palivový filter, tak naštartujem na jeden ,max. dva dlhšie štarty. Bol som s tým aj v Kia servise. Tam im na diagnostike vyhodilo poruchovýkód
číslo 1119.V servisnom manuále som sa dočítal, že je to“ Porucha testu tlaku v raile“.
Keďže nemali na mňa čas a z opravou chceli začať až za tri týždne, zobral som auto domov. Aj tak som nesúhlasil s postupom opravy. Chceli postupne rozoberať celú palivovú sústavu a vymieňať kus za kus.Na to by údajne potrebovali min. dva dni a to ešte nie je isté či chybu nájdu. Som zvedaví kto by to potom platil.
Tak teraz hľadám servis, kde majú lepšiu diagnostiku a šikovnejších mechanikov.
Tak teraz neviem či je vadné vysokotlaké vstrekovacie čerpadlo, vstrekovače, alebo niečo iné. Podľa toho že musím doťahovať naftu, akoby jej bolo málo, by to mohlo byť aj podávacie palivové čerpadlo.Len neviem kde ho Carnival má a či ho vôbec má. Niektoré diesle ho majú priamo v palivovej nádrži.
Tak a teraz poraďte čo to je a čo s tým ak máte niekto nejaké skúsenosti s podobným problémom
tiež mam KIA CARNIVAL 2.9crdi, r.v.2004. A robí mi toto isté, už som s tým pochodil servisy, na vine sú stryky (veľa nafty púšťajú do prepadu, čo má za následok pokles tlaku v palivovej sústave), ktoré majú životnosť asi 170tis km, čo aj zodpovedá mojmu stavu km. Takže som si teraz musel zohnať náhradné stryky (vstrekovače) len že teraz nastal iný problém, nemôže vybrať jeden pôvodny vstrekovač, tak je tam zapečený alebo čo proste nejde ho vybrať no..uvidím čo bude dalej.
Ináč, tiež sa mi ťažko štartovalo, kým som si ručne nenaťahal naftu pod kapotou...
Len čo sa mi ho podarí opraviť, hned ho predam, i ked mi ho bude ľúto lebo také pohodlie len tak v hociktorom inom aute nenájdem, ..však mi daš za pravdu
Ináč, tiež sa mi ťažko štartovalo, kým som si ručne nenaťahal naftu pod kapotou...
Len čo sa mi ho podarí opraviť, hned ho predam, i ked mi ho bude ľúto lebo také pohodlie len tak v hociktorom inom aute nenájdem, ..však mi daš za pravdu
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15 led 2010, 19:13
Ozivuju staré téma protože jsem narazil na podobný problém.
chyba 1119 trvalá a k tomu 0190 sporadická, auto momentálně nejde nastartovat, po vymazání chyb se objeví jen 1119. Tlak v railu při startovaní cca 85bar.
Kolik by měla být hodnota tlaku při startování?
Po čem bych měl jít prvně?
Pokud budu kontrolovat vstřiky, kolik je hodně nafty na přepadu??
Jinak když se auto podaří nastartovat funguje třeba dva dny a pak zas mrtvý, není to závislé na teplotě okolí, žhavení ok, podávačka v nádrži není, někdy pomohlo natlakování balonkem ale teď už nic....
chyba 1119 trvalá a k tomu 0190 sporadická, auto momentálně nejde nastartovat, po vymazání chyb se objeví jen 1119. Tlak v railu při startovaní cca 85bar.
Kolik by měla být hodnota tlaku při startování?
Po čem bych měl jít prvně?
Pokud budu kontrolovat vstřiky, kolik je hodně nafty na přepadu??
Jinak když se auto podaří nastartovat funguje třeba dva dny a pak zas mrtvý, není to závislé na teplotě okolí, žhavení ok, podávačka v nádrži není, někdy pomohlo natlakování balonkem ale teď už nic....
Ak má ko čerpadlo,tak vstreky sú ko. Piliny z čerpadla im pomohli...Aero200 píše:Přesně tak, na nějakém vstřiku máš velkej přepad, tlak paliva tudy uniká, ale pokud by vstřiky byli ok, tak čerpadlo, tyto čerpadla se vydírali, zjistíš to tak že vyndáš pal. filtr a vypustíš ho do nějaké skleničky a pak zkusíš magnetem jestli tam nejsou kovové častice.
e46 325 Xi
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01 zář 2015, 19:38
- Kontaktovat uživatele:
Přepady
Jako první zkus zkontrolovat přepady. To je nejmenší investice. Stačí sundat intercooler a potom kryt motoru (pár šroubů). Uvidíš rail a z něho jdou trubky ke vstřikům. Na to zatím nesahej. Sundej přepady (jsou propojeny do jedné trubky - tu nech volně nějak nahoře) a na každý přepad natáhni hadičku (nejlépe průhlednou) a nádobku. Nedělej to moc dlouhý, prostě tak, aby se lahvičky daly někam dát. Potom nastartuj a drž otáčky na 2000 - 2500 po dobu 3 minut. Potom motor vypni a podívej se na výsledek. Pokud je v nějaké baňce víc, naž 25ml (včetně toho v trubičce), je vstřik zralý minimálně na repasi. Pokud to bude v pohodě, zkus vyšroubovat senzor tlaku na railu. Je to takovej šroub, který povolíš klíčem (je k němu připojenej konektor). Pozor, vše důkladně předem očisti a dbej na to, aby ti tam nějaký smítko nezapadlo. Můžeš tak změřit tlak na railu při startování (musí být více než 110), nebo rovnou vyměnit senzor. Stojí kolem 1500,-. Rozhodně do servisu dávej jako poslední možnost. Chtěj z tebe stáhnout kůži zaživa. Mně auto nestartuje furt (jen startsprejem), ale zato už dlužim kolem šestky za výměnu všeho možnýho. Také doporučuji pustit naftu přímo do vstřikovacího čerpadla (koupit průtokový filtr, zařadit ho na hadičku a ze 3-5 litrového kanystru napřímo nasát naftu). Pokud zafunguje, hledej chybu u palivové soustavy, vyměň filtr a zkontroluj, jestli někde nepřisává vzduch. Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=rq2prET8HAo