Airbag na volantu.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Airbag na volantu.

Příspěvek od lt.kubosh »

Ahoj,
predem vseho bych chtel rict, ze jsem ultrakreten. Chtel jsem si vymenit umely volant za kozeny a veril jsem znamemu, ze se airbag sundava za pomoci imbus klice.
Vubec to neslo povolit a pak to povolilo... Bohuzel po zirani do otvoru jsem zjistil, ze to nebylo na imbus, ale 30 torx. Asi nemusim rikat, ze jsem neuvolnil sroub, povedlo se mi to druhe - zkurvit hlavu. 30torx tam nejde ani naklepnout, respektive jde asi milimetr, ale vzycky vyklouzne. Je to utazene na krev, protze ten stroub na druhe strane jsem povolil Torxem a racnou, ale malem mi vypadly oci z dulku.

No a ted otazka, co s tim zkurvenym sroubem. Volant znicit nechci, takze potrebuju nejakou zazracnou radu. Nebo zkusit odvrtat tomu sroubu hlavu?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Odvtrat. Vem vrták o průměru těla šroubu, vrtačku s regulátorem a na malé obrátky opatrně odvrtej. Tyhle šrouby mají pevnost přes 100kG/mm2. Jakmile hlavu odvrtáš, tak to odpadne a zbytek půjde vytočit rukou.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

No, protoze neznam pevnost ostatnich, tak mi 100kg/mm2 pevnost nic nerika, ale prijde mi to dost.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

100kg/mm2=1000MPa
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Na to, ze drzi k sobe dva pozink plechy o tloustce 1mm kazdy mi ten sroub prijde predimenzovany.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
dodo24943
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 24 led 2006, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Levice

Příspěvek od dodo24943 »

ja som potreboval odmontovat volant a vobec som nemal ani torx ani imbus
zobral som dobre zabruseny sekac zaaretoval som volant a bum bum kladivkom to slo v pohode povolit a aj srob to prezil aj ked trochu poskodeny
ide aj o jeho rychlu nahradu a ked ho odvrtas len aby si ho povolil!
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Čím tvrdší materiál, tím menší je potřebná řezná rychlost. Když použiješ vyšší obrátky, tak se vrták poškodí. Obyč. šrouby mají pevnost okolo 50 kG/mm2.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Příspěvek od woodman007 »

Obrázek

Tady je označení naživo. Blátošrouby 50 kilo mají označení např. 5,5 + značka výrobce, ocelové od 8 výš, zde 8,8 a 10,9 S vrtáním souhlasím s origošem, můžeš vrták i máznout olejem.
Zetor 3011
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“