Stránka 1 z 1

DOT 5.1

Napsal: 25 čer 2009, 19:03
od stevocz
nevie niekto o co je lepsia brzdovka s DOT 5.1 oproti DOT 4?
vsade pisu ze ma vyssi od varu ale ked si pozriem ich hodnoty tak dot 4 ma taku istu a obcas aj vacsiu.
Ale aj tak o tu teplotu mi nejde uprne mi staci DOT 4 ale skor o ich dalsie vlastnosti aby vydrzala co najdlhsie a tak ....

Napsal: 26 čer 2009, 07:37
od Marek77
Nejedná se o bod varu, ale o NEJNIŽŠÍ teplotu varu. U DOT4 se zpravidla uvádí 230°C, u DOT5.1 je to více než 260°C.

Jde o jinou věc - kapalina DOT5.1 je předepsána pro vozidla s ESP. Pravděpodobně obsahuje něco, co je pro správnou činnost ESP nezbytné.

A z hlediska životnosti se všude uvádí, že výměna brzdové kapaliny se má provádět nejdéle každé dva roky - bez ohledu na její typ či specifikaci.

Napsal: 26 čer 2009, 23:45
od Mcjohn
Rozdíl mezi DOT 4 a 5.1 je v bodu varu. Rozlišujeme tři body varu suchý, mokrý a aktuální. Suchý bod varu, je bod varu brzdové kapaliny při prvním otevření. Mokrý bod se určuje v laboratoři při 3,2% podílu vody v kapalině. Čím lepší kapalina tím lepší bod varu. Aktuální bod varu znamená , kdy kapalina začne vřít v ten danný moment.

Brzdové kapaliny na polyglykoletherové bázi DOT3, DOT4, DOT 5.1 na silikonové bázi DOT 5 a na minerální bázi.

Polyglykoletherová báze

nejrozšířenější je hydroskopická - příjímá z okolí vodu. Říká se, že tato vlastnost není dobrá, ale při tom je zárukou toho, že v brzdovém systému nebude voda ve formě kapek.

Silikonová

Nepřijímá vodu, musí být použita dražší konstrukce brzd, brzdy musí být speciálně zkonstruovány, je více stlačitelná. Nelze zaměnit za polyglykoletherovou pokud se nevymění brzdové hadičky a gumičky, možnost vytvoření vodní kapky v brzdovém potrubí.

Minerální

Syntetickoolejová vysoce kvalitní speciální olej. Speciálně předepsaná.

Pro systémy ESP (koncern VW) je předepsána speciální brzdová kapalina, která je vždy DOT 4, žádná DOT 5.1 nemá v systému ESP co dělat!!! Pokud tam nalejete něco jinného auto bude brzdit normálně, spojka bude fungovat normálně, ale pokud dojde na první regulaci ESP tak nebude fungovat tak jak má. Běžně se objeví i závada v ŘJ ABS. Tato brzdová kapalina je předepsána koncernem VW v druhovýrobě vyrábí TRW a ATE.

Napsal: 26 čer 2009, 23:51
od Mcjohn
Obrázek
Obrázek

Napsal: 27 čer 2009, 14:11
od Marek77
Mcjohn píše:Pro systémy ESP (koncern VW) je předepsána speciální brzdová kapalina, která je vždy DOT 4, žádná DOT 5.1 nemá v systému ESP co dělat!!!
Moje informace jsou zcela jiné. A mám je přímo od školicích lektorů VW/Škoda. Tak teď nevím, kdo z nás má pravdu.

Napsal: 27 čer 2009, 14:56
od Huml
na nádobce je vždy DOT4, i když má ESP, jinak ta kapalina do aut s ESP má poloviční viskozitu, je to kvůli zimnímu provozu, aby se zvýšením viskozity v zimním období neprodlužoval reakční čas ;) normálně má DOT4 při -40°C asi 1400, ta od ATE SL6 má viskozitu něco okolo 700

Napsal: 28 čer 2009, 09:38
od Marek77
Fajn - dejme tomu... Dejme tomu, že mi školení lektoři ve VW kecali. Nač ale je brzdovka DOT 5.1, když ne pro systémy ESP?

Napsal: 28 čer 2009, 11:57
od Viktor.88
DOT 3,4,5 jsou kapaliny glykolové, DOT 5.1 je kapalina silikonová a prý se používá pro sportovní a vojenské účely...