Stránka 1 z 2
Teplota vzduchu z turba
Napsal: 06 črc 2009, 22:30
od Dusan Vana
Zdravim.
Robil som zastavbu TDI z Octa 81 kW do Citroen ZX!!! vsetko sa podarilo docela v pohode, len mam problem s intercoolerom. Mam zohnaty z Fiata Marea (2,4 TD 5 valec) lenze nezostalo na neho moc miesta. Zatial mam turbo pripojene priamo na sanie bez IC. vykon vsak nesplna moje predstavy.
Aka je maximalna pripustna teplota vzduchu, ktore je tlacene turbom do motora, aby motor isiel co najefektivnejsie? Ak teoreticky uvazujem nepouzit cooler. Pripominam, ze nemam v plane jazdit preteky a ani ho hnat po dialnici 160 je "zdutu" kozu
dik
Napsal: 06 črc 2009, 22:51
od tequilaman
nemyslim ze by si mohl dosahnout nejake kriticke teploty avsak IC bych nepodcenoval plnci tlak a teplota jdou ruku v ruce toho horkrho vzduchu bys tam musel nacpat vic aby to jelo stejne ale zas bez IC budes mit vyhodu v pruznosti motoru budes mit nafoukano o neco driv nez s IC
Napsal: 07 črc 2009, 07:47
od Marek77
Teplota stlačeného vzduchu nemá nic společného s plnicím tlakem, ale s hustotou (množstvím) vzduchu proudícího do válců.
Teplota vzduchu po stlačení turbodmýchadlem může v některých případech překročit i 150°C. Stlačený vzduch se musí chladit z toho důvodu, že čím je chladnější, tím více se ho do válců vejde a motor pracuje nesrovnatelně efektivněji. Úkolem IC je snížit teplotu plnicího vzduchu minimálně o 60°C, lépe o víc. Takže kdyby se Ti povedlo stlačený vzduch ochladit i o víc jak 60°C oproti jeho teplotě po stlačení, dosáhneš lepší účinnosti motoru.
Tedy jestliže máš IC z motoru 2,4 V5, dá se předpokládat, že bude mít větší účinnost než originál IC v Octavii. Je dobré jej umístit pokud možno do náporu vzduchu, takže v ideálním případě k chladiči vody nebo do vyřezaného otvoru v kapotě. Někdo jej umisťuje do prostoru mezi masku a chladič klimy.
Napsal: 07 črc 2009, 07:49
od misoVW
Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Napsal: 07 črc 2009, 07:50
od Marek77
misoVW píše:Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Taky by mě to zajímalo. ZX není právě velké auto.....
Napsal: 07 črc 2009, 08:09
od TDI tech
Pouzi origo IC zo ZX 1.9TD 66kW a mas klud. Pokial to nechces hnat cez 160k tak ti to postaci.
Napsal: 07 črc 2009, 11:07
od Dusan Vana
Marek77 píše:misoVW píše:Prosim Ta hod foto, celkom ma zaujima jak vizera TDI v ZX....
Taky by mě to zajímalo. ZX není právě velké auto.....
Neviem preco, ale momentalne mi tu vobec nejdu dat fotky

. Ale uvazujem ze dam nove tema "zastavba TDI do ZX" .zatial sa vam to pokusim poslat na mail
Napsal: 07 črc 2009, 11:10
od Dusan Vana
TDI tech píše:Pouzi origo IC zo ZX 1.9TD 66kW a mas klud. Pokial to nechces hnat cez 160k tak ti to postaci.
origos zial nemam. a uz ani nemam chut ho zhanat. som bol rad, ze som za rozumnu cenu (vymenu) zohnal tento z Fiata.
kazdy si za jednotlive diely pyta nehorazne sumy. a pritom cele auto by som zohnal skora zadarmo
Napsal: 07 črc 2009, 11:44
od misoVW
Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :


Napsal: 07 črc 2009, 13:58
od Dusan Vana
misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :


dik za spolupracu
Napsal: 07 črc 2009, 15:53
od Zdeněk M
Dusan Vana píše:misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :


dik za spolupracu
Hm, konecne tam mas poradnej motor. Co se týce toho coleru, tak když me rupnul v pasatu a propojil jsem to primo od turba do saní,tak jedinej rozdil byl v tom. Ze pri vyžší rychlosti,když si chtel akcelerovat treba ze 110 km/h na 140km/h tak to bylo línejsí. zrychloval pomaleji a do kopce to je cejtit výc a taky na to víc slapes. S colerem to jelo do stejnýho kopce rychlostí 13O km/h s pedalem seslaplým tak do ctvrtky. Bez koleru , byl pres půlku, na plnej knedlík to jelo 150km/h víc ani hovno, s colerem 175 km/h v pohode. Max. je u pasika 190 km/h na rovine, taky jde oto co tam mas za kola,je to B4 81KW. Jinak jak jsou vedra,tak je to taky cejtit že se mu musí slapnout víc. Tak ten coler tam nejni jen tak k nicemu.
Napsal: 07 črc 2009, 17:11
od misa.89
vypadá to pěkně..-.
Napsal: 07 črc 2009, 17:29
od Marek77
Přiznám se, že jsem moc nevěřil, že se to tam vejde. Ale není to vůbec špatné. Jen abys kvůli výměně rozvodů nemusel vyndavat motor - moc místa tam není

.
Napsal: 07 črc 2009, 19:28
od Dusan Vana
Zdeněk M píše:Dusan Vana píše:misoVW píše:Foto musis zmensit, dovolim si ich sem dat ja (aby videli aj ostatni) :


dik za spolupracu
Hm, konecne tam mas poradnej motor. Co se týce toho coleru, tak když me rupnul v pasatu a propojil jsem to primo od turba do saní,tak jedinej rozdil byl v tom. Ze pri vyžší rychlosti,když si chtel akcelerovat treba ze 110 km/h na 140km/h tak to bylo línejsí. zrychloval pomaleji a do kopce to je cejtit výc a taky na to víc slapes. S colerem to jelo do stejnýho kopce rychlostí 13O km/h s pedalem seslaplým tak do ctvrtky. Bez koleru , byl pres půlku, na plnej knedlík to jelo 150km/h víc ani hovno, s colerem 175 km/h v pohode. Max. je u pasika 190 km/h na rovine, taky jde oto co tam mas za kola,je to B4 81KW. Jinak jak jsou vedra,tak je to taky cejtit že se mu musí slapnout víc. Tak ten coler tam nejni jen tak k nicemu.
s tym coolerom ci dat alebo nie, si lamem hlavu uz dlhsie. ci to vobec bude za tu pracu stat. lebo ked si citam rozne ine prispevky vo foru, tak mi to podla nazorov druhych pripada, ze ten IC je fakt dolezity a ze nad neho jednoducho nieje. popravde neviem
a ked si ten IC v tvojom pasate "vykratil" malo to nejaky vplyv na spotrebu paliva? a ako ti vlastne mohol IC rupnut? lebo mne sa to zda ako neznicitelna suciastka, teda pokial nehavarujes
Napsal: 07 črc 2009, 19:33
od Dusan Vana
Marek77 píše:Přiznám se, že jsem moc nevěřil, že se to tam vejde. Ale není to vůbec špatné. Jen abys kvůli výměně rozvodů nemusel vyndavat motor - moc místa tam není

.
to ze som tam ten motor dal je vlastne nahoda. povodne sme do toho citrona zhanali origoš motor PSA 1.9 len nieco novsie napr. zo Xare a s turbom. ked sme vsak prisli na inzerat k jednemu chlapikovy, tak sme tam uvideli v kute motor z Octavky no a na 1.9 TD od PSA sme rychlo zabudli
