Stránka 1 z 2

rozpadajuca sa poloos

Napsal: 18 zář 2006, 07:20
od dodo24943
ahojte fachmani!

mam vazny problem cez vikend sa mi plnom vytočení volantu do lava rozpada polos a homokineticky klb /pri kolese/ na lavej strane ,problem je v tom ze ta poistna segertka zrejme poriadne nedrzi ,dokonca som ju vymenil za novu a stalo sa to iste zas,poloos uplne vyskoci auto je nepojazdne,asi pred mesiacom som menil vnutorný klb ,vnutorna polososa beha lahko,homokineticky klb vonkajsi tiez ide lahko bez zadrhávania len preco povoli ta segert poistka to nechapem poprosim o nejake nápady co s tym alebo si mam setrit na novu poloos? dakujem

auto seat ibiza 1.4/16v

Napsal: 19 zář 2006, 08:25
od dodo24943
vdaka za vycerpavajuce odpovede ,napadlo ma ze ak sa to znovu rozsype heftnem to zvarackou ,kedze origo to nie je zrovna spolahlivo spojene to segertkou

Napsal: 19 zář 2006, 10:29
od Csala
dodo24943 píše:vdaka za vycerpavajuce odpovede ,napadlo ma ze ak sa to znovu rozsype heftnem to zvarackou ,kedze origo to nie je zrovna spolahlivo spojene to segertkou
Mozno blba otazka, ale nemas tu poloos nejaku kratku?

Napsal: 19 zář 2006, 10:56
od dodo24943
je to origo kus len preco sa rozklada????

Napsal: 19 zář 2006, 11:03
od Csala
No ja som jeden homoklb rukou trhnutim strhol velmi lahko a druhy sme mali dvaja co robit, aby sme ho kladivom vo zveraku sklepali dole.
Potom som si vsimol, ze tie dratene poistky nie su zhodne. Jedna bola slabsia, druha silnejsia.

Napsal: 19 zář 2006, 11:20
od dodo24943
uz som to mal dvakrat rozobrate aj som tu poistku vymenil za inu a nedrzi,podla mna je to velmi biedne vymyslene a nespolahlive teraz som to zlozil dohromady a mozem sa triast kedy sa to zas rozhasi alebo co? dokonca mam teraz nahradnu poloos ale ta je z druhej strany ta dlhsia a tu zase neviem rozobrat to je situacia?

Napsal: 19 zář 2006, 11:40
od cosby
Je to udělané dobře.Pokud je vše v pořádku,nejsou problémy.

Napsal: 19 zář 2006, 12:11
od dodo24943
takze vcom by mohol byt problem na mojom aute ,ten vnutorný klb by to nemohol sposobovat,alebo prevodovka je posunuta,silenblok alebo co?

Napsal: 19 zář 2006, 14:30
od Petr L.
Pry se to stava bezne na favoritech (me taky), tak se to svarilo a mam klid.

Napsal: 19 zář 2006, 14:46
od dodo24943
svarim to a bude klid

Napsal: 19 zář 2006, 20:03
od Karl
Keď chceš Ti pošlem kontakt na Repas poolosí ja si k nim chodím dávať robiť poolosy a žiadny problém, a veľmi lacno. Každý kĺb najskôr celý navaria a potom frézujú.

Napsal: 19 zář 2006, 21:32
od Kornout
Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.

Napsal: 20 zář 2006, 07:18
od Csala
Kornout píše:Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.
Tak, tak. Homoklby musia mat na poloosi axialnu volu. Nemoze to byt na pevno na tisíchrane. Vsak naprava okrem ineho aj peruje a vzdialenost naboja kolesa od prevodovky sa tym padom meni.

Napsal: 20 zář 2006, 07:44
od dodo24943
Kornout píše:Ten vnitřní kloub musí mít axiální vůli, vyrovnává se tím délka poloosy v rejdu.
To že ti ta poloosa vyjíždí z toho kříže homokineťáku, je divné, je ta pojistka v té drážce na poloose dost roztažená? Nemáš náhodou ten kříž v kloubu otočenej? Správně se ten kloub sundavá, že poloosu upneš do svěráku, stáhneš manžetu, (můžeš trochu naklepnout zpět ten kloub na poloosu) a přes kus dřeva praštíš do toho kříže v kloubu, musíš co nejblíž poloose a poku možno docela ránu, musí to jít rázem, jinak se ti tam ten kroužek může vzpříčit, vždy mi to takto šlo, nejlíp se to ale dělá ve dvou, jeden ti podrží tu manžetu, jinak se ti tam bude motat.
tu poistku som daval funglovku novu,pred motazou som ju neupravoval a neroztahoval nakolko je nova a origo ale ked sa to znovu stane roztiahnem ju viac ako treba, vdaka za rady takze zvarat sa nebude ,skusim to po dobrom a podla rad,este som si vsimol ze ked vytocim volant na max nieco ako keby tam piskalo ale neviem ci to suvisi s tou poloosou

Napsal: 20 zář 2006, 08:02
od ROMEK
nad necim podobnym sem maturoval na felde bylo spredu narazene rameno tak ze to nebylo volnym okem ani videt po vymene ramena vse OK