Stránka 1 z 1

Ventil zp. vedení výf. plynů VW PASSAT 2.0TDI DPF BMP

Napsal: 20 črc 2009, 21:30
od Palkoo
Zdravím Vás všechny, prosím o pomoc při řešení problému s mým pašíkem 2006, 103kW, dovezen ťuknutý z D, při opravě byl měněn ventil zpětného vedení výfuk. plynů, byl namontován nový za poškozený, po startu teplého motoru se rozsvítí kontrolka žhavení, motor do dílny, motor přejde do nouzového režimu po jízdě na plný plyn zhasne kontrolka žhavení a motor jede normálně, zůstane však svítit žlutá kontrolka motoru a chybou je ventil zp. vedení výfuk. plynů nesprávná funkce. Dle Elsa nebylo provedeno nastavení:
q bude-li vyměněn ventil zpětného vedení výfukových plynů -N18- s potenciometrem zpětného vedení výfukových plynů -G212-, musí se následně zapnout a vypnout zapalování; poté počkejte jednu minutu na doběh řídicích jednotek (ventil se učí, hlavní relé přitom musí cvakat)
q nastartujte motor a alespoň jednu minutu jej nechte běžet na volnoběh
q následně vypište paměť závad řídicí jednotky motoru; v paměti závad nesmí být uložena žádná závada
Udělal jsem Readiness code včetně regenerace filtru částic a pokaždé se mi závada vrátila, máte někdo nějakou zkušenost s tím jak lze daný problém vyřešit? V bloku nam. hodnot ventil pracuje v rozmezí 0 - 40%, je to v pořádku nebo má jet 0-100% případně jak lze provést opětovné zákl. nastavení, zkoušel jsem i znovu odpojit štekr do ventilu ale bez změny.
Díky všem za info.

Napsal: 25 črc 2009, 07:23
od TomášJ
Ahoj,už jsi to nějak vyřešil s tím EGR ventilem?Mám podobný problém u Tourana 1.9TDi 77kW BLS s DPF,č.EGR ventilu 03G 131 501N-měl by to být ten samej,jako máš ty.Po výměně EGR ventilu za nový se po zahřátí motoru začíná rozsvěcovat kontrolka žhavení a hláška "motor do dílny",vždy se to na chvíly nasvítí a vzápětí zase zhasne,čím je motor teplejší,tím se to stává častěji,nakonec se rozsvítí i kontrolka "emise" a ta už zůstane svítit.Když ale jedu hodně pod plynem,tak to většinou nedělá,začne to vždy dělat,jakmile povolím plyn,když opět přidám,tak to většinou zhasne.Na diagnostice to píše "Potenciometr zpětného vedení výfukových plynů-G112 Signál příliš malý Trvalá závada" a nejde smazat.Nevíte někdo,co s tím?

Napsal: 25 črc 2009, 08:45
od kevino
skusili ste ist do vw a dat si nahrat najnovsi soft do rj motora ?

dajte sem vypis pamate zavad z vcds obaja

Napsal: 25 črc 2009, 18:37
od TomášJ
Ahoj,píše mi to tuto závadu,nejde ale smazat.Kontrolky žhavení a emisí sice zhasnou,ale po zahřátí motoru se zase nasvítí.ObrázekObrázek

Napsal: 25 črc 2009, 23:44
od kevino
hod sem vypis z VAS alebo VCDS toto co si sem dal je o nicom...pre mna

Napsal: 26 črc 2009, 19:26
od Palkoo
Udělal jsem aktualizaci sw motorové ř.j., závada zůstává, nejde vymazat, navíc dle diagnostiky zůstává ventil viset, poloha ovladače ZVVP chodila mezi 15-40%, teď je furt na 15%. Ráno nastartuju studený motor vše OK ale jakmile jej vypnu už teplý tak přejde do nouzáku a chvíli trvá než se vrátí do původního režimu. Kabeláž proměřena, myslím že ventil bude K.O. mám jej objednaný a v týdnu jej vyměním, podívám se ještě na trubky kolem DPF filtru jestli nejsou zanesený když už to bude rozkuchaný tak je to za jeden peníz...Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 06 srp 2009, 20:18
od Palkoo
vyměněn ventil, zákl. nastavení, vše funguje jak má :D

Napsal: 09 črc 2013, 14:02
od Robie
Můžu někoho poprosit, jestli by mi neproměřil konektor co jde do N18 na autě (2.0TDI 103kW)? Potřeboval bych vědět jak jsou připojené piny G212 (ty tři vedle sebe - ty dva horní ovládají mechanickou klapku), předpokládám, že se tam pouští napětí a podle polohy to pouští signál zpět do jednotky? Potřeboval bych vědět hodnotu a pořadí pinů a nikde jsem k tomu nic nenašel, díky za pomoc.